Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Verkligen! Jag blev så ställd så jag bah "Eh.. ja. Sen kanske." Nu har ju inte jag något bagage kring varken graviditet, försök till graviditet eller något annat känsligt. Så jag slipper att en sådan fråga river upp starka känslor. Men även bortsett från att man har absolut noll koll på någon annans bagage så är det väl ändå en hemskt privat fråga? Liksom, kan vi sluta prata om huruvida mina ägg ska befruktas eller ej tack.

Instämmer!
 
Såg att jag nyss fått mail från reseförsäkringsbolag att "tack för att du teckat reseförsäkring med oss" :cautious: Kollade upp och det är ett företag som finns, och de har konstiga bra recensioner på olika ställen...
Har inte tecknat någon himla reseförsäkring. Gick in på banken med hjärtat i halsgropen men inget har dragits därifrån.

Vafan? 🤷‍♀️
 
Verkligen! Jag blev så ställd så jag bah "Eh.. ja. Sen kanske." Nu har ju inte jag något bagage kring varken graviditet, försök till graviditet eller något annat känsligt. Så jag slipper att en sådan fråga river upp starka känslor. Men även bortsett från att man har absolut noll koll på någon annans bagage så är det väl ändå en hemskt privat fråga? Liksom, kan vi sluta prata om huruvida mina ägg ska befruktas eller ej tack.

Verkligen! En kvinnlig chef sa i forbifarten "....nar du far barn..."
Jar ar samma som dig, inget bagage kring graviditet, men chefen vet noll om mitt personliv, och jag ar anda en 30 arig kvinna, sa det ar ju inte helt osannolikt att jag kanske forsoker eller vill ha barn.
 
Verkligen! En kvinnlig chef sa i forbifarten "....nar du far barn..."
Jar ar samma som dig, inget bagage kring graviditet, men chefen vet noll om mitt personliv, och jag ar anda en 30 arig kvinna, sa det ar ju inte helt osannolikt att jag kanske forsoker eller vill ha barn.

Så märkligt. En vän till mig satt på en middag en gång när hon var 29 och fick höra att hon absolut borde skaffa barn snart, att äggen blir gamla annars och att då kanske hon inte kan få barn alls! Hon måste börja tänka på det nu! Just vid detta tillfälle hade vi en annan gemensam vän som precis fått sitt femte missfall och hon sa till mig, att tänk om det varit den vännen som suttit på middagen?

Nej fy, vad mörkt det blev nu och förlåt för triggande diskussion. Blir bara så satans arg på folk ibland.
 
Är ödmjuk idag.

19ABAE4F-16BA-43DF-B156-E7CF2B15939E.webp
 
Varit hos min knarklangare (aka Clas Ohlson) och skulle sedan iväg och hämta glödlampor som jag beställt. Hamnade mitt i https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/demonstranter-paa-gatan-i-city.5H5o-9Q7v De stod i korsningen Sveavägen-Kungsgatan vid Konserthuset, smart eftersom det proppade till totalt. Coola polishästar stod och tittade på, jösses vad stora de känns som.

Men det gjorde att jag hade behövt åka stora omvägar och kände inte för att vara ute och trängas med folk en fredagseftermiddag i stan. Så åkte hem med mitt knark :D (denna gång monteringstejp och ett vattenpass).
 
Radom småprat med avlägsen kollega som jag träffade för bokstavligen 2 min sen.

Hen: Nu är det fredag igen.
Jag: Ja, tänk så snabbt det går. Snart är det jul.
Hen: Ja, fy. Men det blir väl kul för barnen.
Jag: Ja, jag kan tänka mig att det är mer bestyr när man har barn. Själv blir det lugnt, bara glögg och julmusik.
Hen: Jaha. Men... du vill ha barn sen eller? Eller struntar du i allt sånt där?

O_o

"Skit. I. Det. Du." :meh:
 
Nu har vi fatt kalla natter efter sommaren's hetta. Natterna har temperaturer mellan 10 - 15*C (brrr) och jag tog igar fram vintertacket igen. Sa underbart skont, varmt och fluffigt. Dock var det inte latt att ta sig ur sangen i morse. :p
Det ar fortfarande 18-20*C dagtid sa det galler att kla sig i lager sa man kan skala av vartefter det blir varmare.
 
Nu har vi fatt kalla natter efter sommaren's hetta. Natterna har temperaturer mellan 10 - 15*C (brrr) och jag tog igar fram vintertacket igen. Sa underbart skont, varmt och fluffigt. Dock var det inte latt att ta sig ur sangen i morse. :p
Det ar fortfarande 18-20*C dagtid sa det galler att kla sig i lager sa man kan skala av vartefter det blir varmare.
Tack för påminnelsen! Ska leta upp mitt vintertäcke och byta till det när vi bäddar rent imorgon tror jag visst. Mmmm... 😍
 
Jag sitter och klurar på hur mycket mer jag ska orka jobba idag. Har egentligen en timme kvar tills arbetsdagen är slut på riktigt, men jag har inget direkt viktigt att göra och har en del tid att ta tillbaka efter en sjukt intensiv vecka...

Tog iofs en längre rast tidigare för att Skypea med ingen mindre än mormor! Mamma ringde mitt när jag satt med en ganska klurig och "urgent" uppgift så jag klickade bort samtalet. Fick sen ett sms där det stod "ring upp när du kan, jag är hos mormor och hon vill prata lite!". Släppte allt jag hade för händer och ringde upp med en gång, för när mormor (som är nästan helt borta i demensens värld nuförtiden) är vaken och "med" gäller det att passa på! Vi fick inte sagt sådär överdrivet mycket eftersom hon går på lugnande och är väldigt, väldigt trött men hon uppfattade att det var jag i alla fall och sa att det var "roligt att höra din röst". Oj vad det värmde! :heart:heart:heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 315
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 138
Senast: Scandi
·
Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
27 28 29
Svar
562
· Visningar
26 570
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 225
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp