Vad gör vi? Del CXLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Visa bifogad fil 81968
Knäckkokare Calmiche har ett tips till alla som planerar koka knäck. Det är väldigt bra om man kollar så allt finns istället för att tänka det fanns så många formar förra gången - det kan va så att formarna tog slut då :idea:
Oj då, det blir......STORA knäck..... :D Kanske skapar en ny trend?? Så mycket enklare än att stå där och smådutta i miniformar!
 
Tittar på en video om Microgreens. En av julklapparna från jobbet som vi kunde välja var nämligen en odlingslåda till Micro Leafs, 3 stycken fröpåsar och en påse jord. Jag som inte kan odla alls tänker ge mig på att försöka få små gröna ätbara blad att växa inomhus.... :D

Åh vilken trevlig och bra julklapp! Den hade jag också valt om den funnits med bland våra alternativ, får kolla igenom en gång till... men lutar annars åt att ge mig på en airfryer efter att ha hört flera entusiastiska användare från olika håll. Vill inte gärna ha prylar bara för prylsamlandets skull, men den har jag en känsla av att jag skulle kunna använda återkommande.

Det fanns ju annars gott om gåvoalternativ att välja på, en kollega påstod att ett av dem var "bröstvaxning för män", jag har inte hittat till den ännu men skulle väl kanske tycka "nja" ändå som julklapp (även om jag förvisso har träffat en del som jag gärna hade gett bort den till :laugh: )
 
Oj då, det blir......STORA knäck..... :D Kanske skapar en ny trend?? Så mycket enklare än att stå där och smådutta i miniformar!
Sant :D supermodernt ju :cool: o är de svårtuggade går det stoppa i en pinne, blir knäckklubbor :idea::D

Dock planerar jag koka upp de igen imorgon när jag köpt lite mer formar :p Gjorde de lite för lösa när jag kom på formarna saknades, så blir nog perfekt koka upp de igen :up:
 
Åh vilken trevlig och bra julklapp! Den hade jag också valt om den funnits med bland våra alternativ, får kolla igenom en gång till... men lutar annars åt att ge mig på en airfryer efter att ha hört flera entusiastiska användare från olika håll. Vill inte gärna ha prylar bara för prylsamlandets skull, men den har jag en känsla av att jag skulle kunna använda återkommande.

Det fanns ju annars gott om gåvoalternativ att välja på, en kollega påstod att ett av dem var "bröstvaxning för män", jag har inte hittat till den ännu men skulle väl kanske tycka "nja" ändå som julklapp (även om jag förvisso har träffat en del som jag gärna hade gett bort den till :laugh: )
Alla våra alternativ kommer från lokala företag, vilket är lite extra trevligt, tycker jag :) ! Restaurangmat, kläder, lyxpåse från apoteket, osv. Ofta rätt svårt att välja faktiskt, för det finns alltid ett par-tre saker som lockar lite extra.... :)
 
Ok, nu har jag en attackplan. Jag lyckades splitta det mesta som var kvar av den gamla tapeten (den senaste är alltså tapetserad över den fd tapeten. Jag går över ytan med en slipmus lite lätt och smackar sedan på ett lager lim. Verkar saker och ting sitta kvar då chansar jag och har på renoveringstapeten. Det som är kvar nu verkar sitta rätt hårt så jag tror inte det kommer att börja kasa av lim+renoveringstapet. Om det gör det får jag väl göra om det hela.
 
Gör färdigt hemtentan så jag kan städa i lugn och ro under veckan medan sambon är borta på jobb, tänkte jag och kom på att jag ska besiktiga bilen på tisdag, jobbar och har föreläsning under veckan. Och behöver jaga rätt på en okokt julskinka som inte kommer från Scan.

För övrigt är det en vecka tills vi får hem vovven. :love:
 
Ok, nu har jag en attackplan. Jag lyckades splitta det mesta som var kvar av den gamla tapeten (den senaste är alltså tapetserad över den fd tapeten. Jag går över ytan med en slipmus lite lätt och smackar sedan på ett lager lim. Verkar saker och ting sitta kvar då chansar jag och har på renoveringstapeten. Det som är kvar nu verkar sitta rätt hårt så jag tror inte det kommer att börja kasa av lim+renoveringstapet. Om det gör det får jag väl göra om det hela.
Vad blir det för ny tapet (nyfiken) :) ??
 
Ok, nu har jag en attackplan. Jag lyckades splitta det mesta som var kvar av den gamla tapeten (den senaste är alltså tapetserad över den fd tapeten. Jag går över ytan med en slipmus lite lätt och smackar sedan på ett lager lim. Verkar saker och ting sitta kvar då chansar jag och har på renoveringstapeten. Det som är kvar nu verkar sitta rätt hårt så jag tror inte det kommer att börja kasa av lim+renoveringstapet. Om det gör det får jag väl göra om det hela.
Har du trägolv så lägg något nedanför ifall tapeten kommer ner när du provlimmar, det blir jäkligt kletigt att torka upp annars
 
Vad blir det för ny tapet (nyfiken) :) ??

En grön från Rusta, @FengurLaugar har också den i sitt arbetsrum (det är mitt kontor jag håller på med): https://www.rusta.com/se/sv/tapet-boutique-p204018381001.aspx

204018381001_636833097192951461.jpg
 
Slutkörd punkt nu. I fredags åkte vi vid två från jobbet mot Värmland, natt på hotell, hämta upp ungen på lördag morgon, raka vägen hem, röja vidare hemma. Idag först tävling i föreningen, fika och prisutdelningen utomhus, tävlingen var också ute. ;) Sen hem och ta reda på dels hjortkött och dels näta och salta in det kött som ska in i röken på onsdag.
 
Idag fyller jag år, så ska strax bege mig in i duschen, sen i eftermiddag ska mamma bjuda på thaimat! :love: Vi hade räknat med att kunna äta ute på restaurangen, men med tanke på hur läget ser ut nu för både vanliga influensa och covid så väljer vi att köpa hem istället. Lite tråkigt när vi hade planerat ett restaurangbesök som sagt, något som var ett par år sen, men men… 🙄

Vet dock inte om det är så mycket att fira att man är halvvägs till 40 dock! O_o:cautious::nailbiting::rofl:
Är du bara 20??? :eek:

Erm, jag menar, grattis på födelsedagen! 😅
Min mamma tycker att det är ett utmärkt datum att fylla på, hon fyller 70 idag :D
 
Äh vad tusen, jag är ju förvirrad som sjutton jag också! Halvvägs till 40 är jag ju inte, då hade jag ju varit 20! (Åhh, goda tider! 😍)

Jag är ju fan halvvägs till 70!!!!! O_oO_oO_oO_o

Blev en feltänkning rejält, tänkte att jag var mitt i mellan, men närmare 40 än 30 nu. Har alltså fyllt 35! 🤣
Åh tack gode gud, missförstå mig inte men jag fyllde nyligen 30 och tänkte om Fibusen som verkar ha allt klart för sig är bara 20, då får jag fan lägga på ett kol att få ihop mitt liv någorlunda :nailbiting:
Nu har jag iallafall fem år till kvar på mig :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 162
Senast: Acto
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 082
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
369
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp