Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Trött på att min hjärna aldrig kan koppla ner, mamma och troligen syrran har samma problem. Nu har jag legat vaken hela natten, var helt tom i skallen när jag körde hem igår pga en mycket rörig kväll på jobbet och kunde sen inte somna.

En råttjävel har varit i köket i natt eftersom Myran legat under täcket med mig och snusat i godan ro. Som tur är verkar det varit kattmaten som lockat men det måste ju vara den ultimata förolämpningen? Jag har katt men det är råttorna som äter upp kattmaten. :meh:

Jag har rivit ut under diskhon och tänkte jag skulle sätta nätet men hittar inte tången att klippa med så jag får kolla det sen. :banghead: Nu har jag matat alla, dags att åka och hämta foder till hästarna och hundarna får följa med Myran får vakta köket under tiden. :idea:
 
Skönt med fredag och idag ska jag till stallet och sköta om min medryttarhäst :love:
Hon har haft föl så sätter igång henne lite mellan då hon ska ha i vår igen.
Väldigt gullig att jobba med! En sån häst som stått på lösdrift hela sitt liv, reds förra året ett fåtal gånger och har nu haft föl som sagt :) hon är 10år
 

Bifogade filer

  • 121610737_779857872587608_1888197101502490982_n.webp
    121610737_779857872587608_1888197101502490982_n.webp
    120 KB · Visningar: 51
Sov helt jäkla värdelöst i natt. Vaknade med kramp på olika ställen i kroppen och min gamla skada från när jag bröt armbågen spökade en hel del med mig.
Borde kanske försöka se om det går att göra något åt den.

När jag kom till jobbet trött och hungrig kvart i 8 i morse var kollegorna redan där. Supergnälliga och hungriga. Så vi går mot skolans regler om att man inte får ha gemensam frukost och nu ligger ett gäng frallor i ugnen. :d Nackdelen är då att man måste vänta så förbannat länge.
Tar 35 minuter för ugnen att värma upp till 190 grader :cautious:
 
Puh! Det blev en aktiv morgon på jobbet! Har hunnit börja svettas och sedan börja frysa av det, och nu börjar jag komma tillbaka på normal nivå. Ibland är det ändå rätt bra att det kan vara fysiskt på mitt jobb.
Nu är det klart för dagen, inga mera bokningar 🤩 utan det får bli måndagens problem.
 
Skönt med fredag och idag ska jag till stallet och sköta om min medryttarhäst :love:
Hon har haft föl så sätter igång henne lite mellan då hon ska ha i vår igen.
Väldigt gullig att jobba med! En sån häst som stått på lösdrift hela sitt liv, reds förra året ett fåtal gånger och har nu haft föl som sagt :) hon är 10år
Älskar den misstänksamma minen :D och underbar färg, alltid varit svag för apelkastade hästar :love:
 
Roar mig med att läsa i en lista med svenska idiomatiska uttryck och tänker mig hur en tex engelsman skulle reagera på dem :D
Typ "Det blev pannkaka av alltihop."
"What pancake? There's no pancake!!"
:rofl:
Vi pratade en lunchrast angående hästdoser av läkemedel man råkat på som feldoseringar. Den stackars utlandsfödda studenten hade googlat hela kvällen för att förstå. Vi fick förklara dagen efter :o
 
Har fått en liten peng som jag tänker spendera mer eller mindre helt på mig själv, men frågan är ska jag vara snusförnuftig och praktisk och köpa nya underkläder och strumpor (behövs!), äventyrlig och bjuda mig själv och barnet på bio (har längtat efter att gå på bio, men läskigt p g a corona :nailbiting:) eller satsa på hemmamys och köpa lite olika goda teer (har verkligen saknat goda smaksatta lösteer och har nu hittat en tebutik som har det jag söker).
Vad röstar ni för och varför? :)
 
Har fått en liten peng som jag tänker spendera mer eller mindre helt på mig själv, men frågan är ska jag vara snusförnuftig och praktisk och köpa nya underkläder och strumpor (behövs!), äventyrlig och bjuda mig själv och barnet på bio (har längtat efter att gå på bio, men läskigt p g a corona :nailbiting:) eller satsa på hemmamys och köpa lite olika goda teer (har verkligen saknat goda smaksatta lösteer och har nu hittat en tebutik som har det jag söker).
Vad röstar ni för och varför? :)
Hemmamys! Roligare än att vara snusförnuftig och säkrare än bion pga covid-19. :up:
 
Har fått en liten peng som jag tänker spendera mer eller mindre helt på mig själv, men frågan är ska jag vara snusförnuftig och praktisk och köpa nya underkläder och strumpor (behövs!), äventyrlig och bjuda mig själv och barnet på bio (har längtat efter att gå på bio, men läskigt p g a corona :nailbiting:) eller satsa på hemmamys och köpa lite olika goda teer (har verkligen saknat goda smaksatta lösteer och har nu hittat en tebutik som har det jag söker).
Vad röstar ni för och varför? :)
Alla? om det går :D
Alltså typ lite av varje. Biobesöket går ju att byta ut med myskväll hemma, med goda grejer (glass, godis, popcorn... vad ni nu gillar) Nedsläckt med något tänt ljus och hyra en film :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 317
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 158
Senast: Scandi
·
Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
27 28 29
Svar
562
· Visningar
26 581
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 225
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp