Grattis på födelsedagen!Visa bifogad fil 81959
Jag som är totalt okunnig på inomhusblommor, vad är dom här vit/gröna för något? Är det något slags palettblad?
Jag tror det är en typ av rosenstänk.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Grattis på födelsedagen!Visa bifogad fil 81959
Jag som är totalt okunnig på inomhusblommor, vad är dom här vit/gröna för något? Är det något slags palettblad?
Jag undrade detsamma! Har inte haft hyacinter sen liten, plockade två på måfå i mataffären och den vita sköt iväg med stora, glesa klockor och den blå var en rund och kompakt boll typ.Varför ser inte hyacinter ut som hyacinter längre?? Lite filosofisk reflektion så här på söndagskvällen . Jag köpte en blå hyacint (3 lökar) förra helgen. Nu har de börjat växa - långa och skrangliga - och slår ut med stora glesa klockor. Jag förstår ju att det är en hyacint-variant, för de luktar hyacint, men jag tycker att det ska vara knubbigare växter med mycket mindre och tätare blommor.... När ändrade man på det.... ?? (Hyacinter har säkert sett ut så här i flera år, utan att jag har reflekterat över det.... )
Han gnällde också på att man inte borde använt ugnen så mycket för elen är dyr. Dock sa han aldrig något om det när jag långt innan börjat prata löst om att baka pepparkakor och köpa in ingridienser, då kunde hamn nämnt det redan då, svarade att om det var ett sånt stort bekymmer kunde jag swischa över lite pengar vilket han aldrig svarade på.Jisses vad han är oförskämd! Även om han inte tycker det är så viktigt så kan han ju uppskatta din omtanke och säga nåt positivt iaf
Du verkar va otroligt omtänksam mot honom och pojkarna, först det med handdukarna och nu baket
Jag håller med om att det är deprimerande speciellt när man ser personer som troligen är baserade på verkliga personer och ser dem gå ned sig .. Men samtidigt viktigt och lärorikt!
Aha....det är lite av ett lotteri vilken sort man får alltså..... Mysteriet tätnar.... !Jag undrade detsamma! Har inte haft hyacinter sen liten, plockade två på måfå i mataffären och den vita sköt iväg med stora, glesa klockor och den blå var en rund och kompakt boll typ.
Så var inte mitt barndomsminne av hyacinter
Det som hamnar här i text är oftast det sämsta klart det kan låta väldigt dåligt (då mycket av det bra jag inte skriver här, skriver av mig lite av det dåliga för att få pysa av mig ibland), jag tvivlar på att något förhållande är en dans på rosor hela tiden.Tycker inte att den där karln verkar vara något vidare för dig, med tanke på vad du skrivit tidigare under sommar och höst. Du ska vara lycklig i ditt förhållande, inte halvnöjd.
Definitivt knepigtHan gnällde också på att man inte borde använt ugnen så mycket för elen är dyr. Dock sa han aldrig något om det när jag långt innan börjat prata löst om att baka pepparkakor och köpa in ingridienser, då kunde hamn nämnt det redan då, svarade att om det var ett sånt stort bekymmer kunde jag swischa över lite pengar vilket han aldrig svarade på.
Det står en liten skål med pepparkakor på bordet och trots att han tidigare va så emot det går han å småäter av dom nu. Frågade honom precis om det, han hade inget svar. Ibland får jag känslan att han säger en sak när han egentligen gillar det. Vet inte varför han är så emot det i sina ord men inte i sina handlingar.
Varför ser inte hyacinter ut som hyacinter längre?? Lite filosofisk reflektion så här på söndagskvällen . Jag köpte en blå hyacint (3 lökar) förra helgen. Nu har de börjat växa - långa och skrangliga - och slår ut med stora glesa klockor. Jag förstår ju att det är en hyacint-variant, för de luktar hyacint, men jag tycker att det ska vara knubbigare växter med mycket mindre och tätare blommor.... När ändrade man på det.... ?? (Hyacinter har säkert sett ut så här i flera år, utan att jag har reflekterat över det.... )
Tja, räknar man in alla varianter så finns det över 2000 sorter av hyacinter köper man från en plantskola eller beställer är det enklare få vad man vill ha, mataffärer har sällan mer koll än att det är hyacint och förhoppningsvis vilken färg det ärJag undrade detsamma! Har inte haft hyacinter sen liten, plockade två på måfå i mataffären och den vita sköt iväg med stora, glesa klockor och den blå var en rund och kompakt boll typ.
Så var inte mitt barndomsminne av hyacinter
Aah… såklart Jag gillade dock överraskningen så kommer definitivt att fortsätta köpa noll-kolls-lökar nu när jag vet om detTja, räknar man in alla varianter så finns det över 2000 sorter av hyacinter köper man från en plantskola eller beställer är det enklare få vad man vill ha, mataffärer har sällan mer koll än att det är hyacint och förhoppningsvis vilken färg det är
Ledsen, men skulle jag behöva pysa för att min man är oförskämd eller gnäller, då är förhållandet inte rätt för mig. Jag är gift för att min man och jag är lyckliga med och lyfter varandra.Det som hamnar här i text är oftast det sämsta klart det kan låta väldigt dåligt (då mycket av det bra jag inte skriver här, skriver av mig lite av det dåliga för att få pysa av mig ibland), jag tvivlar på att något förhållande är en dans på rosor hela tiden.
Det här förhållandet får mig att må riktigt bra 99% av all tid, inget av mina tidigare förhållanden har ens varit ens i närheten.
I bästa fall har de så mycket koll! När jag köpte hyacinter på Ica i förra veckan sa kassörskan glatt ”glöm inte dina krokus, jag ställde dem här” glad påsk, liksom!Tja, räknar man in alla varianter så finns det över 2000 sorter av hyacinter köper man från en plantskola eller beställer är det enklare få vad man vill ha, mataffärer har sällan mer koll än att det är hyacint och förhoppningsvis vilken färg det är
Just ja glömde ju att buke är så negativ till män.Ledsen, men skulle jag behöva pysa för att min man är oförskämd eller gnäller, då är förhållandet inte rätt för mig. Jag är gift för att min man och jag är lyckliga med och lyfter varandra.
Just ja glömde ju att buke är så negativ till män.
Skitsamma om man är glad och har roligt 99% det är den där sista 1% som är viktigast.
Jag kan inte komma på mycket positivt du skrivit om honom? Däremot ganska mycket negativt om jag hade känt behovet att klaga på min sambo lika mycket som du gör på din pojkvän hade jag nog övervägt att vara ensam.Just ja glömde ju att buke är så negativ till män.
Skitsamma om man är glad och har roligt 99% det är den där sista 1% som är viktigast.