Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har en fredskalla som min mor fick när hon låg på BB med mig! Dvs i den grå forntiden.
Har tyvärr inga illusioner att min avkomma ska kunna hålla den vid liv när jag ramlar av pinn. Hos hen dör det mesta.
Annars finns det en dyna att köpa för skorna så man kan gå ändå.Jahopp, då har jag sjukanmält mig. Hatar alltid att göra det, för det känns som om de andra ska tänka att jag bara är lat och inte vill jobba (nej, ingen har sagt något som tyder på det). Har fått något som verkar vara hälsporre och igår när jag skulle resa mig från golvet var det som att hela benet kollapsade för att det gjorde så jävla ont att sätta ner foten i golvet
När vårdguiden säger ungefär "Vila. När det känns bättre kan du ta korta promenader" så känns det allmänt dumt att gå runt en hel dag på betonggolv och springa några timmar i trappor. OCH min hals kändes inte bra när jag vaknade och det ska ösregna hela dagen (vilket alltid brukar få min hals värre).
Och ändå måste jag sitta här och verkligen intala mig själv att det var rätt att sjukanmäla sig...
Jahopp, då har jag sjukanmält mig. Hatar alltid att göra det, för det känns som om de andra ska tänka att jag bara är lat och inte vill jobba (nej, ingen har sagt något som tyder på det). Har fått något som verkar vara hälsporre och igår när jag skulle resa mig från golvet var det som att hela benet kollapsade för att det gjorde så jävla ont att sätta ner foten i golvet
När vårdguiden säger ungefär "Vila. När det känns bättre kan du ta korta promenader" så känns det allmänt dumt att gå runt en hel dag på betonggolv och springa några timmar i trappor. OCH min hals kändes inte bra när jag vaknade och det ska ösregna hela dagen (vilket alltid brukar få min hals värre).
Och ändå måste jag sitta här och verkligen intala mig själv att det var rätt att sjukanmäla sig...
Annars finns det en dyna att köpa för skorna så man kan gå ändå.
Jag har inte haft det på ett tag. Men så fort jag får minsta känning så tejpar jag hälen och det hälper mig.Blev strikt avrådd att gå i början när jag fick hälsporre, även med sulor/inlägg. Jag hade visserligen så ont att jag inte ens kunde stå på foten.
Jätteviktigt att vila! Men du kan cykla med hundarna. När jag hade hälsporre förra året jag hemma i tre veckor pga att jag inte kunde gå, men cyklade överallt för det gick bra.
Jag har typ konstant hälsporre pga min stora övervikt och vila, stretcha och rulla fot/häl på massageboll är helt klart bästa medicinen. Och hälkuddar i skorna.
Förutsatt att du har bra skor, inte är kraftigt överviktig eller har en massa hormonella besvär så kan ofta en bra kiro hjälpa dig bli av med hälsporre-problem. Tråkigt att hasa runt hemma mer än nödvändigt liksom.
Dagens ungar *skakar på huvudet*Äldsta dottern behöver allt nytt inför vintern...yngsta kunde ärva allt
Precis gjort milkshake så som jag och mina syskon gjorde när vi va små med tresmaksglass och mjölk. Jag älskar det fortfarande men mina konstiga barn tyckte inte om