Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hoppas att provet idag gick bra. Det känns så i alla fall, men det brukar ofta betyda att det inte alls gick bra... ju sämre det känns som att det gick, ju bättre brukar resultatet vara 🧐 Provet var exakt samma som läraren använde förra året och förra året kunde jag betydligt mindre och fick ett D (E-C prov), så förhoppningsvis så gick det i alla fall inte helt åt skogen idag. Men det är bara att snällt vänta in resultatet 😁

Nu på eftermiddagen har jag kollat på en serie i två timmar och sen har jag skrivit klart del två av tre på en uppsats. Sen kom jag på en (enligt mig) jättesmart grej som bara Måste vara med i del tre så jag tog mig tid att skriva ner den också. Planerade egentligen att vara klar med del två i fredags, så det känns skönt att vara klar med den nu :up:

Nu ska jag nog fortsätta lite i spanska-boken. Ligger efter med fem sidor sen förra veckan (har inget inplanerat på lör-sön) och har tre sidor till att göra för idag. Men jag tänker inte göra alla åtta sidor idag, varje sida tar ganska mycket tid så jag kommer inte hinna med det. Sen måste jag hinna öva lite inför historia-provet nästa vecka också :)


Och så vill jag ha choklad! Men det är bara måndag 😫
 
Jag tog sovmorgon idag och sov faktiskt riktigt bra, vaknade några gånger men somnade om ganska snabbt. Bäddade rent igår och bytte då till tjocka vintertäcket, tror att tyngden från det hjälpte så jag kan ju bara drömma om vad ett riktigt tyngdtäcke skulle göra :love:
Nu har jag ätit vindruvor och dragit mig tillräckligt länge så nu ska jag ut med hundarna på en sväng i skogen. Skitväder nu men väderappen har utlovat sol i eftermiddag när jag ska ut och rida på energiknippet/studsbollen/galningen så hoppas det stämmer
Har du kollat om du kan få låna ett tyngdtäcke av sjukvården? Det brukar ofta kosta mindre än att köpa ett själv eller inget alls. Annars finns det, som andra redan sagt, tyngdtäcken man kan köpa som inte är jättedyra :)

Här (västra götaland) krävde de en NPF-diagnos för att få låna ett tyngdtäcke när vi frågade för lite mer än ett år sen, men jag har hört nu att de lättat lite på kraven nu. Jag fick i alla fall inte låna ett tyngdtäcke pga ingen diagnos då, så lite i protest tog mamma och pappa beslutet att själva bekosta det och jag tycker att det har hjälpt :up:
 
Jag sitter och färgkodar uppgifter och mejl i Outlook. Jag kan knappt tro att det är sant. Jag som har varit en mac-person sedan jag skaffade min första dator 1995 älskar Outlook! Älskar, älskar, älskar!

Det enda jag saknar är att inte kunna skapa uppgifter av mejl. Eller kan jag det?

Ja det kan jag! :heart Jag kan även skicka uppgifter till andra! :devil: :heart:up: Perfekt när jag håller på att lära mig att D-E-L-E-G-E-R-A.
 
Pappa är bäst på att få en att komma på bättre tankar och bättre humör!
Går nu promenad runt stora hagen eftersom jag var lite frusen, det sitter ett djur inne i hagen mörker och låter som en räv/katt/rådjur/uggla.
Det var både en uggla och en räv :love::)
Råkade skrämma dem men de måste verkligen ha varit på samma ställe. Undrar om de hade råkat på varandra av en slump och att de helt enkelt satt och skrek på varandra :rofl:
 
Jag hade planerat äta typ omelett eller rester till middag iom at sambon skulle komma hem seeent och jag haft så mkt att göra.
Så ringer han och har avbokat sista jobbet, är på väg hem och köper pizza! Naaaam! Är såååå jäkla hungrig!
Synd bara att jag läste på fel hemsida när jag hittade drömpizzan jag skulle ha. Sökte ju ändå på ortens namn och de hade en pizza med ortens namn. Trots att den tydligen ligger i en annan stad. :laugh:
 
Spurtat runt Kungsholmen med Spice Girls, BSB och Aqua i öronen, samt några andra gamla dängor. Fick kasta tröjan borta vid Kungsholms Strand till It’s raining men och känna oktoberluften mot huden resten av rundan.

Är så glad att jag kan springa igen :heart
 
Spurtat runt Kungsholmen med Spice Girls, BSB och Aqua i öronen, samt några andra gamla dängor. Fick kasta tröjan borta vid Kungsholms Strand till It’s raining men och känna oktoberluften mot huden resten av rundan.

Är så glad att jag kan springa igen :heart

Har också målat till en riktigt ”best of the 90’s” lista idag! Har fan glömt bort hur bra Backstreet Boys och Spice Girls var. SJUKA hits 🥳🥳🥳
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 312
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 123
Senast: Lilla
·
Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
27 28 29
Svar
562
· Visningar
26 540
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 225
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp