Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hela mitt liv är en enda lång existentiell kris :D När jag fyllde 30 frågade folk om jag hade ”30-år kris” och jag fattade inte frågan. Jag har alltid kris? :D Jag ut- och omvärderar mina livsval konstant och eftersom snurran i huvudet verkligen kan sätta spinn ibland så har jag lärt mig att stänga av, stänga ner och gå ut i skogen. Så jag lär inte åka på tyst-läger när jag närmar mig 40 jag har redan gått igenom allt det där några loopar.
Ja jösses, satt idag och kollade på Hemnet efter gårdar i norrländsk glesbygd för 300.000 :rofl: Skulle lämna allt och leva av..... ja, vad fan vet jag?!:rofl:
 
En i stallet har konstaterad covid 19. Fick veta det idag provsvar (på en söndag!!) Verkar ändå må hyfsat ok men försvårar rejält kommande Vecka eftersom denna skulle ta flera pass.
Har spenderat kvällen med att frenetiskt sprita av alla ytor, boxar, grimmor mm

Desinfektionsmedlet börjar ta slut. Funkar vanlig ättika mot viruset? Har försökt googla detta men hittade ingen vettig källa.
 
En i stallet har konstaterad covid 19. Fick veta det idag provsvar (på en söndag!!) Verkar ändå må hyfsat ok men försvårar rejält kommande Vecka eftersom denna skulle ta flera pass.
Har spenderat kvällen med att frenetiskt sprita av alla ytor, boxar, grimmor mm

Desinfektionsmedlet börjar ta slut. Funkar vanlig ättika mot viruset? Har försökt googla detta men hittade ingen vettig källa.
När jag rengjort stall/prylar har jag ofta kört med virkon, det kanske också hjälper mot covid?
 
En i stallet har konstaterad covid 19. Fick veta det idag provsvar (på en söndag!!) Verkar ändå må hyfsat ok men försvårar rejält kommande Vecka eftersom denna skulle ta flera pass.
Har spenderat kvällen med att frenetiskt sprita av alla ytor, boxar, grimmor mm

Desinfektionsmedlet börjar ta slut. Funkar vanlig ättika mot viruset? Har försökt googla detta men hittade ingen vettig källa.

Nje, det skulle jag inte tro. Men skulle heller inte tro att du måste oroa dig så mycket för ytorna. Om du vill känna dig tryggare så använd handskar när du är där? Det är nog mest för din mentala ro, men det är inte ovärt det heller.
 
Nje, det skulle jag inte tro. Men skulle heller inte tro att du måste oroa dig så mycket för ytorna. Om du vill känna dig tryggare så använd handskar när du är där? Det är nog mest för din mentala ro, men det är inte ovärt det heller.
Engångshandskarna tog nyligen också slut :meh:
Är supernojig överlag med smittor oavsett om det är på häst eller människa. Överdriven enligt en del kanske
 
En i stallet har konstaterad covid 19. Fick veta det idag provsvar (på en söndag!!) Verkar ändå må hyfsat ok men försvårar rejält kommande Vecka eftersom denna skulle ta flera pass.
Har spenderat kvällen med att frenetiskt sprita av alla ytor, boxar, grimmor mm

Desinfektionsmedlet börjar ta slut. Funkar vanlig ättika mot viruset? Har försökt googla detta men hittade ingen vettig källa.

Det behovs 70% alcohol for att sla ihjal viruset sa attika funkar inte.
 
En kompis posted den har bilden pa instagram. Titeln var "Malinois". Lagg marke till att shafern ligger sa duktigt pa hans plats. :cautious:
Det ar inte alltid latt att ha en malle.:crazy:

Photo by Katie Andriacchi on October 02, 2020. Image may contain: living room, table, dog and indoor.







beckyteee's profile picture
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 311
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 090
Senast: Lilla
·
Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
26 427
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 225
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp