Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är så himla trött både i kropp och knopp att jag allvarligt funderar på om jag överlever dagen eller segnar ner och hamnar i koma när som helst.
Sitter en student utanför receptionen och skrikskrattar. Stor entre av glas med marmorgolv = alla ljud blir ännu högre. Uppskattas inte över huvud taget. :banghead:
 
Har börjat kolla på gymmaskiner till min nya lägenhet. Jag har ett sovrum över som jag var osäker på vad jag skulle använda till. Jag tänkte först ställa in en enorm massagefåtölj där men i och med att det förmodligen går att bredda dörrarna till biblioteket (längre in i lägenheten) kan jag ställa in den där istället.

Min stackars mor envisas fortfarande med att jag borde använda sovrummet som gästrum. Jag vågar inte berätta för henne att de enda som sover över hos mig är män och där är det liksom inte tal om att de ska sova någon annanstans än i min säng 🙄😆
 
Behövde inte kravla ur sängen imorse, skönt att ryggen börjar bli bättre :). Var ju kanelbullens dag nyss men blev så nyfiken på kanelbullekladdkaka såå slängde ihop en att ta med och bjuda mina typ alltid gottesugna stallkompisar 😋😄. Behöver jag säga att det doftar underbart här hemma just nu?! 😍.
 
Promenad i regnet med två hästar och hunden på lunchen. Skönt att slippa ta den promenaden i regn OCH mörker ikväll.
Jag och ungarna ska gå igenom deras vinterkläder sen och se vad som behöver köpas nytt. Dom som påpekar för mig att det måste vara dyrt att ha tre hästar kan aldrig ha haft växande småbarn iallafall :p
 
Promenad i regnet med två hästar och hunden på lunchen. Skönt att slippa ta den promenaden i regn OCH mörker ikväll.
Jag och ungarna ska gå igenom deras vinterkläder sen och se vad som behöver köpas nytt. Dom som påpekar för mig att det måste vara dyrt att ha tre hästar kan aldrig ha haft växande småbarn iallafall :p
Jag tycker verkligen att det märks att alla barnklädes- och hästloppisar ställts in. Jag shoppade mycket där!
 
Vissa saker köper jag via de här köp- och säljsidorna på fb men mycket behöver vara nytt så det ska hålla hela säsongen 😅
På den barnklädesloppis som jag suttit i styrelsen för tills för ett år sen så har jag ofta fyndat nya saker! Jag hade ett system - gick igenom arvekläderna först och sorterade behålla och sälja, sen hade jag en lista till loppisen och efter den letade jag erbjudanden på nya saker. Loppisen har jättebra rykte och det får inte säljas saker med fläckar/hål :up:
 
Jahopp, då har jag sjukanmält mig. Hatar alltid att göra det, för det känns som om de andra ska tänka att jag bara är lat och inte vill jobba (nej, ingen har sagt något som tyder på det). Har fått något som verkar vara hälsporre och igår när jag skulle resa mig från golvet var det som att hela benet kollapsade för att det gjorde så jävla ont att sätta ner foten i golvet :grin:

När vårdguiden säger ungefär "Vila. När det känns bättre kan du ta korta promenader" så känns det allmänt dumt att gå runt en hel dag på betonggolv och springa några timmar i trappor. OCH min hals kändes inte bra när jag vaknade och det ska ösregna hela dagen (vilket alltid brukar få min hals värre).

Och ändå måste jag sitta här och verkligen intala mig själv att det var rätt att sjukanmäla sig...

Jätteviktigt att vila! Men du kan cykla med hundarna. När jag hade hälsporre förra året jag hemma i tre veckor pga att jag inte kunde gå, men cyklade överallt för det gick bra.
 
Jahopp, då har jag sjukanmält mig. Hatar alltid att göra det, för det känns som om de andra ska tänka att jag bara är lat och inte vill jobba (nej, ingen har sagt något som tyder på det). Har fått något som verkar vara hälsporre och igår när jag skulle resa mig från golvet var det som att hela benet kollapsade för att det gjorde så jävla ont att sätta ner foten i golvet :grin:

När vårdguiden säger ungefär "Vila. När det känns bättre kan du ta korta promenader" så känns det allmänt dumt att gå runt en hel dag på betonggolv och springa några timmar i trappor. OCH min hals kändes inte bra när jag vaknade och det ska ösregna hela dagen (vilket alltid brukar få min hals värre).

Och ändå måste jag sitta här och verkligen intala mig själv att det var rätt att sjukanmäla sig...
Jag har typ konstant hälsporre pga min stora övervikt och vila, stretcha och rulla fot/häl på massageboll är helt klart bästa medicinen. Och hälkuddar i skorna.
 
Mår konstigt idag. Jag känner mig inte sjuk på något sätt, inga förkylningssymptom eller nåt sånt men känner mig liksom klen och svag och trött i hela kroppen :confused: Hoppas det bara är pga stress, har mycket att göra idag och allt går liksom i varandra så har inte mycket "tom" tid förrän ikväll. Så jag hoppas det är därför kroppen protesterar lite så jag inte är på väg att bli sjuk.
 
Det är tunga moln här, stundtals småregn och stundtals ösregn. Dagens första omgång av jobb blev inställt så det blev till att åka och handla istället. Efter lunchen bestämde jag mig för att lyssna på kroppen och faktiskt gå och halvslumra ett tag, blir så trött när det inte är någon sol.
Nu sitter jag och dricker te, scrollar Pinterest för recept inför julbaket (ska hjälpa mormor så det måste börja pysslas i tid) och läser bloggar. Lite lagom ansträngande innan det är dags att bege sig till jobbet.
 
Fått en novemberkaktus av mamma. Det är skott från en planta som hon har som är 100 år gammal. Den har gått i arv i släkten på hennes sida. Jag hoppas verkligen att jag orkar hålla liv i den med tanke på historien 😅
Jag har en fredskalla som min mor fick när hon låg på BB med mig! Dvs i den grå forntiden.
Har tyvärr inga illusioner att min avkomma ska kunna hålla den vid liv när jag ramlar av pinn. Hos hen dör det mesta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 315
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 138
Senast: Scandi
·
Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
27 28 29
Svar
562
· Visningar
26 570
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 225
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp