Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag festade loss på en kanelbulle o en kopp cappuccino, med kaffe som påtår med stammisgubbarna i fönsterhörnet på Sveas Stortorget i Örebro. Praktiskt, de bär brickan, hämtar påtår och tar undan brickan åt mig. :D

Sen får man stänga av öronen ibland, när de börjar svamla om tiggare, rassesnack o dödsstraff. :D En av gubbarna har jag fått stopp på om tiggare i alla fall. Ja, det vore ju skönt att bli av med alla tiggare och då även svenska... Men riktigt det, var det ju inte gubben menade... men som sagt, han har slutat att tjata om det så att jag hör i alla fall.

I övrigt har vi trevligt när vi snackar gamla hus i stan, sport, bland annat trav och gamla kändisar från Örebro.
 
Kanelbullar bakade (huset doftar underbart :) !), manuset ivägskickad till korrekturläsning, tvätt (som har hängt i flera dagar :o ) undanplockad, mat på gång.... :)

Jag har t.o.m varit iväg och lyckats hitta en riktigt snygg vinterjacka idag. Men vad ÄR det med storlekarna nuförtiden??? Ja, jag har lagt på mig i vikt de senaste åren, men det bekymrar mig inte så mycket. Men det har blivit så fruktansvärt svårt att hitta passande kläder...och DET är irriterande.... :meh:
För ett par år sedan köpte jag en vinterjacka i storlek L. Den passar fortfarande finfint och sitter helt lagom löst och ledigt på mig. Men på sistone har jag provat - och skickat tillbaka - en massa kläder. Regnställ och skalbyxor. Tills slut gick jag in i en lokal butik och provade. De hade bara regnställ hemma, dvs inte separata byxor och jackor. Fick gå upp till XL för att byxorna skulle passa, men jackan var då som ett TÄLT.... O_o Så nu har de beställt hem enbart byxor i storlek XL åt mig, så vi får hålla tummarna för att de passar. Jag provade också en fodrad regnkappa på ett annat ställe. Storlek L gick inte alls att knäppa. Sedan gav jag upp.... :crazy:
Men idag åkte jag till en annan affär (vilket var den där jag köpte vinterjackan för ett par år sedan) och hittade en jättefin vinterjacka i storlek M som passade perfekt. Tänkte att det nog var något märkligt med just den jackan, så jag provade en till. Liknande modell, men annat märke. Storlek M passade i den också..... Nä. Jag får inte ihop det......
 
Den här dagen. Började med att vakna i helt okej tid, kl 10. Gjorde allt jag brukar göra på morgonen förutom att ta på mig kläder. Tänkte att jag kan göra det senare. Men det där senare kom aldrig och nu, kl 16, så har jag sovit några timmar och har inte tagit på mig kläder och fryser (mim pyjamas är inte så varm).

Funderar på om det är någon idé att klä på sig idag, eller om det är bättre att bara strunta i allt och ligga kvar i sängen. Men jag oroar mig för att jag ska somna igen och inte kunna sova inatt i så fall.

Jag borde ha följt min vanliga dagsrutin redan från morgonen :cautious:
 
Alltså vad är det med alla i min (yttre) krets som har börjat åka på tyst-läger, nykter fridans, gått med i mansgruppper och börjat yoga. Är det en existentiell kris på gång månne, mitt i pandemi och hårfäste på väg uppåt.

(Ja, mansgrupper är faktiskt super och det är jättebra när folk vaknar upp från sin materiella bubbla och söker nåt annat. Jag stöttar till fullo, men innerst inne suckar jag lite över att folk behöver närma sig 40 och åka på tystläger för att komma på vad som är viktigt i livet).
 
Alltså vad är det med alla i min (yttre) krets som har börjat åka på tyst-läger, nykter fridans, gått med i mansgruppper och börjat yoga. Är det en existentiell kris på gång månne, mitt i pandemi och hårfäste på väg uppåt.

(Ja, mansgrupper är faktiskt super och det är jättebra när folk vaknar upp från sin materiella bubbla och söker nåt annat. Jag stöttar till fullo, men innerst inne suckar jag lite över att folk behöver närma sig 40 och åka på tystläger för att komma på vad som är viktigt i livet).

Låter gulligt :D men ja man tycker ju att de flesta borde reflektera över sånt här lite tidigare, bättre sent än aldrig.

Jag hade min första existensiella kris när jag var typ 7-8 och förstod att veckodagar bara var ett påhitt och i själva verket är det bara en enda lång radda dagar.. mådde dåligt över det jättelänge 😂
 
Skulle flytta en fåtölj från vardagsrummet till sovrummet, bara det att efter jag har satt upp bokhyllorna kommer de inte genom dörren. Så jag fick släpa den via köket - och nu har den fastnat i köksdörren på andra sidan trots att den är precis lika bred som den på andra sidan på väg in i köket från andra sidan :cautious:

Jag kan inte ha en fåtölj i köksdörren. :rofl:
 
Låter gulligt :D men ja man tycker ju att de flesta borde reflektera över sånt här lite tidigare, bättre sent än aldrig.

Jag hade min första existensiella kris när jag var typ 7-8 och förstod att veckodagar bara var ett påhitt och i själva verket är det bara en enda lång radda dagar.. mådde dåligt över det jättelänge 😂

Hela mitt liv är en enda lång existentiell kris :D När jag fyllde 30 frågade folk om jag hade ”30-år kris” och jag fattade inte frågan. Jag har alltid kris? :D Jag ut- och omvärderar mina livsval konstant och eftersom snurran i huvudet verkligen kan sätta spinn ibland så har jag lärt mig att stänga av, stänga ner och gå ut i skogen. Så jag lär inte åka på tyst-läger när jag närmar mig 40 jag har redan gått igenom allt det där några loopar.
 
Hela mitt liv är en enda lång existentiell kris :D När jag fyllde 30 frågade folk om jag hade ”30-år kris” och jag fattade inte frågan. Jag har alltid kris? :D Jag ut- och omvärderar mina livsval konstant och eftersom snurran i huvudet verkligen kan sätta spinn ibland så har jag lärt mig att stänga av, stänga ner och gå ut i skogen. Så jag lär inte åka på tyst-läger när jag närmar mig 40 jag har redan gått igenom allt det där några loopar.

Haha känner igen mig 🙈 känner äntligen att jag börjar få en iaf lite mindre rastlös själ, hoppas det håller i sig 😅
 
Har inte varit någon vidare dag i dag. Har gjort mycket jag tycker om att göra men det har inte kännts kul alls.
Har nyss ätit och ska snart städa köket och fixa packning till ridlektion i morgon sen blir det nog att ta det lugnt med några videos
 
Lusseblobbar
20201004_183903.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 309
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 090
Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
26 27 28
Svar
558
· Visningar
26 307
Senast: Dobby
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 225
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hönstråden II
  • Kroniskt sjuk och hund

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp