Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Får man åka och titta på en dressyrtävling i ridhus nu? Förutsatt att det inte är fler än 50 pers på plats?
Här får man inte. De räknar in funktionärer och medhjälpare dvs alla som är på anläggningen. Ryttare / Medhjälparna får ett armband som de måste visa för att vistas på anläggningen. Men tror att det är olika på olika ställen.
 
Varit ute på en tur i skogen med Ville, inga drev men vi såg en get med dubbel kid på vägen hem. Nu är det plugg som gäller, eller ja jag råkade visst även köpa en säng åt dottern, hon har klagat på att hennes 90 säng är för smal när de är två och nu slängde en bekant som bor i närheten ut att de skulle sälja sin 160 säng med madrass och sängbord. Så nu håller de på och hämtar släpkärra och fixar presenning och sen ska de åka och hämta den. :)
 
Lite irriterad och stressad över att folk vill att jag ska hjälpa dem med olika saker med deras hästar och jag inte kan säga nej :cautious: Det slutar alltid med att jag/mina hästar blir lidande för att jag inte orkar/hinner med dem då.
 
Varit hos fodervärdarna till min häst och ridit en lång tur i skogen innan regnet kom. Snabb häst idag. 😅

20201004_112927.webp


Ska dit imorgon igen och klippa honom och hjälpa till att köra in clydesdaleunghästen. Han är så stor så får se om frågorna räcker ändå bak..
 
Nu jagar taxfröken vidare i de gröna skogarna där det aldrig är jaktförbud och viltet alltid går hennes väg. :heart Även om hon tillhör en annan så har hon varit mycket hos oss, speciellt åren då hon var daghund hos mig. Men hon fick hjärtproblem och problem med andningen så det var dags, hennes husse hade en bra kontakt med en veterinär som kunde komma hem idag och ta bort henne hemma. :heart 13 år med många problem genom åren, flera juvertumörer, blev träffad av flera hagel i en olycka, har fått dragit ut nästan alla tänder de sista åren. Men även levt ett liv med mycket jakt, spår och alltid fått hänga med på allt som husse har gjort.
 
Vilket ruskväder ute. Regnar och blåser. Löven faller i mängder nu.
Precis ätit god lunch och dricker nu te.
Jinns är ambivalent och går in och ut hela tiden. Ganska tapper katt ändå som vill vara ute trots vädret. Nu verkar hon ändå kommit fram till att det är rätt skönt inne och har kurat ihop sig i en fåtölj 🛋
 
Jippie...Stod och kratsade ur hovarna när jag plötsligt fick en låsning i ländryggen och ONT. Skulle ju tro det är det snarare än något väldigt allvarligt då ju låsningar i ländrygg kan uppkomma pga långvarig stress.....Kändes skönt med rörelsen; kusin fick skritta ut så jag/vi promenerade 45 min och så satt jag upp och red i alla gångarter på ridbanan en kvart och det funkade med ländryggen, härligt! Värre är det att böja sig och alla moment...Sååå den där 6-dagarsveckan på jobbet känns lagom rimligt...
 
Fått svar på mailet jag skickade för typ över en vecka sen, personen som svarade verkade tycka att mina problem/det jag skrev om var riktigt nog för att räknas iallafall och gav lite råd.
Och så har jag ätit gröt och nu ska jag till stallet och fixa klart och rida. Egentligen inte ett dugg sugen på det, speciellt inte i det här vädret, men ska jag kunna tävla nästa söndag är det bara att sparka mig i baken och göra det ändå. Plus att hästen förtjänar det såklart. Blir inte vädret ännu äckligare ska jag nog hitta på nåt med ponnyn också, men börjar det regna och/eller blåsa ännu mer så slipper han.
 
Spelar Cornelis. Han beskriver sin semester:
"Sen åker vi hem till Eken, trött, utmärglad och sleten, men vi minns när vi kom vi minns när vi for, vi minns vart damerna bor, vi minns ett poliskontor"
Rimlig semester :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 309
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 090
Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
26 27 28
Svar
559
· Visningar
26 307
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 225
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hönstråden II
  • Kroniskt sjuk och hund

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp