Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ryggskott.... :meh: Jag försökte precis göra en övning som skulle hjälpa. Jag kan tala om att det tog mig ett stort antal minuter att komma upp ifrån golvet igen...... :arghh: Och naprapaten som jag vill ha hade ingen ledig tid förrän på måndag. Hoppas klara att masa mig runt tills dess. Inte helt enkelt när man jobbar med småbarn..... O_o

Men recept för *bliiiip*! Lät hur gott som helst! 🤤

Grundrecept bananmuffins:
3 bananer
3 ägg
3 dl havregryn
1-2 msk bakpulver
Ringla i lite honung

Mixa ihop på nåt vis. In i muffinsformar, 180 grader i ugn 20 min.

Nu hällde jag i lite kanel, kardemumma och färska blåbär i smeten och det blev hur jäkla gott som helst. Kan EJ fatta att nåt så ljuvligt också kan vara nyttigt. Äter dessa till frukost och mellis just nu.

3 bananer
3 ägg
3 dl havregryn
1-2 msk bakpulver
Ringla i lite honung

Nu hällde jag i lite kanel, kardemumma och färska blåbär i smeten och det blev hur jäkla gott som helst. Kan EJ fatta att nåt så ljuvligt också kan vara nyttigt. Äter dessa till frukost och mellis just nu.

Tack! :bow:
Fan att jag inte köpte bananer igår. Stod där och tvekade ett tag. Men ska verkligen testa den!

Ok... en till bara för att :love:

DSC_0977.webp

3 bananer
3 ägg
3 dl havregryn
1-2 msk bakpulver
Ringla i lite honung

ÅH! Tack för recept och inspiration, det här är precis vad jag behöver i mitt liv! Ska absolut testas :bump::d

3 bananer
3 ägg
3 dl havregryn
1-2 msk bakpulver
Ringla i lite honung

Tack, de där ska jag prova, särbon älskar banan och blåbär. Kan tänka mig att det blir gott med en klick vaniljkesella också :d

Har fått låna pengar av mina föräldrar så jag kunnat boka en firma som kan komma och hämta sänghelvetet. Är fortfarande jättesur på lurgubben (som barnet kallade honom), men ska bli så skönt att i alla fall bli av med skiten! Har fått klättra över den varje gång vi ska från ett rum till ett annat, ganska tröttsamt... :cautious:

Jag kan skicka lite torkad surdeg på posten (det ska gå att aktivera den igen men har inte testat själv), du bor väl också i Skottland? Det är från min Albert som är ca två år.
Men vad snäll du är (hade ingen aning om att du fanns i Skottland förresten)! Sambon är en sådan där jobbigt sansad typ och är inte alls lika upprörd över detta som en annan ( :angel:) utan verkar tycka det är helt okej att börja om från början, så jag tror han satsar på att sätta igång en ny bara. Han beskriver det själv som "a fun challenge" :confused: Men tusen tack ändå, jag hör av mig om det blir aktuellt!

Men vad snäll du är (hade ingen aning om att du fanns i Skottland förresten)! Sambon är en sådan där jobbigt sansad typ och är inte alls lika upprörd över detta som en annan ( :angel:) utan verkar tycka det är helt okej att börja om från början, så jag tror han satsar på att sätta igång en ny bara. Han beskriver det själv som "a fun challenge" :confused: Men tusen tack ändå, jag hör av mig om det blir aktuellt!
Tur han tog det med ro :p
Jag fick min surdeg av en bekant och har varit väldigt nära att ha ihjäl den flera gånger så har sparat lite torkad i en burk "för säkerhets skull" för skulle aldrig orka göra en från grunden själv. Bara att skicka ett pm om du vill ha en bit av Albert :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 957
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
394
Senast: Tilly_85
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
275
· Visningar
5 384
Senast: pepp
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
13 14 15
Svar
297
· Visningar
6 932

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka