Vad gör vi? Del CXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev väckt av barnet som visade mig hur hen gjort en ängel av vår älskade lilla katt som inte är med oss längre
F0029E91-C1FA-41F5-A247-7362E85684DF.webp

Alltså :heart:cry::heart

Haft en liten halvstressig dag, men iaf fått det julpyntat och fint här hemma, så bättre julstämning nu :up:
Längtar till imorgon då vi firar på riktigt, ser fram emot en dag full av julfilmer och massa kakor och godis :D har nog aldrig mer förtjänat en slappdag i soffan, ska bli skönt!
Fortsatt trevlig jul på er, en extra tanke till de som sitter ensamma idag :heart
 
Grubblar, jag har symtom på magkatarr (ingen idé att gå in på detaljer) och äter omeprazol. Hur ofta/länge/mycket ska man ta?
Jag tar 20 mg/dag men mot sur mage. På lappen på burken står det ”vid behov”. Har gjort det i ett år nu.
Problemet är väl att man kan få magnesiumbrist om man tar den länge(?)
 
Nu vet jag vad jag ska baka imorgon: Ris a la malta cheesecake! Såg recept, och det låter ju så UNDERBART gott :d ! Jag måste ändå handla mat, så jag tar ingredienser till detta samtidigt. Hoppas att det bara är jag som tycker att det är en bra idé att handla tidigt på juldagen...... :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 254
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 171
Senast: Acto
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
733
Senast: Svartkatt
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp