Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alla? om det går :D
Alltså typ lite av varje. Biobesöket går ju att byta ut med myskväll hemma, med goda grejer (glass, godis, popcorn... vad ni nu gillar) Nedsläckt med något tänt ljus och hyra en film :)
Pengarna räcker tyvärr inte till allt, och har inte någon apparat att titta på film med just nu heller (saknar det jättemycket) men går ju att ha mys ändå med musik eller någon trevlig bok/radio/podd :)
 
Har fått en liten peng som jag tänker spendera mer eller mindre helt på mig själv, men frågan är ska jag vara snusförnuftig och praktisk och köpa nya underkläder och strumpor (behövs!), äventyrlig och bjuda mig själv och barnet på bio (har längtat efter att gå på bio, men läskigt p g a corona :nailbiting:) eller satsa på hemmamys och köpa lite olika goda teer (har verkligen saknat goda smaksatta lösteer och har nu hittat en tebutik som har det jag söker).
Vad röstar ni för och varför? :)

Röstar på hemmamys med samma anledningar som asko anger :laugh:
 
Jag och 26-åringen gick en lunchpromenad och hann med lite shopping på Ica. Jag hittade några grejer som jag letat efter ett tag så det var kul :)
Nu ska jag jobba lite innan jag ska vara med på stabsmöte och sen har jag lite posthantering, omhäktningar och sånt kvar. Hoppas kunna gå härifrån senast 16 så hinner jag och dottern med stallet ordentligt.
 
Bestämde mig nyss för att åka en stor omväg på vägen hem och besöka Hemmakväll för att köpa kuligt godis. Mamma ska få egen påse (hon gillar lakrids, det gör inte jag).
Kanske ska köpa någon mat också på vägen hem. Men jag har extremt svårt att äta i dag - var helt omöjligt att äta mer än en halv macka i morse, och en halv dumpling till lunch :rage:

Jäkla stress som knasar runt med min mage och hjärna! Jag vill ju äta mat! :rage:
 
Älskar den misstänksamma minen :D och underbar färg, alltid varit svag för apelkastade hästar :love:

Haha insåg när du påpeka om minen att jag fick samma kommentar på senaste bilden på mig 😁
0169AC88-6714-4147-A0AA-86F1D7038D57.jpeg

Är vi lika? 😂
 
En produktiv dag än så länge, jag har hunnit med alla inbokade elevsamtal, gjort min planerade admin. och hinner till och med läsa lite kurslitt nu under eftermiddagen.

Jag har även talat med min mamma som är kvar på sjukhuset, men nu mycket piggare och kanske får komma hem redan i början av nästa vecka. Hon och de två andra maffioso-tanterna i rum nr 7 har bildat en allians med samtalstid, sovtid, och trakasserat sjuksköterskan Tom tillräckligt för han ska köra ned maffiosotant G*nbr*tt, som är friskast, i rullstol till sjukhuskiosken så hon kan köpa godis till hela tantgänget.

Väntar bara på att de ska iväg på klubbröj med droppställningarna i ena näven och en tequila i den andra. :D
 
Radom småprat med avlägsen kollega som jag träffade för bokstavligen 2 min sen.

Hen: Nu är det fredag igen.
Jag: Ja, tänk så snabbt det går. Snart är det jul.
Hen: Ja, fy. Men det blir väl kul för barnen.
Jag: Ja, jag kan tänka mig att det är mer bestyr när man har barn. Själv blir det lugnt, bara glögg och julmusik.
Hen: Jaha. Men... du vill ha barn sen eller? Eller struntar du i allt sånt där?

O_o
 
Radom småprat med avlägsen kollega som jag träffade för bokstavligen 2 min sen.

Hen: Nu är det fredag igen.
Jag: Ja, tänk så snabbt det går. Snart är det jul.
Hen: Ja, fy. Men det blir väl kul för barnen.
Jag: Ja, jag kan tänka mig att det är mer bestyr när man har barn. Själv blir det lugnt, bara glögg och julmusik.
Hen: Jaha. Men... du vill ha barn sen eller? Eller struntar du i allt sånt där?

O_o

Det är då man säger JA MIN HÖGSTA ÖNSKAN ÄR ATT FÅ BARN MEN JAG ÄR STERIL OCH SJUKT OLYCKLIG ÖVER DET.
 
Radom småprat med avlägsen kollega som jag träffade för bokstavligen 2 min sen.

Hen: Nu är det fredag igen.
Jag: Ja, tänk så snabbt det går. Snart är det jul.
Hen: Ja, fy. Men det blir väl kul för barnen.
Jag: Ja, jag kan tänka mig att det är mer bestyr när man har barn. Själv blir det lugnt, bara glögg och julmusik.
Hen: Jaha. Men... du vill ha barn sen eller? Eller struntar du i allt sånt där?

O_o
:banghead:
 
Det är då man säger JA MIN HÖGSTA ÖNSKAN ÄR ATT FÅ BARN MEN JAG ÄR STERIL OCH SJUKT OLYCKLIG ÖVER DET.

Verkligen! Jag blev så ställd så jag bah "Eh.. ja. Sen kanske." Nu har ju inte jag något bagage kring varken graviditet, försök till graviditet eller något annat känsligt. Så jag slipper att en sådan fråga river upp starka känslor. Men även bortsett från att man har absolut noll koll på någon annans bagage så är det väl ändå en hemskt privat fråga? Liksom, kan vi sluta prata om huruvida mina ägg ska befruktas eller ej tack.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 315
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 142
Senast: Scandi
·
Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
27 28 29
Svar
562
· Visningar
26 570
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 225
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp