Vad gör vi? Del CXLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det finns massor med artiklar! Från början förrymda husdjur verkar det som, men de verkar inte vara en invasiv art på ett negativt vis.
"A medium-sized, green parakeet, the ring-necked parakeet is the UK's only naturalised parrot and the most northerly breeding parrot in the world. ring-necked parakeets are originally from Africa and southern Asia and were kept as pets in the UK. They escaped into the wild, however, and have become naturalised in the south-east especially, aided by warmer winters. They nest in holes in trees in gardens and parkland, and are often found in noisy, roosting flocks of hundreds of birds. They eat nuts, seeds, berries and fruits."
Grannen som var där sa att om man tar med frön måste man brottas med duvorna. Knepet är att bara ta med frukt. :heart
Varför har jag inte hört något om detta tidigare?? :jawdrop::love1:
 
Verkligen. Jag använder inte ens anteckningsblock för att skriva shoppinglistor längre. Vad ska jag skriva i den här? :D En liten saga om jobbet kanske :p
Gör´t direkt! Du kan iallafall få med inledningen i det där blocket, sen får du nog köpa egna - för en tjock roman DET blir det :angel:
Jag tecknar genast upp mig för att få köpa ett ex av boken när du är klar :D
Eller del 1 kanske jag ska tillägga.... :rofl:
 
Det finns massor med artiklar! Från början förrymda husdjur verkar det som, men de verkar inte vara en invasiv art på ett negativt vis.
"A medium-sized, green parakeet, the ring-necked parakeet is the UK's only naturalised parrot and the most northerly breeding parrot in the world. ring-necked parakeets are originally from Africa and southern Asia and were kept as pets in the UK. They escaped into the wild, however, and have become naturalised in the south-east especially, aided by warmer winters. They nest in holes in trees in gardens and parkland, and are often found in noisy, roosting flocks of hundreds of birds. They eat nuts, seeds, berries and fruits."
Grannen som var där sa att om man tar med frön måste man brottas med duvorna. Knepet är att bara ta med frukt. :heart
Vad härligt att de passar in ändå! Hade ingen aning om detta, helt galet och så häftigt! :love:
 
Varför har jag inte hört något om detta tidigare?? :jawdrop::love1:

Vad härligt att de passar in ändå! Hade ingen aning om detta, helt galet och så häftigt! :love:

Men eller hur! Jag blev helt eld och lågor när grannen kom fram och bara:
"By the way, did I show you the parrots?"
"Did you get parrots?" :love:
"Nono, the parrots of London. Duh. "
...och bara klickar igång en video där hen har en papegoja på ett äpple i handen och en på axeln, mitt i en storstadspark i UK som om det vore någonting ALLA visste om! :meh::D
 
Förbereder mig att åka till stallet. Näst sista lektionen på den ridskolan. Nästa tisdag är sista gången och de ville de se tomtekläder osv. Jag har inget jag kan ha i stallet och inga pengar att köpa heller, vet inte om jag tycker det är så viktigt att klä ut sig, julen kommer ändå. Ja må va trista surkärrningen nu. 😅
 
Förbereder mig att åka till stallet. Näst sista lektionen på den ridskolan. Nästa tisdag är sista gången och de ville de se tomtekläder osv. Jag har inget jag kan ha i stallet och inga pengar att köpa heller, vet inte om jag tycker det är så viktigt att klä ut sig, julen kommer ändå. Ja må va trista surkärrningen nu. 😅
Jag hoppar aldrig på sådant där (undantaget handduksdagen och syrenen <3 ), tycker inte det är det minsta roligt och ingenting jag tänker lägga pengar eller energi på. Så får folk tycka vad de vill.
 
Ledig dag idag.

Blev bjuden på julbord av chefen vid lunch och känner mig fortfarande mätt.

Har även hunnit med att göra iordning lite Wienernougat och Rocky Road när jag kom hem.
Kanske därför jag är extra mätt. Inte bara julmat utan endel choklad mm på det också . 🤔 🤣

Nu ska jag laga lite linsgryta och fylla på matdosorna. Lika bra att passa på när jag ändå håller på i köket. 😅
 
Sambo hade köpt mat som man bör ha citron till och glömde köpa citron. Han skulle lämna in paket på kiosk/grillen här i lilla samhället. Jag bad honom kolla om han får köpa en citron av dem.
På landet får man väl hjälpas åt mer liksom.. :laugh:
De bör ha det iom att de serverar det till någon rödspätta de har på menyn utöver burgare. Hoppas! 🤞
Citron bytt mot växelpengar som kioskkillen behövde. :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 163
Senast: Acto
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 104
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
370
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp