Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Första delen av natten var OTROLIGT smärtsam. Så fort jag vände mig det minsta lilla så HÖGG det till i ryggen. Men helt plötsligt så blev det lugnt, och det är det fortfarande. Men jag känner att jag måste vara YTTERST försiktig idag, annars är jag rädd att huggen och kramperna börjar igen..... :nailbiting: Hur det nu ska gå till att vara försiktig.... :crazy:

Jag inser att jag inte har nagot alls att klaga pa. Natt temperaturer ar 10-12*C och dags temperaturer ar 17- 25*C den narmaste veckan. Jag tanker inte klaga alls aven om det kan handa att jag redan sagt nagot som skulle kunna tas som klagomal over att det regnade i gar. Eller kanske det var i forrgar.

Dock tycker jag att det ar helt okay att jag klagar pa att jag tappade min airpod case pa parkeringen till affaren jag var till i dag, jag plockade genast upp det och akte hem. Dar upptackte jag att mina airpods inte var i casen :arghh: Sa jag korde tillbaka, de var inlamnade till affaren, men bada har blivit overkorda och tamligen manglade medan jag inte var i kontroll av dem. :banghead:

Nu har jag dock bestallt nya airpods ... for ungefar 1000 sek mindre an de egentligen kostar da de var pa sale ... saaaa jag kopte inte forsakring nu heller ... nasta gang lar det dock bli en apple drulle forsakring. :angel:

Fniss.
På skoj slängde jag mig in i en fånig diskussion på facebook om det beslut som fullmäktige nu tagit om organisation av skolorn. Det har varit infekterat ocxh ett gäng hr ropat högt och trissat andra.
Sakliga argument har mötts av osakliga.

La in en kort positiv kommentar och fick som väntat ett helt drev på mig.Fortsatte vara glad och saklig. Nu på morgonen ser jag att någon ber mig ta av mig foliehatten :D Tror de behöver läsa på vad en folilehatt är till för.

Nåväl jag slutar där. Nöjd med mina få inlägg som i alla fall la in lite saklighet i eländet.

Dricker kaffe, ska snart köra sonen till gymnasiet. Sen ska jag äntligen åka och köpa hans fläkt till A-traktorn så han kan köra själv från och med imorgon. Livet på landet utan bussar :rofl:, samt att han för någon vecka sen gjorde sönder kicken på moppen så den är avställd i väntan på lagning.

Shit pommes. Nu är mötet slut och jag har skakat som ett asplöv i en hel timme, tur jag tog de där muskelavslappnande annars hade kroppen väl exploderat.
Det var fruktansvärt jobbigt, men chefens chef uttryckte att hen var glad över att jag tagit tag i att anordna ett möte och hade listat och definierat vad som inte funkar. :)

Jag hoppas bara att jag inte var för skarp i min kritik. Jag lyckades i alla fall med @athena_arabians råd jag fick för länge sedan att vara så torr och saklig som jag bara kan.
Hade värsta inledningen och avslutet, och listan var punktad i ordning men jag klarade inte av att hålla mig till manus tyvärr, är lite rädd att det blev snurrigt.

Nu ska jag sitta här tills jag slutar skaka, och sen gå och fortsätta jobba. Tvivlar på att jag får i mig någon mat i dag för katarren lär väl gå bananas just nu med all den här stressen. Men det gör inget, jag klarade av att ha mötet och sopade inte mina problem under mattan. Är lite stolt och tänker samtidigt "vad har jag gjort?".:nailbiting:

Chefens chef frågade även om jag kände att jag behövde gå till företagshälsans psykolog igen och att jag om jag kände det behovet skulle börja gå där igen. Jag har ju tänkt på det länge nu och det är nog dags att ta tag i det faktiskt.

Shit pommes. Nu är mötet slut och jag har skakat som ett asplöv i en hel timme, tur jag tog de där muskelavslappnande annars hade kroppen väl exploderat.
Det var fruktansvärt jobbigt, men chefens chef uttryckte att hen var glad över att jag tagit tag i att anordna ett möte och hade listat och definierat vad som inte funkar. :)

Jag hoppas bara att jag inte var för skarp i min kritik. Jag lyckades i alla fall med @athena_arabians råd jag fick för länge sedan att vara så torr och saklig som jag bara kan.
Hade värsta inledningen och avslutet, och listan var punktad i ordning men jag klarade inte av att hålla mig till manus tyvärr, är lite rädd att det blev snurrigt.

Nu ska jag sitta här tills jag slutar skaka, och sen gå och fortsätta jobba. Tvivlar på att jag får i mig någon mat i dag för katarren lär väl gå bananas just nu med all den här stressen. Men det gör inget, jag klarade av att ha mötet och sopade inte mina problem under mattan. Är lite stolt och tänker samtidigt "vad har jag gjort?".:nailbiting:

Chefens chef frågade även om jag kände att jag behövde gå till företagshälsans psykolog igen och att jag om jag kände det behovet skulle börja gå där igen. Jag har ju tänkt på det länge nu och det är nog dags att ta tag i det faktiskt.

Heja dig, sådant där är inte lätt :bow::banana:Det du känner just nu är bara adrenalin, var beredd på att du kommer att bli dödstrött när det går ur. Försök ta det så lugnt du kan resten av dagen och ät något så snart som möjligt :)

Heja dig!

Morgonpromenad med hunden.
Synnerligen trist, eftersom vi måste hålla oss till länsvägen pga älgjakten. Våra skogsstigar och dito vägar går rakt igenom jaktområdet och jag vill inte störa.

Varken jag eller hunden njöt.
Dessutom skär det i mig att se allt skräp som ligger i vägrenar och diken. Varför i hela friden slänger man bukar och plast genom bilfönstret istället för att ta hem?

Aluminiumburkar brukar jag försöka ta med hem. Specieltl om de ligger intill en vall.
Hamnar de i en ensilagebal kan de ta död på en ko eller ett ungdjur. Metallen skär sönder inälvorna och de blöder till döds. Hur man kan leva med den vetskapen övergår mitt förstånd.

Eh hoppsan. Vet inte om det beror på att jag tog medicinen på tom mage eller om det är att adrenalinruset börjar försvinna ur kroppen i kombination med medicinen. Men jag känner mig sjukt vinglig och har lite svårt att få kroppen att hänga med mig dit jag vill. Hjärnan känns slö och jag har lite svårt att tänka :nailbiting:
Det borde klinga av om någon halvtimme dock, får väl plantera mig på stolen så länge :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 957
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
394
Senast: Tilly_85
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
275
· Visningar
5 381
Senast: pepp
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
13 14 15
Svar
296
· Visningar
6 888
Senast: Sleepan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter