Vad gör vi? Del CXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tur han tog det med ro :p
Jag fick min surdeg av en bekant och har varit väldigt nära att ha ihjäl den flera gånger så har sparat lite torkad i en burk "för säkerhets skull" för skulle aldrig orka göra en från grunden själv. Bara att skicka ett pm om du vill ha en bit av Albert :)

Jag har faktiskt fryst in klickar av mina surdegar (har råg och vete). Min matning av de i kylen är lite sporadisk ibland :angel:

Läste någonstans att det ska funka. Jag ska torka lite av dem också tänkte jag. Jag vill verkligen inte förlora dem, rågsuren satte jag när jag var i Jämtland på jobb och den fick starta vetesuren. De är suveräna degar båda två och riktigt starka.
Och de brukar bli bättre ju äldre de är så vill också gärna behålla min, även fast jag vanvårdar den stackarn ganska ofta :o

Hjälpte min mamma flytta i lördags, halvvägs under flytten sa min rygg upp sig och satte igång ischias... Så segt, både i går och i dag har jag haltat omkring men lite ridning gör verkligen susen :up: Så sa till sambon att planen på ny häst måste skyndas på, det är ju ”rehab”;):D

Vi fortsätter med distansstudier några dagar till :up:

Hela klassen har undrat under kvällen hur det blir med historia provet imorgon, ifall det kommer hållas digitalt eller inte. Det är fortfarande inte någon som vet... så det får väl bli en överraskning lagom tills lektionen startar. Jag hoppas verkligen vi kan skriva provet digitalt, det skulle ställa till det så mycket om vi måste flytta det då vårat schema redan är "fullt".

Råkade somna typ 21-23 och har inte kunnat somna om, så just nu ligger jag i sängen med hankatten jämte mig och honkatten längre ner mot kanten :love:

Försöker vakna. Och ignorera detta.
image.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 957
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
394
Senast: Tilly_85
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
275
· Visningar
5 381
Senast: pepp
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
13 14 15
Svar
296
· Visningar
6 890
Senast: Sleepan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30