Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Njuter mitt morgonte och ser ut över en värld i frost.

Under alla åren med hästar tog jag juldagsmorgonens fodring och sjöng när jag gick till stallet. "när juldagsmorgon glimmar, jag vill till stallet gå" Det var min egen lilla jultradition. Att pyssla i stallet medan hästarna tuggade sömnig, det var dagens höjdpunkt.
 
Ska ta och äta lite frukost (med te från min Secret santa) och funderar lite på vad jag ska göra idag. Blir nog till att sy lite och kanske kolla på film. Har Disney+ som jag knappt använder, men samtidigt tar ju Fanny och Alexander sina 5 timmar.. En promenad blir det i alla fall för att se om någon mataffär är öppen för jag har glömt köpa mjölk.
 
Så mycket snö ute! Kunde inte ta vagnen imorse till hagarna då snön fastnar i hjulen och trögt att dra.
Har planerat min dag efter SVTs program :laugh:
Vill se på spåret, vår tid är nu och så filmen en härlig tid :love:

nu lite fika med saffranssemla ☕

20518E9C-084C-4BCA-A96A-3DF56F550340.webp
 
Hade en bra dag igår och idag blir det lutfisk hos mina föräldrar annars lugnt :) Ska ta en kaffe till och plocka ur diskmaskinen och sen ta med ungar ut för en tur med hund och hästar. Maken är och spelar fram några träd och hoppas väl kunna börja hem en del av det sen. Tror inte han är så ledsen över att behöva spendera större delen av dagen i traktorn faktiskt:D
 
Hostat mig genom natten
Helt slut.
Ska försöka vila en stund nu, sen duscha.
Ska se om jag kan tvätta med.
Är inte sol ute men fint ändå.
Kan dock inte promenera som planerat för hostan gör att jag kissar ner mig.
Älska urininkontinens eller inte
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 254
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 171
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
733
Senast: Svartkatt
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp