Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså. Är i CHOCK. Sambon ligger med hörlurarna på och ögnar igenom lite serier inför jobb i morgon, och andas SÅ HÖGT. Jag kunde inte låta bli att skratta tillslut för jag undrade vad han höll på med. Så han plockade ur en hörlur och undrade vad jag skrattade åt, och jag sa ”Ursäkta jag vill inte vara DEN flickvännen men du andas helt orimligt högt!” och han svarade ”Ah, sorry jag vet, jag tänker inte på det när jag har hörlurar på” och jag svarade att men vaddå han andas ju aldrig högt annars heller, jag har iaf aldrig hört det på våra 3 år ihop. Då svarade han ”Det är för att jag alltid andas genom munnen. Jag har trånga näsborrar. Borde operera det.” sen pluggar han i hörlurarna igen.

Eeeeh O_o Jag har så många frågor.
Dags att fundera på bröllopet kanske :nailbiting::p
 
So ... we ar ute och campar (kanske inte campar exactly, men ute i nya omgivningar i alla fall) med det snart 4ariga barnbarnet. Var husbuss ar nu fylld av ... junk. Det ar papper och ... "stuff" overallt och jag ar helt slut. Klockan ar inte ens 9 pa kvallen annu.
I morgon ska vi ha kul ocksa innan vi aker och lamnar den lilla angeln till henne's foraldrar.

IMG_0039.webp
 
Jahopp, då har jag sjukanmält mig. Hatar alltid att göra det, för det känns som om de andra ska tänka att jag bara är lat och inte vill jobba (nej, ingen har sagt något som tyder på det). Har fått något som verkar vara hälsporre och igår när jag skulle resa mig från golvet var det som att hela benet kollapsade för att det gjorde så jävla ont att sätta ner foten i golvet :grin:

När vårdguiden säger ungefär "Vila. När det känns bättre kan du ta korta promenader" så känns det allmänt dumt att gå runt en hel dag på betonggolv och springa några timmar i trappor. OCH min hals kändes inte bra när jag vaknade och det ska ösregna hela dagen (vilket alltid brukar få min hals värre).

Och ändå måste jag sitta här och verkligen intala mig själv att det var rätt att sjukanmäla sig...
 
Jahopp, då har jag sjukanmält mig. Hatar alltid att göra det, för det känns som om de andra ska tänka att jag bara är lat och inte vill jobba (nej, ingen har sagt något som tyder på det). Har fått något som verkar vara hälsporre och igår när jag skulle resa mig från golvet var det som att hela benet kollapsade för att det gjorde så jävla ont att sätta ner foten i golvet :grin:

När vårdguiden säger ungefär "Vila. När det känns bättre kan du ta korta promenader" så känns det allmänt dumt att gå runt en hel dag på betonggolv och springa några timmar i trappor. OCH min hals kändes inte bra när jag vaknade och det ska ösregna hela dagen (vilket alltid brukar få min hals värre).

Och ändå måste jag sitta här och verkligen intala mig själv att det var rätt att sjukanmäla sig...
Det var 100% rätt! :heart
 
Sov jättebra fram till typ 5, då jag vaknade och fick stigande ångest och kunde inte somna om :down: Så jag är tröttare nu än när jag vaknade då vid 5 :crazy:
Ska ut med hundarna nu iallafall. Skitväder ute idag igen :meh:
 
Det var 100% rätt! :heart
Jo, egentligen vet jag ju det... Känns bara så fel att sjukanmäla när jag egentligen inte är sjuk som i sängliggande. Att det finns annat som kan göra att det är bäst att stanna hemma pratas det så sällan om, och så beror det så mycket på typ av jobb också. Hade jag haft ett kontorsjobb hade jag lätt kunnat jobba idag, men riktigt så ser det inte ut.
 
Hundarna promenerade, den äldre var inte glad åt att gå ut i det här vädret. Tror han ska få slippa lunchpromenaden idag den lilla gnällspiken :p

Jag provade ett par gamla ridbyxor som jag köpte för jättelänge sedan och växte ur strax därefter. De har varit för små ever since, men nu satt de som gjutna :love: Sen provade jag en gammal bh som även den varit urväxt = satt perfekt. Så nu funderar jag på en klänning som jag städade bort i somras pga för liten, min absoluta favoritklänning. Har inte varit iväg med klädsäcken än eftersom jag är så sjukt seg på att göra sånt, med andra ord finns klänningen kvar däri och den kunde jag ha EFTER att ridbyxorna blviit för små så jag funderar på om jag orkar gräva igenom hela säcken och leta efter den. För jag borde ju kunna ha den igen nu tycker jag
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 315
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 129
Senast: Scandi
·
Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
27 28 29
Svar
562
· Visningar
26 565
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 225
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp