Vad gör vi? Del CXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade läkarsamtal idag med en läkare jag aldrig träffat. Hon sa direkt att min tvångsvård går ut idag så hon skriver ut mig.
Ingen fråga om hur jag mår eller något alls.
Jag kände mig inte trygg att åka hem idag så efter mycket om och men så blir det på torsdag.
Mår kasst och känner mig väldigt orolig för hur jag ska klara det, haft panikångest och gråter varje gång jag tänker på det.
Har ju lika mycket självmordstankar nu som jag hade när jag kom in, enda skillnaden är att jag inte äter någon medicin.
 
Vet inte om det finns så mycket mer du kan göra. Du har redan sagt och visat tydligt men sen är det upp till dem.
Jag tänker att du har fullt upp med ditt liv, skola mm.
Trist läge verkligen.
Det är svårt att bestämma över andra. Jag tycker att du har gjort ditt när du har sagt vad du tycker, och väljer att inte gå. Resten är utanför ditt ansvar tyvärr :heart
Förstår lite! Min mamma och pappa som är i riskzonen ska låta mitt syskonbarn bo hos dom en vecka när mitt syskon är bortrest. De hävdar att barn inte smittar så det är ingen fara...

Det är kognitiv dissonans helt enkelt. De vill träffa sitt barnbarn och då rättfärdigar de det på nåt sätt.
Mitt syskon är dum i huvudet på många plan så hen är jag inte förvånad över (att man frågar sin gamla pappa med KOL om han kan ha sitt barnbarn boende hos sig ett tag är liksom något normalt...) men man kan tänka att mina föräldrar vill typ... leva?!

Fruktansvärt frustrerande. Men man kan inget göra...
@godisklubba: Tyvärr kan du ju inte göra mer än vad du har gjort :heart
Håller med de som redan svarat, du kan inte göra så mycket mer. Nu tror jag inte efter att ha läst ditt inlägg att det skulle hjälpa, men om dopet är viktigt ur en religiös synvinkel så döp barnet och ha mottagning i sommar utomhus?
Tack för att ni tagit er tid att svara :heart

Jag tycker verkligen att det är en så korkad idé att bjuda in till dop nu. Så känner lite: men NÅGOT måste jag väl kunna göra? Men jag får nog inse att det är kört. De kommer köra på med sitt race oavsett.

Det är inte av religiösa skäl. Det är bara så det "alltid" varit i pappas tjejs släkt, man ska döpas innan man är ett år. Jag kan förstå att man vill följa traditioner och att det inte är jättelockande att bryta traditioner/rutiner. Men ibland måste man och just nu känns som ett bra exempel på där man får tänka bort det "normala" och göra det bästa av situationen.

Prästen var här och pappa, pappas tjej och prästen räknar kallt med att jag och min bror kommer med. De har redan delat ut "uppgifter" vi ska göra i kyrkan. Tex vill (snarare kräver) de att jag ska läsa en dikt och när jag sa att jag inte vill så sa pappas tjej "men det är ju bara familjen". Japp, hennes familj, släkt och kompisar, har nog inte ens träffat hälften 🙄

Jag är i alla fall inte ensam om mina tankar. Pappas tjejs mormor och morfar har tackat nej pga corona. Men enligt pappas tjej är de "tråkiga och mesiga"... hoppas att fler använder det sunda förnuftet och tackar nej.
 
Nu hade jag bara marsvin en kortare tid. Tog hem dem för rehab pga de lämnades åt sitt öde när ägarna flyttade/flydde från sin bostad och inte gick att nå. Sen fick jag hjälp av @doppler med omplacering av de små liven. Något jag antagligen både kommer ångra och inte ångra resten av mitt liv. Det passade inte i livet att ha dem då men samtidigt det passade inte att ha dem just då.

Möss i kategorin ohyra däremot är inte välkomna. Hade jag haft bur-möss är det en annan sak. Däremot de små jävlarna som far i väggarna och gnager är inte okej. Jag är livrädd för att de ska bita sönder kablar. Biter de sönder kablarna till golvvärmen t.ex blir det skitdyrt (försäkringen täcker inte för gnagare) och vi kommer behöva utrymma aktuellt rum i väntan på att det är lagat. Vi har haft möss 3 år i rad nu. Make och katt jagar i team och vi har fällor utställda. Mitt krav på fällorna är dock att de ska vara en pang-död-variant. Jag vill INTE stöta på en fälla som slagit igen på en tass så jag hittar en mus med smärtor fast i fällan. Inte heller en som riskerar att slå igen så det blir en långsamt död med inre blödningar eller liknande. Det finns några fällor som inte ska slå förrän musen är i perfekt position för att den ska dö omgående. Såna har jag hemma. Då har jag minskat risken för lidande så mycket jag kan.
Marsvin och möss är ju lika i det, att båda är gnagare. Båda har ständigt växande tänder som ska slitas ner, annars blir de för långa och djuret kan ej få i sig föda. Marsvin kan också gnaga sönder saker i hemmet, om man inte ser upp.
Jag har hört om alldeles för många möss som släpat en musfälla efter sig över golvet= ett oerhört lidande.

Dessutom har jag en exmake för många år sedan som hade tam möss som husdjur hemma i vår bostad, och jag föll pladask för deras charm.

Jag personligen har helt enkelt svårt för att ha ihjäl en typ av gnagare, när jag har en annan hemma som husdjur, och familjemedlemmar.

Men rent intellektuellt förstår jag ju att möss som kommer utifrån, kan ställa till mycket elände i ett hus.
Jag säger bara att detta är ett stort dilemma för mig.
 
Marsvin och möss är ju lika i det, att båda är gnagare. Båda har ständigt växande tänder som ska slitas ner, annars blir de för långa och djuret kan ej få i sig föda. Marsvin kan också gnaga sönder saker i hemmet, om man inte ser upp.
Jag har hört om alldeles för många möss som släpat en musfälla efter sig över golvet= ett oerhört lidande.

Dessutom har jag en exmake för många år sedan som hade tam möss som husdjur hemma i vår bostad, och jag föll pladask för deras charm.

Jag personligen har helt enkelt svårt för att ha ihjäl en typ av gnagare, när jag har en annan hemma som husdjur, och familjemedlemmar.

Men rent intellektuellt förstår jag ju att möss som kommer utifrån, kan ställa till mycket elände i ett hus.
Jag säger bara att detta är ett stort dilemma för mig.

Jag tycker det är jobbigt, jag har haft både sällskapsmöss och råttor förr i tiden och har således inte problem med djuren som sådana.

Men jag vet ju också hur stor skada de kan göra och att de flesta möss kommer tillbaka om man inte tar dem låååååångt bort. Och nya hittar alltid in. Därför stålsätter jag mig och har en fälla under vasken trots allt. De första fångsterna var värst, nu är det lite lättare.

Precis som någon annan nämnde tidigare i tråden har jag en sån fälla som bara går igen när musen är i rätt läge, hittills har det inte slagit fel.

Jag tycker det är värre med de möss som katterna kommer med som är skadade och jag måste avsluta lidandet för på egen hand 😣
 
Jag tycker det är jobbigt, jag har haft både sällskapsmöss och råttor förr i tiden och har således inte problem med djuren som sådana.

Men jag vet ju också hur stor skada de kan göra och att de flesta möss kommer tillbaka om man inte tar dem låååååångt bort. Och nya hittar alltid in. Därför stålsätter jag mig och har en fälla under vasken trots allt. De första fångsterna var värst, nu är det lite lättare.

Precis som någon annan nämnde tidigare i tråden har jag en sån fälla som bara går igen när musen är i rätt läge, hittills har det inte slagit fel.

Jag tycker det är värre med de möss som katterna kommer med som är skadade och jag måste avsluta lidandet för på egen hand 😣
Vilken typ av musfälla är det, som bara slår igen när musen är i rätt läge? Vet du namnet på någon av dessa?
 
Hade läkarsamtal idag med en läkare jag aldrig träffat. Hon sa direkt att min tvångsvård går ut idag så hon skriver ut mig.
Ingen fråga om hur jag mår eller något alls.
Jag kände mig inte trygg att åka hem idag så efter mycket om och men så blir det på torsdag.
Mår kasst och känner mig väldigt orolig för hur jag ska klara det, haft panikångest och gråter varje gång jag tänker på det.
Har ju lika mycket självmordstankar nu som jag hade när jag kom in, enda skillnaden är att jag inte äter någon medicin.
Det måste väl finnas en vårdplan för dig i öppenvården? :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 364
Senast: Account
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 840
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
636
Senast: Whoever
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp