Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Herregud vilken dag! Vaknade skit-tidigt (ok, ca 10 😅) av att mamma röjde runt i hela lägenheten. Var en millisekund från att tippa över i utbrott (somnade typ 3.30 inatt, har haft en dålig period) men insåg att hon pratade i telefon. Hörde henne säga "ok, ok, mm, sjukresor" och fattade direkt att hon pratade med transplantationscenter.
Några minuter senare kom mamma in i mitt rum och sa att de ringde från transplantationscenter och ville ha in henne som reserv. De tar in en reserv person ifall organet som ska transplanteras av någon anledning inte passar den som är först i kön. Så det var bara att hoppa upp ur sängen och börja packa ihop det mamma skulle ha med sig.

Precis när jag skulle äta frukost ringde pappa och sa att jag "måste" följa med honom på några ärenden. Vi har inte tänkt så mycket på det med sjukhuset och transplantationen eftersom hon är reserv och chanserna att det blir den andra personen som får transplantationen ändå är rätt stor. Men när vi var halvvägs med alla ärenden ringde mamma och sa att hon får njuren och att hon därmed inte får komma hem. Nu har vi försökt fixa och organisera allt i några timmar och det mesta verkar lösa sig :up:

Mellan kl 17-19 kommer en matleverans till mamma, så då ska jag gå dit och ta emot den. I samband med det ska jag även packa mina grejer som ska med till pappa eftersom jag och min bror måste bo hos pappa en månad nu (och pappas tjej och bebisen ska bo hos pappas tjejs mamma mycket).

Sedan ska jag och pappa packa ihop lite fler av mammas grejer och åka och lämna de sakerna på sjukhuset. Det gick så snabbt imorse och vi tänkte hela tiden att mamma "bara" skulle vara reserv. Dessutom har hon ju bara stått i kön i 20 dagar och de uppskattade att det skulle ta ett till ett och ett halvt år. Så mamma har inte hunnit packa en färdig väska som det bara är att ta med när de väl ringer :)

Den här dagen blev inte riktigt vad någon av oss hade planerat för. Men det blir nog bra till slut i alla fall. Förhoppningsvis går operationen och allt efter operationen bra 😊

Vi håller tummar, tår och tassar för att det går bra för din mamma :heart
 
Gjort en glassbomb, kände att jag behövde det idag för det har varit grått HELA dagen och det var rätt hysteriskt ett tag på jobbet :D!

2CC67309-0332-4ACD-AB40-408B5DCAE615.webp
 
Herregud vilken dag! Vaknade skit-tidigt (ok, ca 10 😅) av att mamma röjde runt i hela lägenheten. Var en millisekund från att tippa över i utbrott (somnade typ 3.30 inatt, har haft en dålig period) men insåg att hon pratade i telefon. Hörde henne säga "ok, ok, mm, sjukresor" och fattade direkt att hon pratade med transplantationscenter.
Några minuter senare kom mamma in i mitt rum och sa att de ringde från transplantationscenter och ville ha in henne som reserv. De tar in en reserv person ifall organet som ska transplanteras av någon anledning inte passar den som är först i kön. Så det var bara att hoppa upp ur sängen och börja packa ihop det mamma skulle ha med sig.

Precis när jag skulle äta frukost ringde pappa och sa att jag "måste" följa med honom på några ärenden. Vi har inte tänkt så mycket på det med sjukhuset och transplantationen eftersom hon är reserv och chanserna att det blir den andra personen som får transplantationen ändå är rätt stor. Men när vi var halvvägs med alla ärenden ringde mamma och sa att hon får njuren och att hon därmed inte får komma hem. Nu har vi försökt fixa och organisera allt i några timmar och det mesta verkar lösa sig :up:

Mellan kl 17-19 kommer en matleverans till mamma, så då ska jag gå dit och ta emot den. I samband med det ska jag även packa mina grejer som ska med till pappa eftersom jag och min bror måste bo hos pappa en månad nu (och pappas tjej och bebisen ska bo hos pappas tjejs mamma mycket).

Sedan ska jag och pappa packa ihop lite fler av mammas grejer och åka och lämna de sakerna på sjukhuset. Det gick så snabbt imorse och vi tänkte hela tiden att mamma "bara" skulle vara reserv. Dessutom har hon ju bara stått i kön i 20 dagar och de uppskattade att det skulle ta ett till ett och ett halvt år. Så mamma har inte hunnit packa en färdig väska som det bara är att ta med när de väl ringer :)

Den här dagen blev inte riktigt vad någon av oss hade planerat för. Men det blir nog bra till slut i alla fall. Förhoppningsvis går operationen och allt efter operationen bra 😊
Åh, vad härligt! Hoppas allt går bra 🤗
 
"Jens i vildmarken". Fascinerande. Och rent förfärligt. Jag kan inte låta bli att titta på sådana här program ibland. En ensam norsk man som beger sig ut på en tre-månaders-tur med hundspann. Han är inte van vid att köra hundspann, så det får han lära sig under tiden. Han förfryser fingertopparna. Allihopa. Det är drygt 30 minusgrader på natten. Varje dag tar det drygt en timme att bara spänna för hundarna. Mannen ser helt SLUT ut, men bedyrar med jämna mellanrum hur underbart allting är.

Åh, vad GLAD jag är att jag sitter i mitt bekväma soffhörn i mitt lilla varma hus, i stället för att ligga fullt påpälsad i en sovsäck i ett tält i - 30 grader..... :D
 
Hade tänkt motionera pållan avsuttet men vi stötte på lite patrull och klockan drog ju iväg så det var en hungrig och blöt häst som kom in från det kalla regnet till boxen, hon hade nog inte uppskattat om matte hade släpat ut henne 😅. Kan inte annat än skratta när hon försöker se sur ut 😂🥰. Kvällsmat, tänd brasa och soffhäng med Rederiet med älsklingen, mys🥰.
 
Inser att det är fullt med små miniflugor i lägenheten.. Bara att köpa blomjord och plantera om alla blommor då och hoppas på att bli av med eländet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 218
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 168
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
732
Senast: Svartkatt
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp