Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försökte gå och prata med mamma, inte om mitt mående och tankar utan bara lite random prat för att skingra tankarna lite men teven var tydligen mycket mer intressant än vad jag hade att säga...

Måste hitta nåt att lyssna på och försöka sova, har tagit medicin och så nu. Har nån nåt tips på nåt lyssningsvärt? Helst som finns på Spotify, gärna true crime eller stora historiska händelser/katastrofer
 
Försökte gå och prata med mamma, inte om mitt mående och tankar utan bara lite random prat för att skingra tankarna lite men teven var tydligen mycket mer intressant än vad jag hade att säga...

Måste hitta nåt att lyssna på och försöka sova, har tagit medicin och så nu. Har nån nåt tips på nåt lyssningsvärt? Helst som finns på Spotify, gärna true crime eller stora historiska händelser/katastrofer


P1, P3 och P4 dokumentär om du inte redan lyssnat på alla avsnitt :)
 
Försökte gå och prata med mamma, inte om mitt mående och tankar utan bara lite random prat för att skingra tankarna lite men teven var tydligen mycket mer intressant än vad jag hade att säga...

Måste hitta nåt att lyssna på och försöka sova, har tagit medicin och så nu. Har nån nåt tips på nåt lyssningsvärt? Helst som finns på Spotify, gärna true crime eller stora historiska händelser/katastrofer
Har du lyssnat på Dystopia och Rättegångspodden? Det är de jag kommer på just nu.

Tillägg: sökte lite snabbt och Förundersökningspodden kom upp rätt snabbt också.
Tillägg2: Om du är okej med engelska poddar så finns det en lista här (sökte på "true crime poddar"):
https://www.marieclaire.com/culture/g27481229/best-true-crime-podcasts/
Kom på att jag även lyssnat på säsong ett av Serial i en skoluppgift, den handlar om ett olöst mord i USA för många, många år sen.
 
Senast ändrad:
Det är jobbigt att äta rökta räkor... :heart

120566838_2621361984841381_6055211425663482757_n.jpg
 
Övervägde att lyssna på ett poddavsnitt om nån som begått självmord och ett annat om en som utsatts för sexuella övergrepp, men båda de kändes onödigt triggande så det får bli om en polis som rånade en bank istället.
Har gått och lagt mig och har båda hundarna här så det ska nog gå bra inatt.
 
Fullt upp hela dan, var iväg med lille fläck och red i en paddock i en travbana. Spännande och lite läskigt när de pratade i högtalarna, men han uppförde sig ändå väldigt bra för att vara första gången :)

Sen red jag studsbollen, som gjorde några studs och vände helt om några gånger. Sen tog hon galopp när vi nästan hade kommit upp för en backe, rund och fin sådan men hon skulle trava. Jag tror dock att det går bra att galoppera några steg här och där, har gjort någon fattning per ridpass och bara galopperat några steg, bara för att hon inte ska tappa den (hon är ju varmblodstravare). Tror dock inte att hon kommer tappa den :)
 
Vaknade kl 07, gick upp, gjort mig i ordning, kaffet klart, ut på verandan för att ta morgoncigg. Inser jag inte har nåt rullpapper så ska gå in igen och hämta, ser då ett halvt paket ris på golvet utspritt och tänker haha vad fan gjorde sambon igår kväll?

Tills jag insåg att "riset" rör på sig :yuck::yuck:
En miljon vita små flug-maggots.

Så går det när man bor i tropikerna och glömmer ta ut soppåsen innan man går och lägger sig.......

Jagade upp sambon ur sängen och vi har nu städat i över en timme, hoppas vi fått bort allt, fy fan...
 
Måste kolla upp det. Det är en ny medicin (ny för mig alltså) så jag har väl inte fått in rutinen än, brukar inte ha svårt att komma ihåg sånt annars. Men kanske går att ha ett alarm som påminnelse iallafall nån vecka tills jag lärt mig nya rutinen
Det finns bra appar som påminner om piller. De är jättebra och tjatiga :) Extra bra om man har flera olika piller att äta.
Sök där du hämtar appar efter "pill reminder" så hittar du.
 
Försökte gå och prata med mamma, inte om mitt mående och tankar utan bara lite random prat för att skingra tankarna lite men teven var tydligen mycket mer intressant än vad jag hade att säga...

Måste hitta nåt att lyssna på och försöka sova, har tagit medicin och så nu. Har nån nåt tips på nåt lyssningsvärt? Helst som finns på Spotify, gärna true crime eller stora historiska händelser/katastrofer
-Fan of history är bra om man kan komma över Dans lite svengelska uttal och röst.
-P3 Dystopia är intressant.
-Rättegångspodden.
-Spöktimmen har massor true crime och är mysiga att lyssna på. Lite som att sitta med ett gäng kompisar och prata true crime.
-Vad blir det för mord? Är lite flamsiga men de brukar vara bra på att suga in mig i berättelserna.
-Olösta fall.
-Mördarpodden.
-Krimkalendern är vansinnigt bra.
-Misslyckade brott är svinkul.

Andra jag gillar som inte direkt är crime utan handlar om människan är:
-Dumma människor. Om mänskliga psyket och varför vi gör som vi gör.
-Frisk utan flum. Evidensbaserad podd om träning och hälsa.

Sköt om dig :heart
 
Vaknade av att jag slet av mig ena öronhänget och kastade det åt helvete :confused:
Så har spenderat någon halvtimme till att hitta sagda örhänge. Katten hjälpte faktiskt på riktigt genom att hitta örhänget och peta fram det åt mig från under byrån :up:
Katter KAN vara hjälpsamma!

Nu är jag dock supervaken. :cautious:
 
Äntligen (?) dags att kliva upp och bege mig mot stallet för att släppa ut hästarna. Tagit mig igenom en natt med mycket ångest men utan att göra några dumheter av allvarligare slag :banana:
Nu hoppas jag verkligen, verkligen att ångesten ger med sig lite när jag är i stallet för tänker den fortsätta vara lika stark idag och trycka på om dumheter som under kvällen och delar av natten så kanske jag måste ge med mig och lyssna på rådet om psyk och det vill jag ABSOLUT INTE :crazy:
 
Här är det 14 grader ute, och jag dricker kaffe och försöker vakna.

Sonja och Wilmer har fått sin morgonmedicin, och alla har fått frukostgrönsaker, som de äter med god aptit. Jag tror att de mår rätt bra, faktiskt. Nu ska jag bara sluta oroa mig, vilket är väldigt mycket lättare sagt än gjort.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 309
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 089
Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
26 27 28
Svar
558
· Visningar
26 276
Senast: Dobby
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 225
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp