Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
En människa jag är panik rädd för pga anledningar är på samma tunnelbana som mig. Jag är nära slutet av vagnen och han blockerar att jag ska kunna gå till andra sidan av vagnen.
Står och hyperventilerar, håller tillbaka tårar och gömmer mig bakom pelaren vid dörren. Kan inte bestämma mig om jag ska gå av... Men då finns det risk att han ser mig eller stå kvar och hoppas att han inte ser mig. Vill ju inte att han ska fortsätta styra mitt liv 5 år efter heller...
 
En människa jag är panik rädd för pga anledningar är på samma tunnelbana som mig. Jag är nära slutet av vagnen och han blockerar att jag ska kunna gå till andra sidan av vagnen.
Står och hyperventilerar, håller tillbaka tårar och gömmer mig bakom pelaren vid dörren. Kan inte bestämma mig om jag ska gå av... Men då finns det risk att han ser mig eller stå kvar och hoppas att han inte ser mig. Vill ju inte att han ska fortsätta styra mitt liv 5 år efter heller...

Hur har det gått? :heart
 
Jag tog sovmorgon idag och sov faktiskt riktigt bra, vaknade några gånger men somnade om ganska snabbt. Bäddade rent igår och bytte då till tjocka vintertäcket, tror att tyngden från det hjälpte så jag kan ju bara drömma om vad ett riktigt tyngdtäcke skulle göra :love:
Nu har jag ätit vindruvor och dragit mig tillräckligt länge så nu ska jag ut med hundarna på en sväng i skogen. Skitväder nu men väderappen har utlovat sol i eftermiddag när jag ska ut och rida på energiknippet/studsbollen/galningen så hoppas det stämmer
 
Idag har jag en sån där dag när jag känner för att nollställa allt. Ta bort alla sociala medier, alla publicerade bilder genom alla år. Ta bort LinkedIn och alla tusentals kontakter där, alla kunder. Säga upp mig från jobbet och starta ett litet bageri eller nåt. Nej, jag kan inte baka och jag skulle nog tröttna på det efter en månad 🤷‍♀️ Men ja, jag är nog bara trött idag. Jag skulle vilja gå i ide några månader.
 
Idag har jag en sån där dag när jag känner för att nollställa allt. Ta bort alla sociala medier, alla publicerade bilder genom alla år. Ta bort LinkedIn och alla tusentals kontakter där, alla kunder. Säga upp mig från jobbet och starta ett litet bageri eller nåt. Nej, jag kan inte baka och jag skulle nog tröttna på det efter en månad 🤷‍♀️ Men ja, jag är nog bara trött idag. Jag skulle vilja gå i ide några månader.
Annars finns det väldigt billiga hus i Norrbottens inland...
 
Annars finns det väldigt billiga hus i Norrbottens inland...

Haha, jag är nöjd med vår lilla city-tvåa. Det är fasligt mörkt ute på landsbygden :nailbiting: Däremot kan jag bli tokig på informationsflödet ibland. Nyhetssidorna uppdaterar flera gånger per dag och det är 100% hemskheter, alla sociala medier, alla (reella och upplevda) förväntningar på en. Det känns bara som att man skulle vilja ta flera tusen steg tillbaks ibland och typ stänga in sig i en garderob hemma där det är tyst och mörkt. Samtidigt är jag alldeles för nyfiken, rastlös och vetgirig för att leva ett lugnt och stilla liv. Jag håller politiska debatter med mig själv hemma ibland bara för att jag inte har någon att debattera med.

Men ja, just idag är jag himla trött!
 
På jobb

trött, Funderar på hur det ser ut och hur jag ska hinan med att hälsa på pappa.

Inatt sa min hund till mig vid 2 att hon bara måste ut. Hon har en tendens till att låtsas-kissa på kvällen speciellt om det är dåligt väder. Hon går med ut och bara jag sätter mig här så ser det ut som om jag kissar så kan jag gå in igen. Tror sambon var lite trött också så ha missade det.

Jeckla skithund :rofl:
Hoppas på en väldigt lugn dag idag.
 
Mötet slut, powerwalkade och lyckades nog skaka av mig paniken lite.
Är sjukt irriterad över att jag reagerar så här fortfarande efter 5 år, men samtidigt lite stolt över att jag stod kvar på tunnelbanan till min station och inte steg av och åkte hem, och fick flera dagar förstörd som jag brukade göra. Så klapp på axeln till mig!
 
Sysslat med hästar och hundar. Tänk rid- och körvägarna! :love: Gått långa promenader (är dock rädd för björn :nailbiting:). Renoverat och pysslat. Bara haft det gött. Har dessutom inte körkort så det hade ju verkligen varit en upplevelse att vara så isolerad:angel: Hatar dock snö...

Rädsla för björn och inte gilla snö kan ställa till det lite... :laugh: Avsaknad av körkort tänker jag inte ens nämna! :nailbiting:
 
Jahopp..
Läkarsamtal avklarat. Får man gå hem och lägga sig nu? Blev ju inte direkt piggare av detta.

Jeckla sketkropp. Luften gick ur lite trots att min läkare är jättebra osv så vart det inga direkt roliga besked. Lite ändring i medecineringen och nytt järndropp. Var knappt 4 månader sen jag fick ett och nu tycker jag det bara blir tätare och tätare.

Känner mig riktigt trygg med min läkare dock skönt att ha en man kan vända sig till oavsett vad det gäller men ändå. Måndag
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 311
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 113
Senast: Lilla
·
Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
27 28 29
Svar
562
· Visningar
26 518
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 225
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp