Vad gör vi? Del CXLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sambo hade köpt mat som man bör ha citron till och glömde köpa citron. Han skulle lämna in paket på kiosk/grillen här i lilla samhället. Jag bad honom kolla om han får köpa en citron av dem.
På landet får man väl hjälpas åt mer liksom.. :laugh:
De bör ha det iom att de serverar det till någon rödspätta de har på menyn utöver burgare. Hoppas! 🤞
 
De är tama nu! :rofl:
De kommer flygande när de ser mig och går att klappa, flytta på och sätta vart man vill ha dem, jätteduktiga fågelskruttar! :love:
Visa bifogad fil 81520

Ja, jag lider av allvarlig fågelabstinens! :cautious: Det är SÅ länge sen det bodde fåglar hos mig och jag bara älskar dem. Duvors kuttrande är så otroligt rogivande med. Jag vill ha fåglar 😭 Tur att dessa gullefjun finns tillgängliga iaf!
Oooh, har du SETT de gröna parakiterna i London?! Du måste åka dit! Mina grannar har varit och hälsat på dem och jag tänkte faktiskt genast på dig. :D De finns i stora delar av UK nu, men är särskilt tama i storstan förstås.
(lånad bild från en artikel, men det är liksom inte i tropikerna eller något, utan i London. <3 )
1639498461549.png
 
Skrämde nyss mina kollegor och chef. :angel: Jag har gjort städschema till toaletterna och kollegan ska sätta upp dem på alla toaletter. Kollegan som även han är uppvuxen i förort frågar "Ey, var är dina shuno papper gäri?"
Svarar med samma mynt (because why not) "Ey shuno, de är Çokbra papper len, inte keff. Jag kan beckna dem men för dig, baelesh! Pallar shii sätta up dem själv akhi."

Chefen: :confused:O_o "... vad sjutton!?!"
Kollegan jag pratade med: :eek: "jag fattade hälften... tror jag?"
De andra två kollegorna: :confused::eek::cautious:O_o
Jag skulle vara en av de andra två kollegorna. :confused: 😅
 
Ursäkta men det är bara ren IDIOTI!

Min bröstcancer upptäcktes på mammografi. Väldigt tidigt stadium. Gick inte att känna med fingrarna, bara på bild och UL. Snabb och väldigt elak variant.

Hade inte mammografin varit just då den hösten hade jag varit död nu.
Syrrans bröstcancer hittade de oxå på en mammografi. Igår började hon sin första cellgiftsbehandling
 
Skulle in och köpa sista julklappen till mamma lite snabbt.
Så när jag står i kassan ramlar en stor man över mig, jag slår mig inte så mycket, ont i handleden nu bara.

Hjälpte mannen genom att (som en äkta hästmänniska) lägga handen på hans axel och uppmana honom att sitta kvar.
Han fattade inte alls vad som hade hänt, världen hade bara försvunnit och sen var han på backen typ.
Sa åt honom att sitta kvar och norpade åt mig pepparkakor från hyllan brevid som jag gav honom av innan han fick ställa sig upp igen.
Massa folk omkring som brydde sig om både honom och mig och hjälpte att plocka upp telefoner och höra sig för :up:
 
När man får beslutsångest om hästen ska motioneras eller ej...Kommer till stallet och inser att det blivit isgata den biten (typ 50 m drygt eller vad det nu kan vara) och ska inte min barfotahäst vara ute inatt (de har lösdrift) så är det bara motion av mig som gäller med att sanda/grusa medan hästarna äter lunch i godan ro. Hypokondrikerhjärnan tänkte att tänk OM jag har nått litet virus i kroppen då är detta farligt för hjärtat medan min ländrygg tackade för den motionen i lördags. Skön motion ända tills jag lyckades göra nån dum knyck med ländryggen, nån låsning eller ryggskott eller så. Den är inte skön. Men ja 😅
 
Oooh, har du SETT de gröna parakiterna i London?! Du måste åka dit! Mina grannar har varit och hälsat på dem och jag tänkte faktiskt genast på dig. :D De finns i stora delar av UK nu, men är särskilt tama i storstan förstås.
(lånad bild från en artikel, men det är liksom inte i tropikerna eller något, utan i London. :heart )
Visa bifogad fil 81592

Men wow! 🤩 Vad gör de där!? Hur kom de dit?
Det finns papegojor i Bryssel också. https://www.thebulletin.be/brussels-parakeet-population-out-control
 
Men wow! 🤩 Vad gör de där!? Hur kom de dit?
Det finns massor med artiklar! Från början förrymda husdjur verkar det som, men de verkar inte vara en invasiv art på ett negativt vis.
"A medium-sized, green parakeet, the ring-necked parakeet is the UK's only naturalised parrot and the most northerly breeding parrot in the world. ring-necked parakeets are originally from Africa and southern Asia and were kept as pets in the UK. They escaped into the wild, however, and have become naturalised in the south-east especially, aided by warmer winters. They nest in holes in trees in gardens and parkland, and are often found in noisy, roosting flocks of hundreds of birds. They eat nuts, seeds, berries and fruits."
Grannen som var där sa att om man tar med frön måste man brottas med duvorna. Knepet är att bara ta med frukt. <3
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 163
Senast: Acto
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 103
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
370
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp