Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äntligen är mina huliganer stilla.

Vete tusan vad det farit i stora hunden idag. Lunch vid 13.. vid 12 fick hon tokryck och började dra i min träja från sidan :confused::eek: när jag försökte vifta bort henne för jag satt telefon med en leverantör så hoppade lilla hu8nden in och hängde sig i tröjan jättelycklig hon med. Efter en sund dragkamp fick jag loss tröjan och då vart det studsa upp och ned och pipa.

Fanns inget annat att göra mer än att gå och ge dem mat.

De har tränat mig väl de små liven
 
Nu äntligen ska jag till stallet! Ganska stressad, har inte jättemycket tid på mig där innan jag måste hem till middag men borde iallafall hinna rida den stora vilda. Ponnyn får ta en till semesterdag idag.
Vad jag saknar att rida och tävla honom förresten, han kunde typ vila hela veckan innan tävling och ändå bara gå in och prestera och åka hem med rosetter :heart Den stora är inte alls lika okomplicerad
 
Hurra! De har enats om någon slags kompromiss. Nära men inte för nära.
Wilmer-Charlie2.webp
 
Jag försöker att koncentrera mig på jobbet samtidigt som huvudet är fullt av husköpartankar. Jag skickade ut lite krokar på Messenger imorse till lantbrukare och hästfolk här i närheten och fick svar från en inom ett par timmar. "Vi har ett hus som vi funderar på att sälja, du får gärna komma och titta! Det står tomt så kom när du vill."
Försöker att hålla nere mina egna förväntningar men gaaaah! HOPPAS!!
 
Känner mig vuxen. Har för första gången i mitt liv köpt en helt ny uppsättning vitvaror.

Inbyggnadsugn (med mikro! :love:), kyl/frys, diskmaskin, spishäll med induktion, köksfläkt och tvättmaskin.

Att jag på samma gång betalat en soffa, köksstolar, belysning till samtliga rum, elfa-inredning och diverse annat glömmer vi. Jag tänker inte titta på mitt bankkonto den närmaste tiden 😅
 
Dags att stiga upp ... men kanske en kopp kaffee till forst. I dag kommer sondotter Camilla och vi ska kora till kusten. Vi far inte in hennes barnstol i husbussen och inte kan vi fa in den och bada hundarna i bilen som vi kan dra med husbussen sa vi far dubbel kora.
Farfar far kora min "dogmobil" med barnstol och hundburar for tripper till stranden och jag kor husbussen med hundarna. Tur det inte ar langt. Vi har nog tankt stanna pa en camping for medlemmar pa en liten ort med den storsta ost fabriken i Oregon. Gissa om jag tankt kopa ost. :p
 
Jag sitter och färgkodar uppgifter och mejl i Outlook. Jag kan knappt tro att det är sant. Jag som har varit en mac-person sedan jag skaffade min första dator 1995 älskar Outlook! Älskar, älskar, älskar!

Det enda jag saknar är att inte kunna skapa uppgifter av mejl. Eller kan jag det?
 
Undrar vad en pappis kommer upp i? :laugh:

Min ena var snabbare än en hare iaf. När jag just fått henne drog hon efter en hare i ett grönområde med platt mark och kortklippt gräs. Hon kutade ifatt den och låg sen och höll in bakom den.
Som tur var skar haren in framför mig och jag kunde kasta mig efter hunden, få tag i henne och landa mage först i regnkladet. :meh:
Det upprepades icke efter det. Matte var ju i pappi-hjärnan tydligen gud som kunde nå en vad man än gjorde. :laugh:
 
Bestämde mig för att ta det skarpa bettet (aka nödbromsen) och låta galenpannan fräsa ur sig ordentligt utan bråk idag. Det uppskattades, nu har vi galopperat flera km, hoppat över vattenpölar och blivit genomsvettiga både hon och jag :D
Förhoppningsvis kan hon hålla hovarna på marken ett tag nu iallafall :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 312
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 123
Senast: Lilla
·
Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
27 28 29
Svar
562
· Visningar
26 543
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 225
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp