Vad gör vi? Del CXLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför ser inte hyacinter ut som hyacinter längre?? Lite filosofisk reflektion så här på söndagskvällen ;) . Jag köpte en blå hyacint (3 lökar) förra helgen. Nu har de börjat växa - långa och skrangliga - och slår ut med stora glesa klockor. Jag förstår ju att det är en hyacint-variant, för de luktar hyacint, men jag tycker att det ska vara knubbigare växter med mycket mindre och tätare blommor.... När ändrade man på det.... :confused::cautious:?? (Hyacinter har säkert sett ut så här i flera år, utan att jag har reflekterat över det.... :D)
Jag undrade detsamma! Har inte haft hyacinter sen liten, plockade två på måfå i mataffären och den vita sköt iväg med stora, glesa klockor och den blå var en rund och kompakt boll typ.

Så var inte mitt barndomsminne av hyacinter :laugh:
 
Jisses vad han är oförskämd! Även om han inte tycker det är så viktigt så kan han ju uppskatta din omtanke och säga nåt positivt iaf :mad:
Du verkar va otroligt omtänksam mot honom och pojkarna, först det med handdukarna och nu baket :heart
Han gnällde också på att man inte borde använt ugnen så mycket för elen är dyr. Dock sa han aldrig något om det när jag långt innan börjat prata löst om att baka pepparkakor och köpa in ingridienser, då kunde hamn nämnt det redan då, svarade att om det var ett sånt stort bekymmer kunde jag swischa över lite pengar vilket han aldrig svarade på.

Det står en liten skål med pepparkakor på bordet och trots att han tidigare va så emot det går han å småäter av dom nu. Frågade honom precis om det, han hade inget svar. Ibland får jag känslan att han säger en sak när han egentligen gillar det. Vet inte varför han är så emot det i sina ord men inte i sina handlingar. 🤔
 
Jag håller med om att det är deprimerande 😬 speciellt när man ser personer som troligen är baserade på verkliga personer och ser dem gå ned sig .. :cry: Men samtidigt viktigt och lärorikt!

Verkligen! Och så välgjord serie.
Men blir ju bara... Mer och mer deprimerande för varje kvart.

--
Blev ett gympass ändå!
Eller två, beroende på hur man ser det :D
Ett underkroppspass och ett överkropp.

Hade/har tydligen väldigt mycket rastlös energi idag :cautious:
 
Tycker inte att den där karln verkar vara något vidare för dig, med tanke på vad du skrivit tidigare under sommar och höst. Du ska vara lycklig i ditt förhållande, inte halvnöjd.
Det som hamnar här i text är oftast det sämsta klart det kan låta väldigt dåligt (då mycket av det bra jag inte skriver här, skriver av mig lite av det dåliga för att få pysa av mig ibland), jag tvivlar på att något förhållande är en dans på rosor hela tiden.
Det här förhållandet får mig att må riktigt bra 99% av all tid, inget av mina tidigare förhållanden har ens varit ens i närheten.
 
Gosh så underbart skönt trött och avslappnad jag var igårkväll; änna somnade till på soffan innan jag la mig ☺.
Honkatten kom upp i sängen vid 8 men både sambon och jag ville sova längre så vi sov till precis före 10; då kom honkatten tillbaka och satt nedanför fotändan på sängen och jamade som antagligen betydde "nu får ni faktiskt gå upp. NU! " 😂 djuren är underbara 🥰. Efter frukost åkte vi bort till morfar och tog in lite ved och på vägen sågade vi ner en julgran vid mammas hage utmed grusvägen; så inget långt letande i år 😄. Tung (tät) mot de tidigare granarna vi haft här; hoppas den inte är för vid för det lilla hörnet vid soffan 😅.
 
Han gnällde också på att man inte borde använt ugnen så mycket för elen är dyr. Dock sa han aldrig något om det när jag långt innan börjat prata löst om att baka pepparkakor och köpa in ingridienser, då kunde hamn nämnt det redan då, svarade att om det var ett sånt stort bekymmer kunde jag swischa över lite pengar vilket han aldrig svarade på.

Det står en liten skål med pepparkakor på bordet och trots att han tidigare va så emot det går han å småäter av dom nu. Frågade honom precis om det, han hade inget svar. Ibland får jag känslan att han säger en sak när han egentligen gillar det. Vet inte varför han är så emot det i sina ord men inte i sina handlingar. 🤔
Definitivt knepigt :cautious:
 
Dagens i-landsproblem: Så jävla uppgiven över mitt extrarum. Det är pyttelitet, men hade ändå fått ihop möblemanget med hjälp av en utdragbar bäddpuff från IKEA. Tror ni att den har utgått nu lagom tills jag behöver köpa den? Jajamen! :up: Så nu spricker hela planeringen och jag har letat ihjäl mig på internet efter en extremt liten bäddsoffa/annan kreativ lösning utan resultat.
 
Varför ser inte hyacinter ut som hyacinter längre?? Lite filosofisk reflektion så här på söndagskvällen ;) . Jag köpte en blå hyacint (3 lökar) förra helgen. Nu har de börjat växa - långa och skrangliga - och slår ut med stora glesa klockor. Jag förstår ju att det är en hyacint-variant, för de luktar hyacint, men jag tycker att det ska vara knubbigare växter med mycket mindre och tätare blommor.... När ändrade man på det.... :confused::cautious:?? (Hyacinter har säkert sett ut så här i flera år, utan att jag har reflekterat över det.... :D)

Jag undrade detsamma! Har inte haft hyacinter sen liten, plockade två på måfå i mataffären och den vita sköt iväg med stora, glesa klockor och den blå var en rund och kompakt boll typ.

Så var inte mitt barndomsminne av hyacinter :laugh:
Tja, räknar man in alla varianter så finns det över 2000 sorter av hyacinter 😅 köper man från en plantskola eller beställer är det enklare få vad man vill ha, mataffärer har sällan mer koll än att det är hyacint och förhoppningsvis vilken färg det är :p
 
Tja, räknar man in alla varianter så finns det över 2000 sorter av hyacinter 😅 köper man från en plantskola eller beställer är det enklare få vad man vill ha, mataffärer har sällan mer koll än att det är hyacint och förhoppningsvis vilken färg det är :p
Aah… såklart :idea: Jag gillade dock överraskningen så kommer definitivt att fortsätta köpa noll-kolls-lökar nu när jag vet om det 😂
 
Det som hamnar här i text är oftast det sämsta klart det kan låta väldigt dåligt (då mycket av det bra jag inte skriver här, skriver av mig lite av det dåliga för att få pysa av mig ibland), jag tvivlar på att något förhållande är en dans på rosor hela tiden.
Det här förhållandet får mig att må riktigt bra 99% av all tid, inget av mina tidigare förhållanden har ens varit ens i närheten.
Ledsen, men skulle jag behöva pysa för att min man är oförskämd eller gnäller, då är förhållandet inte rätt för mig. Jag är gift för att min man och jag är lyckliga med och lyfter varandra.
 
Tja, räknar man in alla varianter så finns det över 2000 sorter av hyacinter 😅 köper man från en plantskola eller beställer är det enklare få vad man vill ha, mataffärer har sällan mer koll än att det är hyacint och förhoppningsvis vilken färg det är :p
I bästa fall har de så mycket koll! När jag köpte hyacinter på Ica i förra veckan sa kassörskan glatt ”glöm inte dina krokus, jag ställde dem här” :rofl: glad påsk, liksom!

Tänker också att ju billigare desto hårdare drivna. Kommer de då in i värme och mindre ljus så kan de dra iväg något galet.
 
Just ja glömde ju att buke är så negativ till män.
Skitsamma om man är glad och har roligt 99% det är den där sista 1% som är viktigast. 🙄
Jag kan inte komma på mycket positivt du skrivit om honom? Däremot ganska mycket negativt 🤷 om jag hade känt behovet att klaga på min sambo lika mycket som du gör på din pojkvän hade jag nog övervägt att vara ensam.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 162
Senast: Acto
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 073
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
369
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp