Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snart får jag äntligen gå ut i ösregnet och bege mig hem. Har varit en kämpig dag på många sätt och vis. Vill bara hoppa in i mina mjukaste kläder och ringa och be mamma om hjälp kring hur man går tillväga för att sakligt klaga på någon på jobbet, städa lite, gosa katt, sova tidigt.
 
Lyssnar på P1 och hör en gammal kompis få kommentera Trumps medicinering. :) Lite roande eftersom vi då gnabbades rätt friskt om politik - aktiva i varsitt parti som vi var.

Ute spöregnar det. Tur att jag gick promenaden tidig på morgonen för ju hade det varit väldigt otrevligt. för både hund och mig.
 
Jag har en fredskalla som min mor fick när hon låg på BB med mig! Dvs i den grå forntiden.
Har tyvärr inga illusioner att min avkomma ska kunna hålla den vid liv när jag ramlar av pinn. Hos hen dör det mesta.

Jag har fått tillbaka lite av mina gröna fingrar så jag hoppas jag lyckas hålla den vid liv 😅 Men om den kan gå i arv till mina ungar sen är ju svårt att veta nu haha.
 
Jahopp, då har jag sjukanmält mig. Hatar alltid att göra det, för det känns som om de andra ska tänka att jag bara är lat och inte vill jobba (nej, ingen har sagt något som tyder på det). Har fått något som verkar vara hälsporre och igår när jag skulle resa mig från golvet var det som att hela benet kollapsade för att det gjorde så jävla ont att sätta ner foten i golvet :grin:

När vårdguiden säger ungefär "Vila. När det känns bättre kan du ta korta promenader" så känns det allmänt dumt att gå runt en hel dag på betonggolv och springa några timmar i trappor. OCH min hals kändes inte bra när jag vaknade och det ska ösregna hela dagen (vilket alltid brukar få min hals värre).

Och ändå måste jag sitta här och verkligen intala mig själv att det var rätt att sjukanmäla sig...
Annars finns det en dyna att köpa för skorna så man kan gå ändå.
 
Jahopp, då har jag sjukanmält mig. Hatar alltid att göra det, för det känns som om de andra ska tänka att jag bara är lat och inte vill jobba (nej, ingen har sagt något som tyder på det). Har fått något som verkar vara hälsporre och igår när jag skulle resa mig från golvet var det som att hela benet kollapsade för att det gjorde så jävla ont att sätta ner foten i golvet :grin:

När vårdguiden säger ungefär "Vila. När det känns bättre kan du ta korta promenader" så känns det allmänt dumt att gå runt en hel dag på betonggolv och springa några timmar i trappor. OCH min hals kändes inte bra när jag vaknade och det ska ösregna hela dagen (vilket alltid brukar få min hals värre).

Och ändå måste jag sitta här och verkligen intala mig själv att det var rätt att sjukanmäla sig...

Förutsatt att du har bra skor, inte är kraftigt överviktig eller har en massa hormonella besvär så kan ofta en bra kiro hjälpa dig bli av med hälsporre-problem. Tråkigt att hasa runt hemma mer än nödvändigt liksom. 😊
 
Blev strikt avrådd att gå i början när jag fick hälsporre, även med sulor/inlägg. Jag hade visserligen så ont att jag inte ens kunde stå på foten.
Jag har inte haft det på ett tag. Men så fort jag får minsta känning så tejpar jag hälen och det hälper mig.

Var min sjukgymnast som visade när jag var där i annat ärende. Jag drar stadig sportejp (horisontellt) runt hälen. Ungefär som skavsårsplåster men större bit.

Ingen aning om varför det hjälper mig eller hur anatomin i hälsporre funkar. Men kan ju vara värt att prova för att åtminstonde kunna städja - ifall det skulle hjälpa.
 
Varit helt off hela dagen. Suttit i möte tre timmar, mailat och bokat in fler möten + kurser. Regn och rusk, deppiga hundar som bara fått vara ute minst 7 - 8 gånger idag fast bara kortisar. Vill inte ha in två sjölejon som blöter ner hela huset.

Känt mig trött och sliten, funkar dåligt med sex dagars arbetsvecka, en "ledig" torsdag som jag kört foder x 2 och 50 mil för att sen jobba 37,5 h fredag - söndag, köra ner till Gbg efter jobbet, sova ett par timmar på soffan och sen köra 60 mil hem, se till hästar och höns och sen nästan inte kunna somna när jag väl la mig igår. Ah, glömde att jag hängde tvätten och tog ner den igen innan sängen igår, fick hänga upp 5 lakan, två påslakan och en handduk inne sen för att torka klart.

Jag börjar nog bli gammal, har ställt in min 200 mils resa över helgen, får tapetsera, laga hagen och lösdriften, råttsäkra hönshuset och röja trädgården mellan skurarna istället. Städa inne och på altanen om jag orkar och får tid över. :cautious:😴

Borde åka de 200 men risken för snö gör att jag stannar hemma ...
 
Jätteviktigt att vila! Men du kan cykla med hundarna. När jag hade hälsporre förra året jag hemma i tre veckor pga att jag inte kunde gå, men cyklade överallt för det gick bra.
Jag har typ konstant hälsporre pga min stora övervikt och vila, stretcha och rulla fot/häl på massageboll är helt klart bästa medicinen. Och hälkuddar i skorna.
Förutsatt att du har bra skor, inte är kraftigt överviktig eller har en massa hormonella besvär så kan ofta en bra kiro hjälpa dig bli av med hälsporre-problem. Tråkigt att hasa runt hemma mer än nödvändigt liksom. 😊

Att jag har hälsporre nu har jag fått pga usla jobbskor. De har ändrat hur det fungerar med skobidrag för oss, så jag har inte kunnat få vettiga skor på evigheter :meh: Nu när det varit en period med mycket jobb och skorna samtidigt sjunger på absolut sista versen så tja, det gick inte så bra. Kom precis på att jag borde rapportera in det här som arbetsskada.

Har ett par skor hemma som jag faktiskt kan gå i utan att det gör ont, åtminstone så länge jag går på relativt vettigt underlag. Har dem så fort jag går ut med hundarna men just idag får de vilodag. Har också varit iväg till sportaffär och köpt mig ett par nya jobbskor (hade tur och hittade ett par på rejält nedsatt pris), så nästa gång jag är på jobbet så slängs de gamla skorna.

Det där med massageboll var ett bra tips, jag har sådana hemma. Ska testa det senare ikväll! Eftersom jag normalt sett rör på mig hela, hela dagarna så blir det lätt tufft för fötterna. Delvis därför som jag spanar efter nytt jobb också, för det känns inte värt att ha ett så krävande jobb att fötterna då och då inte fungerar (och då pga det vara tvungen att sjukskriva sig). Ska också kolla om det går att få igång någon cykel för att lite lättare kunna motionera hundarna...
 
Ikväll har jag bråkig ångest igen som lockar med massa dumheter :meh::down: Men jag tänker inte lyssna på den idag. Har tagit medicin (i tid!!) och ska sova tidigt ikväll. Behöver "bara" låta bli att lyssna på ångesten och impulserna drygt två timmar, borde gå.

Funderar på att börja kolla på den där serien på svtplay, white wall. Iallafall se om den är sevärd.
 
Äldsta dottern behöver allt nytt inför vintern...yngsta kunde ärva allt 😅

Precis gjort milkshake så som jag och mina syskon gjorde när vi va små med tresmaksglass och mjölk. Jag älskar det fortfarande men mina konstiga barn tyckte inte om :cautious:
Dagens ungar *skakar på huvudet* :meh:
Jag försökte introducera o'boy med vanlijglass i till min, för det gjorde jag och min bror när vi var små - mitt barn var lika konstig som dina :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 315
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 138
Senast: Scandi
·
Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
27 28 29
Svar
562
· Visningar
26 570
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 225
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp