Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tvättmaskinen snurrar, jag bör röra på mig och inte sitta still och stelna och få mer ont...! Beställt några julklappar sååå nu får det räcka (måste ju sprida ut det haha). Beställde åt mamma med samtidigt (alltså som är från henne). Solen skiner ute efter en grå helg :love: .
 
Jag är på min praktik och har för tillfället gömt mig på toan pga ångest :cautious: Ska egentligen vara här en timme till, men mitt mål är att klara en halvtimme till (och inte sitta här och gömma mig hela den tiden då obviously) eftersom det är oordning idag och jag behöver väldigt tydliga instruktioner och ramar för att det ska fungera. Har inte det alls idag utan ska typ freestyla = blir kaos.

Sen ska jag till sköterskan så jag är såklart pissnervös för det också. Längtar egentligen bara tills det blir kväll och jag får sova igen, inte för att jag är speciellt trött men för att då slipper jag vara vaken.
 
Jag håller på att bli galen på lille Wilmer. Det är nu sex dagar sedan han kastrerades och han äter fint och verkar må alldeles utmärkt, men han har blivit fullständigt horribelt sällskapssjuk.

Wilmer har bott med Charlie sedan han var en liten bebis, och har alltid varit oerhört förtjust i sin "pappa". Följt honom överallt, och hållt sig på max två decimeters avstånd. Nu är två decimeter alldeles för långt bort, utan han vill vara kloss intill, med kroppskontakt hela tiden. Det vill inte Charlie, som blir upprörd över att inte få vara ifred.

Så Charlie piper på Wilmer för att han ska flytta på sig, vilket Wilmer högaktningsfullt struntar i. Det slutar med att Charlie flyttar sig, och Wilmer följer efter, och så börjar det om igen.

Kan jag inte bara få ha lite lugn och ro här hemma?
 
Någon som vill ha en aloeplanta? Har många. De små kan säkert skickas i vadderat kuvert.
20201005_111749.webp
 
Jag tog sovmorgon idag och sov faktiskt riktigt bra, vaknade några gånger men somnade om ganska snabbt. Bäddade rent igår och bytte då till tjocka vintertäcket, tror att tyngden från det hjälpte så jag kan ju bara drömma om vad ett riktigt tyngdtäcke skulle göra :love:
Nu har jag ätit vindruvor och dragit mig tillräckligt länge så nu ska jag ut med hundarna på en sväng i skogen. Skitväder nu men väderappen har utlovat sol i eftermiddag när jag ska ut och rida på energiknippet/studsbollen/galningen så hoppas det stämmer
Skaffa dig ett tyngdtäcke. De finns till väldigt rimliga priser... :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 311
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 113
Senast: Lilla
·
Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
27 28 29
Svar
562
· Visningar
26 518
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 225
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp