Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har inte något emot plastikoperationer, men det här fick mig att skratta :D

7CD5132C-57E1-4289-8E26-2E8F2467E5DA.jpeg
 
Han har provat flera nu har han en som fungerar men när han tar den blir han överörlig ett tag. Huvudet far, axlar rullar, rycker i ben innan han kan slappna av. Fått göra flera operationer. Han fick gå i för tidig pension. Finns inte mycket mer att göra. Kommer bara bli värre. 😭

Jo en del blir tyvärr överrörliga, får svårt att prata osv. Han kan inte få en medicinpump som ger mer kontinuerliga doser ? Bara en tanke...❤
 
Nu börjar ångesten och de dåliga tankarna bli riktigt jobbiga igen :crazy:

Vet att det är för att jag gick emot tidigare ångest och åt äppelpaj och nu är jag jättemätt osv och då kommer allt sånt här ännu starkare. Det och att jag är trött och igen har glömt medicin jag skulle ha tagit vid sju. Så nu gapar ångesten om dåliga saker jag kan göra och vill få mig att göra nåt för att komma ifrån allt men jag har utsläpp i stallet imorgon så jag ska inte ens försöka. Ska inte. Men vet inte heller hur jag ska hantera mig själv utan dumheter ikväll med den här ångesten :crazy::banghead:
 
Nu börjar ångesten och de dåliga tankarna bli riktigt jobbiga igen :crazy:

Vet att det är för att jag gick emot tidigare ångest och åt äppelpaj och nu är jag jättemätt osv och då kommer allt sånt här ännu starkare. Det och att jag är trött och igen har glömt medicin jag skulle ha tagit vid sju. Så nu gapar ångesten om dåliga saker jag kan göra och vill få mig att göra nåt för att komma ifrån allt men jag har utsläpp i stallet imorgon så jag ska inte ens försöka. Ska inte. Men vet inte heller hur jag ska hantera mig själv utan dumheter ikväll med den här ångesten:crazy::banghead:
Akutpsyk nu.
 
Nu börjar ångesten och de dåliga tankarna bli riktigt jobbiga igen :crazy:

Vet att det är för att jag gick emot tidigare ångest och åt äppelpaj och nu är jag jättemätt osv och då kommer allt sånt här ännu starkare. Det och att jag är trött och igen har glömt medicin jag skulle ha tagit vid sju. Så nu gapar ångesten om dåliga saker jag kan göra och vill få mig att göra nåt för att komma ifrån allt men jag har utsläpp i stallet imorgon så jag ska inte ens försöka. Ska inte. Men vet inte heller hur jag ska hantera mig själv utan dumheter ikväll med den här ångesten:crazy::banghead:
Någon annan får ta utsläpp, du ska till psyk.
 
+ @athena_arabians
Tack för omtanken men jag kommer absolut inte att åka till psyk. Att jag har ansvaret för hästarna imorgon bitti borde räcka för att jag ska kunna låta bli (allt för) dumma grejer även om det är asjobbigt
Jag har stor erfarenhet och att du behöver hjälp från en läkare nu. Du skriver "borde" räcka. Det är inte nog. Se till att ta dig till psyk nu innan du gör något du ångrar.
 
Nu börjar ångesten och de dåliga tankarna bli riktigt jobbiga igen :crazy:

Vet att det är för att jag gick emot tidigare ångest och åt äppelpaj och nu är jag jättemätt osv och då kommer allt sånt här ännu starkare. Det och att jag är trött och igen har glömt medicin jag skulle ha tagit vid sju. Så nu gapar ångesten om dåliga saker jag kan göra och vill få mig att göra nåt för att komma ifrån allt men jag har utsläpp i stallet imorgon så jag ska inte ens försöka. Ska inte. Men vet inte heller hur jag ska hantera mig själv utan dumheter ikväll med den här ångesten:crazy::banghead:
Säger också akutpsyk, nu!

Och för framtiden: kan du ha alarm på telefonen som påminnelse för att komma ihåg din medicin?
Det är enda sättet för mig att komma ihåg att ta mina mediciner i tid. Annars slutar det med att kommer på typ kl 01 att jag inte tagit medicinerna jag skulle tagit kl 20... :crazy:
 
Säger också akutpsyk, nu!

Och för framtiden: kan du ha alarm på telefonen som påminnelse för att komma ihåg din medicin?
Det är enda sättet för mig att komma ihåg att ta mina mediciner i tid. Annars slutar det med att kommer på typ kl 01 att jag inte tagit medicinerna jag skulle tagit kl 20... :crazy:

Måste kolla upp det. Det är en ny medicin (ny för mig alltså) så jag har väl inte fått in rutinen än, brukar inte ha svårt att komma ihåg sånt annars. Men kanske går att ha ett alarm som påminnelse iallafall nån vecka tills jag lärt mig nya rutinen
 
ÖoB i Örebro har skippat Halloween tror jag och hoppat direkt till jul. Halva butiken är julprodukter. Det var i alla fall för fjorton dagar sen
Det var intressant att gå in på Rusta igår. Först kom jag till ljusdekorationerna man har utomhus och där var det ju lite julsaker inslängt, men okej. Sedan kom det mera julsaker och alldeles intill dem på hyllan mitt emot så var det halloween saker :cautious::rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 305
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 081
Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
26 27 28
Svar
558
· Visningar
26 253
Senast: Dobby
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 225
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår
  • Retrievertråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp