Så är det helt säkert.Finns nog trevligare sätt att dö på än av livmoderhalscancer eller bröstcancer som spridit ut sig okontrollerat i kroppen dock.
En bra livförsäkring, de där -odramatiska och kvickt avklarade- undersökningarna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så är det helt säkert.Finns nog trevligare sätt att dö på än av livmoderhalscancer eller bröstcancer som spridit ut sig okontrollerat i kroppen dock.
En bra livförsäkring, de där -odramatiska och kvickt avklarade- undersökningarna.
Fast det där låter ju inte lika roligt alls, om det gått överstyr. Vackra är de förstås ändå!Det finns papegojor i Bryssel också. https://www.thebulletin.be/brussels-parakeet-population-out-control
Varför har jag inte hört något om detta tidigare??Det finns massor med artiklar! Från början förrymda husdjur verkar det som, men de verkar inte vara en invasiv art på ett negativt vis.
"A medium-sized, green parakeet, the ring-necked parakeet is the UK's only naturalised parrot and the most northerly breeding parrot in the world. ring-necked parakeets are originally from Africa and southern Asia and were kept as pets in the UK. They escaped into the wild, however, and have become naturalised in the south-east especially, aided by warmer winters. They nest in holes in trees in gardens and parkland, and are often found in noisy, roosting flocks of hundreds of birds. They eat nuts, seeds, berries and fruits."
Grannen som var där sa att om man tar med frön måste man brottas med duvorna. Knepet är att bara ta med frukt.
Gör´t direkt! Du kan iallafall få med inledningen i det där blocket, sen får du nog köpa egna - för en tjock roman DET blir detVerkligen. Jag använder inte ens anteckningsblock för att skriva shoppinglistor längre. Vad ska jag skriva i den här? En liten saga om jobbet kanske
Vad härligt att de passar in ändå! Hade ingen aning om detta, helt galet och så häftigt!Det finns massor med artiklar! Från början förrymda husdjur verkar det som, men de verkar inte vara en invasiv art på ett negativt vis.
"A medium-sized, green parakeet, the ring-necked parakeet is the UK's only naturalised parrot and the most northerly breeding parrot in the world. ring-necked parakeets are originally from Africa and southern Asia and were kept as pets in the UK. They escaped into the wild, however, and have become naturalised in the south-east especially, aided by warmer winters. They nest in holes in trees in gardens and parkland, and are often found in noisy, roosting flocks of hundreds of birds. They eat nuts, seeds, berries and fruits."
Grannen som var där sa att om man tar med frön måste man brottas med duvorna. Knepet är att bara ta med frukt.
De är inte överstyr i England? Kanske vintern håller dem i lite koll Eller så är detta mera nyligen för det måste finnas en anledning till att jag missat att det finns PAPEGOJOR i det vilda i ENGLANDFast det där låter ju inte lika roligt alls, om det gått överstyr. Vackra är de förstås ändå!
Varför har jag inte hört något om detta tidigare??
Vad härligt att de passar in ändå! Hade ingen aning om detta, helt galet och så häftigt!
Inte ännu i alla fall, och de verkar ha funnits etablerat här sedan sjuttiotalet?!De är inte överstyr i England? Kanske vintern håller dem i lite koll Eller så är detta mera nyligen för det måste finnas en anledning till att jag missat att det finns PAPEGOJOR i det vilda i ENGLAND
Tycker du låter vettig!Förbereder mig att åka till stallet. Näst sista lektionen på den ridskolan. Nästa tisdag är sista gången och de ville de se tomtekläder osv. Jag har inget jag kan ha i stallet och inga pengar att köpa heller, vet inte om jag tycker det är så viktigt att klä ut sig, julen kommer ändå. Ja må va trista surkärrningen nu.
Finns fler sätt man kan få in julstämning på utan att klä ut sig.Tycker du låter vettig!
Fick en gång en förfrågan om dejt från en fotfetischist på Instagram. Kände rätt omgående att vi inte skulle passa ihop.någon försökte ragga mig på instagram!
inte någon som jag känner eller något men en nystartat profil med 4 bilder som beskrev vad hon sökte! japp det var inte jag. sök under desperat/lättlurad
Jag hoppar aldrig på sådant där (undantaget handduksdagen och syrenen ), tycker inte det är det minsta roligt och ingenting jag tänker lägga pengar eller energi på. Så får folk tycka vad de vill.Förbereder mig att åka till stallet. Näst sista lektionen på den ridskolan. Nästa tisdag är sista gången och de ville de se tomtekläder osv. Jag har inget jag kan ha i stallet och inga pengar att köpa heller, vet inte om jag tycker det är så viktigt att klä ut sig, julen kommer ändå. Ja må va trista surkärrningen nu.
Citron bytt mot växelpengar som kioskkillen behövde.Sambo hade köpt mat som man bör ha citron till och glömde köpa citron. Han skulle lämna in paket på kiosk/grillen här i lilla samhället. Jag bad honom kolla om han får köpa en citron av dem.
På landet får man väl hjälpas åt mer liksom..
De bör ha det iom att de serverar det till någon rödspätta de har på menyn utöver burgare. Hoppas!
Så du säger att jag kunde ha sett dem de två gånger jag varit i London?Inte ännu i alla fall, och de verkar ha funnits etablerat här sedan sjuttiotalet?!