Vad gör vi? Del CXLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch. Jag tvättar och tvättar. Katten har fått för sig att badrummet eller saker på golvet (som mattor...) är utmärkta kiss-ställen. Jag är lite konfunderad för han verkar lyckligare än tidigare. Han spinner frenetiskt stup i ett och han följer med upp till sovrummet om nätterna. Där väcker han mig genom att spinna så att golven vibrerar :heart

Kattlådorna används också. Kissandet på fel ställen verkar vara markeringar för det är små skvättar?
Jag kan inte undersöka honom för han är inte tam. Det får inte att känna igenom en katt som inte går att ta på. Än mindre få in honom i en bur för att åka till veterinär.

Så jag tvättar...
Vet inte om det stämmer men jag har hört eller läst, på den tiden jag hade katt, att de kan spinna även när de har ont. (?)
 
Aah… såklart :idea: Jag gillade dock överraskningen så kommer definitivt att fortsätta köpa noll-kolls-lökar nu när jag vet om det 😂
Jag brukar också köpa såna lökar, har inte så höga krav 😅 även om det är häftigt gå i ett stort växthus och va omgiven av hyacinter i alla möjliga färger :love:

I bästa fall har de så mycket koll! När jag köpte hyacinter på Ica i förra veckan sa kassörskan glatt ”glöm inte dina krokus, jag ställde dem här” :rofl: glad påsk, liksom!

Tänker också att ju billigare desto hårdare drivna. Kommer de då in i värme och mindre ljus så kan de dra iväg något galet.
Jisses :rofl:

Tyvärr så, många växter är drivna hårt. Krukrosor är väl bland de värsta dock.
 
Idag blev det en längre stund I stallet; två gånger idag då jag även hade hand om hagkompisen också ☺. Först passade jag och pållan på att sticka ut på en ridtur I solskenet; helt underbar adventsritt I alla gångarter 😍. Hon taggade till när vi red utmed skogskanten där jag ofta släpper iväg henne; så idag började hon takta ivrigt och när jag gav galoppskänkel kom ett litet glädjebocksprång och jag kunde inte annat än skratta glatt och pållan blev stark I galoppen och efter det blev det en aktiv fin skritt sista biten hem; sååå härligt 😍.
Efter middagen; julmustkyckling med pressad potatis 😋, följde sambon med tillbaka till stallet för det sista av skötseln och insläpp: det var så skönt att röra på sig efter maten och skönt att komma i säng vid 21 😊.
 
Dagens i-landsproblem: Så jävla uppgiven över mitt extrarum. Det är pyttelitet, men hade ändå fått ihop möblemanget med hjälp av en utdragbar bäddpuff från IKEA. Tror ni att den har utgått nu lagom tills jag behöver köpa den? Jajamen! :up: Så nu spricker hela planeringen och jag har letat ihjäl mig på internet efter en extremt liten bäddsoffa/annan kreativ lösning utan resultat.

Bäddpuff på Soffadirekt?
 
Sådär, diskat, känner en trött bitterhet att jag måste göra om allt imorgon igen. Särskilt som det inte ser särskilt städat ut pga avsaknad av diskmaskin och walk-in kök. Dvs, om jag inte torkar och sätter in det i skåpet så står det staplat på köksbänken.

Någon tillfredsställelse känner jag definitivt inte.
 
Jag vill inte ha det på ”min” ponny 🙈
Jag hade en liten kallblodig fuxhingst i mitt jobbstall ett tag, söt som socker, och vågade vägra fluffigt och gulligt. Jag gillar det inte helt enkelt, och var tydligen rätt bestämd i åsikten. :angel:
När jag kom ut till stallet 1:a april en morgon hade jobbgänget gått ihop och införskaffat ett vitt fleecetäcke med pastellprickar på, knutit rosett i svansen, flätat pannluggen och täckt HELA grimman i rosa fluff! Man såg liksom knappt hästen, jag höll på att dö! 😱🤣
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 162
Senast: Acto
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 073
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
369
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp