Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skärpta restriktioner här från och med idag. :arghh:

Nåväl, ligger i soffan och slötittar på TV.
Samma här. Tänker dock fortsätta gå till gymmet på "udda tider". Brukar vara max 3-5 personer till på hela stället. Plus att alla redskap tvättas direkt de är använda. Tror butiker är värre. Var in på systemet idag och en tant stod för nära mig i kön. Stod och låtsashostade så att hon skulle hålla avstånd. Fungerade sådär. 🤷
 
Samma här. Tänker dock fortsätta gå till gymmet på "udda tider". Brukar vara max 3-5 personer till på hela stället. Plus att alla redskap tvättas direkt de är använda. Tror butiker är värre. Var in på systemet idag och en tant stod för nära mig i kön. Stod och låtsashostade så att hon skulle hålla avstånd. Fungerade sådär. 🤷
Kundvagn, håll den bakom dig och håll avstånd till framförvarande så slipper du trängas med idioterna. Spelar ingen roll om du bara ska ha en julmust. :meh:
 
Marsvin och möss är ju lika i det, att båda är gnagare. Båda har ständigt växande tänder som ska slitas ner, annars blir de för långa och djuret kan ej få i sig föda. Marsvin kan också gnaga sönder saker i hemmet, om man inte ser upp.
Jag har hört om alldeles för många möss som släpat en musfälla efter sig över golvet= ett oerhört lidande.

Dessutom har jag en exmake för många år sedan som hade tam möss som husdjur hemma i vår bostad, och jag föll pladask för deras charm.

Jag personligen har helt enkelt svårt för att ha ihjäl en typ av gnagare, när jag har en annan hemma som husdjur, och familjemedlemmar.

Men rent intellektuellt förstår jag ju att möss som kommer utifrån, kan ställa till mycket elände i ett hus.
Jag säger bara att detta är ett stort dilemma för mig.
Ja jag förstår hur du menar. Visst har de som du säger behov av att gnaga men som sagt, inte i mitt hus. Jag är för rädd för skadorna de kan orsaka ffa på elen. Att de gnager lite i reglar i väggarna är väl lite skitsamma.

Ja, jag har hört någon gång att någon mus inte dött omgående med. De vi har nu är godkända av Naturvårdsverket just pga säker avlivningsmetod så att säga. Du hittar den lätt om du googlar. Blå fälla med gula detaljer. Som en liten gul "låda" där man lägger lockbete så huvudet och benen är i en väldigt exakt placering innan den smäller. Dvs risken att det går fel är väldigt väldigt liten.
 
Ptja tänd brasa men the här då ;P. Med lite honung. Fick rethosta som utmynnade i slem så då är ju honung bra :). Ett par smörgåsar med julvört med ost blev det :d .
Innan dess stallet; pållan fick vilodag då lite aktiv sådan; longerade några minuter innan hon fick gå in för natten och hon brukar tycka longering är sisådär men idag var det visst lattjo i galoppen så hon brallade buspållan :D:love:.
 
Ja jag förstår hur du menar. Visst har de som du säger behov av att gnaga men som sagt, inte i mitt hus. Jag är för rädd för skadorna de kan orsaka ffa på elen. Att de gnager lite i reglar i väggarna är väl lite skitsamma.

Ja, jag har hört någon gång att någon mus inte dött omgående med. De vi har nu är godkända av Naturvårdsverket just pga säker avlivningsmetod så att säga. Du hittar den lätt om du googlar. Blå fälla med gula detaljer. Som en liten gul "låda" där man lägger lockbete så huvudet och benen är i en väldigt exakt placering innan den smäller. Dvs risken att det går fel är väldigt väldigt liten.

När möss avlivas när de använts till djurförsök måste de först dödas med koloxid så det blir smärtfritt, sedan kvävas, sedan halshugger man dem och sist bränns de. Fick jag veta när jag var på ett seminarium om försöksdjur - på samma seminarium var det en lång och het, ibland upprörd diskussion om fruktflugor lyder under naturvårdsverket (vilda djur) eller jordbruksverket (tamdjur). Samt att det finns företag som försörjer sig på att sälja berikning till försöksdjur.
 
När möss avlivas när de använts till djurförsök måste de först dödas med koloxid så det blir smärtfritt, sedan kvävas, sedan halshugger man dem och sist bränns de. Fick jag veta när jag var på ett seminarium om försöksdjur - på samma seminarium var det en lång och het, ibland upprörd diskussion om fruktflugor lyder under naturvårdsverket (vilda djur) eller jordbruksverket (tamdjur). Samt att det finns företag som försörjer sig på att sälja berikning till försöksdjur.
Jag har lite svårt för koldioxiden men det är ju ett jäkla knepigt ämne det med avlivning.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 364
Senast: Account
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 840
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
636
Senast: Whoever
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp