Vad gör vi? Del CXVIII

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
sjukt otaggad för jobb men fÄr massor gjort. Hejja mig. Nu Àr huliganerna stilla (fiser bara lite lÀtt) sÄ nu ska jag bita tag i ett stort projekt innan lunch.

RÀdd att om jag börjar efter Àr man för mosig

Bra dag idag med fantastiskt vÀder.

Efter jobbet ska jag till katthemmet och fota kattungar. Sjukt mycket katter som kommer in nu :(
12 st

TYvÀrr harjag inte möjlighet att ha katt anars hade hur mÄnga som helst fÄtt följa med mej hem

Grundrecept bananmuffins:
3 bananer
3 Àgg
3 dl havregryn
1-2 msk bakpulver
Ringla i lite honung

Mixa ihop pÄ nÄt vis. In i muffinsformar, 180 grader i ugn 20 min.

Nu hĂ€llde jag i lite kanel, kardemumma och fĂ€rska blĂ„bĂ€r i smeten och det blev hur jĂ€kla gott som helst. Kan EJ fatta att nĂ„t sĂ„ ljuvligt ocksĂ„ kan vara nyttigt. Äter dessa till frukost och mellis just nu.
LITE? :arghh: Vad innebÀr det?? Avskyr nÀr det stÄr en nypa, eller liknande i recept :banghead::cautious:
Jag vill veta hur mycket det Àr! :rage:

Och ja, jag blev ocksÄ sugen :mad:

LITE? :arghh: Vad innebÀr det?? Avskyr nÀr det stÄr en nypa, eller liknande i recept :banghead::cautious:
Jag vill veta hur mycket det Àr! :rage:

Och ja, jag blev ocksÄ sugen :mad:

Beror vÀl pÄ hur söta du vill ha dem :D

(StÄr 1-2 matskedar pÄ receptet, men det Àr inte ÄterberÀttat helt korrekt heller utan det hÀr Àr ungefÀr hur jag sjÀlv slÀnger ihop dem.)

Shit pommes. Nu Àr mötet slut och jag har skakat som ett asplöv i en hel timme, tur jag tog de dÀr muskelavslappnande annars hade kroppen vÀl exploderat.
Det var fruktansvÀrt jobbigt, men chefens chef uttryckte att hen var glad över att jag tagit tag i att anordna ett möte och hade listat och definierat vad som inte funkar. :)

Jag hoppas bara att jag inte var för skarp i min kritik. Jag lyckades i alla fall med @athena_arabians rÄd jag fick för lÀnge sedan att vara sÄ torr och saklig som jag bara kan.
Hade vÀrsta inledningen och avslutet, och listan var punktad i ordning men jag klarade inte av att hÄlla mig till manus tyvÀrr, Àr lite rÀdd att det blev snurrigt.

Nu ska jag sitta hĂ€r tills jag slutar skaka, och sen gĂ„ och fortsĂ€tta jobba. Tvivlar pĂ„ att jag fĂ„r i mig nĂ„gon mat i dag för katarren lĂ€r vĂ€l gĂ„ bananas just nu med all den hĂ€r stressen. Men det gör inget, jag klarade av att ha mötet och sopade inte mina problem under mattan. Är lite stolt och tĂ€nker samtidigt "vad har jag gjort?".:nailbiting:

Chefens chef frÄgade Àven om jag kÀnde att jag behövde gÄ till företagshÀlsans psykolog igen och att jag om jag kÀnde det behovet skulle börja gÄ dÀr igen. Jag har ju tÀnkt pÄ det lÀnge nu och det Àr nog dags att ta tag i det faktiskt.
:banana::banana::banana::banana::banana:
SÄg nu att du hade fixat det! Du Àr ju bÀst! Att fixa saker trots att de Àr jobbiga Àr ju makalöst sÄ grattis! Och var snÀll mot dig sjÀlv nu, ta en tÄrta eller nÄgot nÀr du gÄr hem :D:love:

Har kokat bönor sĂ„ det Ă„ngar i hela köket, min disk som legat och torkat i diskstĂ€llet över natten Ă€r nu blöt igen av all vattenĂ„nga 😅
Har ett av de jobbiga samtalen kvar frÄn igÄr, prokrastinerar i vanlig ordning, men nu börjar magen knorra och att Àta lunch Àr vÀl ÀndÄ en legitim prokrastrinering?

Beror vÀl pÄ hur söta du vill ha dem :D

(StÄr 1-2 matskedar pÄ receptet, men det Àr inte ÄterberÀttat helt korrekt heller utan det hÀr Àr ungefÀr hur jag sjÀlv slÀnger ihop dem.)
Kan jag besvÀra dig med att ta ett foto med mobilen av receptet eller nÄt? :o:angel:

TillĂ€gg: 1-2 matskedar Ă€r inte nĂ„got som jag skulle kalla lite :cautious::rofl:😅

KÀnde mig lite som en zombie typ imorse och kÀnde inte mig det minsta pigg pÄ att jobba men de knappa 4 timmarna rullade pÄ:). Har handlat sÄ nu blir det rÀkmacka och kaffe till lunch :d .
Var ju frostnatt och rÀtt kallt inne imorse sÄ vi tÀnde en brasa innan vi Äkte sÄ nu var det varmt och skönt nÀr jag kom hem :love:.

Suck, pratade lite med mamma via sms dÄ jag behöver mina jackor till vintern (de Àr hos förÀldrarna) och vad Ängestfylld hon blir pga covid-19 :( lÀnkade iallafall till ett par hjÀlpsidor dÀr det fanns gratis psykologkontakt. HjÀlper inte att pappas Alzheimers Àr pÄ frammarsch och de har inte fÄtt hjÀlp frÄn kommunen Ànnu.
Ska nog fÄ tag pÄ hennes bÀsta kompis ocksÄ och se om de kan sÀtta sig ned och prata pÄ telefonen lite mera.

SÄg det pÄ Pinterest nÄn gÄng och har inte kvar det. Som sagt, jag höftar lite i köket! Och kallar 1-2 matskedar för lite i sammanhanget :D
Antar att det Àr honungen du menar. För kanelen och kardemumman Àr vÀl nÄgot mindre? :o:angel:

Motsatsen till att ha gröna tummar ni vet, den sorten i bakning Àr jag :cool: mina höfter höftar inte :cautious::p

Jag ska rida, passar pÄ nu nÀr jag har en liten stund som inte Àr uppbokad till skillnad frÄn resten av dagen. Men det kÀnns sÄdÀr för att Àlgjakten började igÄr, jag Àr tillfÀlligt utan sadel, hÀsten vilade igÄr och det Àr ganska kallt och blÄsigt :crazy: Det hÀr kan alltsÄ gÄ precis hur som helst

Jag ska rida, passar pÄ nu nÀr jag har en liten stund som inte Àr uppbokad till skillnad frÄn resten av dagen. Men det kÀnns sÄdÀr för att Àlgjakten började igÄr, jag Àr tillfÀlligt utan sadel, hÀsten vilade igÄr och det Àr ganska kallt och blÄsigt :crazy: Det hÀr kan alltsÄ gÄ precis hur som helst

HjÀlper det inte om du longerar före du sitter upp? :).

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

• LĂ„st
Tjatter Startar ny trÄd dÄ den gamla Àr lÄst.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
98 956
Senast: pepp
·
  • LĂ„st
Tjatter Kan inte se att det startats nÄgon ny trÄd trots att det Àr en mÄnad sedan den förra lÄstes. Ok, skrollar man ner finns det Àven en...
Svar
3
· Visningar
394
Senast: Tilly_85
·
Kultur Jag lÄste förra trÄden eftersom den var uppe i 2000 inlÀgg men tÀnkte att vi kan fortsÀtta dela med oss av fina bilder hÀr :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
275
· Visningar
5 377
Senast: pepp
·
Tjatter Det hÀr kanske Àr en barnslig trÄd. Men jag tycker att sÄnt hÀr Àr roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vÀnner...
13 14 15
Svar
296
· Visningar
6 847
Senast: Sleepan
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar