Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gick på spinning imorse och körde mig helt genomsvett, sedan långpromenad på 8 km i grönområdet med några vänner. Så skönt att komma ut och röra på sig en vacker härlig höstdag efter den här tuffa veckan. Stannade i klubbstugan, åt bulle, och skvallrade om vardagsgrejer. Precis det jag behövde. :heart

Mamma fick lämna IVA precis nu ikväll. Hon är på avdelningen och ska börja testa att äta lite mat.
 
Sitter i soffan och våndas.
Nyligen kommit hem från pappa och det känns inget bra alls.

Vi har inte så jättebra kontakt. Tyvärr trots att vi bor ganska nära.

Min pappa har parkinsons och hamnat i en depression. Han hsr bromsmediciner men det har ändå gått långt. :cry:

Finns inget man kan göra mer än att acceptera det men just nu känns det fruktansvärt. :cry:
 
Precis ätit middag, sen fick jag jättemycket ångest och ett släng overklighetskänslor plus fick jobbiga frågor av mamma alldeles innan vi åt :down: Ska lyssna på historiepodd ett tag och vänta tills värsta ångesten (förhoppningsvis) går över, sen ska hundarna få sin kvällspromenad. Och sen har jag INGEN ANING om vad jag ska göra ikväll.

Fy overklighetskänslor är verkligen jobbigt 😢
 
Sitter i soffan och våndas.
Nyligen kommit hem från pappa och det känns inget bra alls.

Vi har inte så jättebra kontakt. Tyvärr trots att vi bor ganska nära.

Min pappa har parkinsons och hamnat i en depression. Han hsr bromsmediciner men det har ändå gått långt. :cry:

Finns inget man kan göra mer än att acceptera det men just nu känns det fruktansvärt. :cry:

Oj vad jobbigt när inte medicinerna hjälper ❤..Eftersom ju depression liksom Parkinson beror på dopaminbrist. Jag har misstänkt att morfar har det; ser på kroppen och lite deppig så i vårt fall var det en lättnad att han äntligen var på vc igår och läkare har skrivit remiss till neurologen ❤.
 
Som jag minns det var mina nattaktiva och sov hela dagarna under hela livet.
Ja, är väl så.

Jag tappade bort Shino nyss..
Hade honom på golvet och tyckte jag hade koll, plötsligt var han under soffan och jag lyste med ficklampa och försökte få tag på honom. Sedan såg jag honom inte och gick ut i hallen, där satt han bakom en väska så jag fick äntligen tag på honom.

Måste göra en hage till honom på något sätt så han kan vara ute och springa utan att tappas bort.
Min plan är att klickerträna honom när vi lärt känna varandra. Gick med min förra hamster och gör det med hästen. Så ser fram emot att kunna klicka in honom, men behöver en hage först..
 
Sitter i soffan och våndas.
Nyligen kommit hem från pappa och det känns inget bra alls.

Vi har inte så jättebra kontakt. Tyvärr trots att vi bor ganska nära.

Min pappa har parkinsons och hamnat i en depression. Han hsr bromsmediciner men det har ändå gått långt. :cry:

Finns inget man kan göra mer än att acceptera det men just nu känns det fruktansvärt. :cry:
Provat CBD-olja?
Ska fungera bra på Parkinson.
 
Haft en toppentrevlig em/kväll med sambon, mamma och brorsan med familj i Sörping, det är verkligen en sommarstad, sååå lugnt nu :p . Vi gick på Lock, Hop and Barrel (första gången vi äter där), mysigt och så god mat!! Speciellt BBQ- spjällen och jordgubbscheesecaken, :d:d:d. Avslutade med lite Baylies :d var längesen! Brorsonen (drygt 1.5) diggade till musiken som ljöd ur högtalarna :D:love:, fasters gullunge :heart.

Nu soffhänger sambon till netflix och jag badar en stund, skön avkoppling :love:.
 
Oj vad jobbigt när inte medicinerna hjälper ❤..Eftersom ju depression liksom Parkinson beror på dopaminbrist. Jag har misstänkt att morfar har det; ser på kroppen och lite deppig så i vårt fall var det en lättnad att han äntligen var på vc igår och läkare har skrivit remiss till neurologen ❤.

Han har provat flera nu har han en som fungerar men när han tar den blir han överörlig ett tag. Huvudet far, axlar rullar, rycker i ben innan han kan slappna av. Fått göra flera operationer. Han fick gå i för tidig pension. Finns inte mycket mer att göra. Kommer bara bli värre. 😭
 
Den här dagen blev inte som planerat men trevlig. Jag hade planerat att skriva klart min examinationsuppgift idag. Men jag hann precis sätta mig efter frukosten så dök bekant upp som vi inte träffat på länge. Han hade bara tänkt titta in och säga hej men vi pratade bort nästan 1,5 h och visade runt. Precis när han var på väg att åka dök makens kusin upp med vildssvinskött som vi bytte mot kräftor. :) Vi blev stående och prata jakt en stund, sen bar jag in köttet, vände mig om och tittade ut och då kom några andra bekanta som vi har försökt träffa länge nu men det har antingen krockat för oss eller dem. Så vi blev sittande ytterligare några timmar. 🙈
Sen tog jag hand om köttet, gick promenad med Ville och sen var det dags att åka och äta som vi hade lovat barnen.
Nu har vi kommit hem, mätta, nöjda och glada och jag ska sätta alla grejer på laddning till i morgon. Äntligen få släppa Ville igen, med lite skräckblandad förtjusning.
 
Vi ligger i varsin soffa och kollar ifatt på Paradise hotel :D
Alice har valt att sällskapa med 26-åringen :)

IMG_20201003_204859.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 305
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 081
Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
26 27 28
Svar
558
· Visningar
26 253
Senast: Dobby
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 225
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp