Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hoppas ni med haft en fin julafton :love:.

Medan älsklingen fick en lång sovmorgon började jag julafton i stallet; så underbart att känna hästdoften och höra gnäggningarna ❤. Frukost och julklappsbyte och jag fick en bag med gottigheter 😍. Före jag gjorde klart allt blev det en underbar julritt i skritt och lite galopp i den härliga glittriga frosten och solskenet med en stallkompis 😍. Sambon hade lagom vaknat när jag kom hem vid lunchtid 🥰.

Efter stall och julritt blev det lunch för mig och frukost för älskling 😅. Tomtegröt jag kokade igår med lite vispgrädde i; mamma och morfar fick varsin portion 🎀. Julost också 😊. Och såg den fina avslutningen på julkalendern 😊.

Efter att ha varit hos morfar och lämnat julklappar som tex hembakade bullar och hälsat God jul började vi se på Kalle Anka hemma hos mamma och passade brorsonen medan brorsan hämtade sin sambo och sedan kom mamma också hem ❤.

Efter julbord och julklappsutdelning (jag fick så fina 😍 och det var så kul att se brorsonen se åka rutschkanan och när han lagt sitt pussel ihop med pappa så applåderade han åt sig själv och vi fyllde i, fasters älskade gullunge ❤) åkte vi hem och slappade på soffan till Tomten är far till alla barnen, glögg och lite julgodis, en riktig toppendag :heart.
 
Jullovsprojekt Scrapbooking inlett! Jag började i slutet av sommaren att sortera massa gamla urklipp, skriva ut foton mm men har inte haft energi att fixa när jag varit skadad.
Men idag händer det! Har blockerat hela köksbordet och förvisat partner till uthuset där hen kan prova sina julklappar (gitarrpedaler...), plockat fram choklad och satt på en brasa på tvn! 📺
 
Så. Shoppingen idag var underbar :) ! Kom till Willys vid strax efter kl 9 och det var sådär 5 bilar på parkeringen. På vägen dit (1,5 mil) mötte jag EN bil. Så jag handlade mat för 1100 kr.... :D

Nu har jag rört ihop min ris a la malta cheesecake, som nu ska stå och stelna i en EVIGHET i kylen.... Sedan ska den få en glaze av körsbärssås på toppen, och får väl då stå i ytterligare en halv evighet innan vi kan ÄTA..... :meh::p
 
Morsan fick ett målat porträtt av Lady av syrran
 

Bifogade filer

  • 20201225_115418.webp
    20201225_115418.webp
    132,2 KB · Visningar: 28
Använd inte retinol ovanpå det! :nailbiting: Det kan göra ont... har jag hört :angel: :D

Det sved lite 😳

Vad lugnar man ansiktet med? Och vilken ”fukt” är lätt, lugnande och går in snabbt?

(Eh fel tråd och du måste inte svara såklart!)

Kört på snöiga vägar. Eller snömodd. Äcklig som bilen glider runt i. Det ska vara vitt.
 
Det sved lite 😳

Vad lugnar man ansiktet med? Och vilken ”fukt” är lätt, lugnande och går in snabbt?

(Eh fel tråd och du måste inte svara såklart!)

Kört på snöiga vägar. Eller snömodd. Äcklig som bilen glider runt i. Det ska vara vitt.

Har du något från Klairs hemma? Annars har Skincity rabatt på hela serien nu. När jag hade använt för mycket retinol var räddningen toner och kräm (Rich Moist Soothing) från Klairs samt Decleors Proline Prolagen gel. Krämen från Klairs är min vanliga dagkräm och helt outstanding.
 
Haha, jag är helt vimmelkantig. Såg en film nyss, utspelade sig i rymden och i en scen så såg man blod i hjälmen på en av astronauterna, så det var väldigt mycket mindre gore än random blodig scen ÄNDÅ höll jag på att spy, blev helt kallsvettig och svimfärdig av att se det??? Jag brukar inte alls reagera på sånt?
 
Herr katt mycket lycklig när matte klev in genom dörren igen efter ha firat en Corona säker jul 😅 Dock sovit som en kratta så misstänker att soffan och värme filten lockar om en stund ...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 251
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 171
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
733
Senast: Svartkatt
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp