Vad gör vi? Del CXLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit hos tandläkaren. Har en infektion under en rofylld tand, så den måste dras ut. Inte något jag gör utan lustgas. Så fick pencellin och får gå på smärtstillande tills jag får tid hos min tandis hemma.
Aj fan den smärtan plågades jag med för ett par år sen; infektion i min rotfyllda så de fick öppna och göra om. Hoppas allt reder sig snart för dig <3.
 
Jag hoppas faktiskt på tö av rent egoistiska skäl eftersom jag har en liten häst som behöver kunna komma ut i sjukhage (och med massor av snö inser hon att elen inte funkar så bra) igen, samt att hon ska skrittmotioneras. Det funkar inte särskilt bra just nu pga de hala vägarna, och med den skadan hon har är det inte lämpligt att hon halkar omkring. Så, himla vackert med snö såklart, men just nu alldeles för opraktiskt för mig.... :down:
Förstår dig! Då är det ju inte lika önskvärt =/.
 
Skrämde nyss mina kollegor och chef. :angel: Jag har gjort städschema till toaletterna och kollegan ska sätta upp dem på alla toaletter. Kollegan som även han är uppvuxen i förort frågar "Ey, var är dina shuno papper gäri?"
Svarar med samma mynt (because why not) "Ey shuno, de är Çokbra papper len, inte keff. Jag kan beckna dem men för dig, baelesh! Pallar shii sätta up dem själv akhi."

Chefen: :confused:O_o "... vad sjutton!?!"
Kollegan jag pratade med: :eek: "jag fattade hälften... tror jag?"
De andra två kollegorna: :confused::eek::cautious:O_o
 
Ok :) går sällan i klänning eller kjol så bara det känns konstigt. Aldrig varit på gynundersökning eller bröstkoll heller trots ideliga påminnelser :o
Ursäkta men det är bara ren IDIOTI!

Min bröstcancer upptäcktes på mammografi. Väldigt tidigt stadium. Gick inte att känna med fingrarna, bara på bild och UL. Snabb och väldigt elak variant.

Hade inte mammografin varit just då den hösten hade jag varit död nu.
 
Ursäkta men det är bara ren IDIOTI!

Min bröstcancer upptäcktes på mammografi. Väldigt tidigt stadium. Gick inte att känna med fingrarna, bara på bild och UL. Snabb och väldigt elak variant.

Hade inte mammografin varit just då den hösten hade jag varit död nu.
Jo jag vet och skulle väl inte bli helt förvånad om jag har både det ena eller det andra 😅

*Tittar ner från det rosa molnet :angel:
 
Kan meddela att marken och då i synnerlighet asfalt är fortfarande hård.
Är det i kombination med is så blir det inte mjukare.
Helt orelateratat.
Jag har ont i rumpan och handleder och behöver tvätta en jacka och ett par byxor. helt orelaterat alså.
 
Är ganska glad nu
Hittade en bortskänkes kallax precis vid min dörr.
 

Bifogade filer

  • 20211214_154420.jpg
    20211214_154420.jpg
    264,5 KB · Visningar: 59
Ojojoj, vilken bra julklapp från jobbet!
Ett litet anteckningsblock (såna man kan hitta i 20kr lådan på stormarknad), och en penna (sån man kan köpa 20st för 50kr).
Känner mig så uppskattad :rofl:
Grattis?

Hos oss drog de in allt vad förmån heter, inga julklappar på över 10 år. Inte ens en lussebulle igår, julmaten får vi skramla till själva vi som jobbar i jul och samma sak för dem som jobbar nyår. 🤷‍♀️
 
Vet inte om det framkommer i text men är generellt inte den mest stabila personen på denna jord. Det går väldigt mycket upp och ner vilket är sjukt tröttsamt. Litar inte på mig själv alla gånger hur jag ska reagera därför tänker jag att ju mindre drama desto bättre. Men det är ju inte heller bra att gå runt i en egen liten drömvärld. Någon slags balans i livet vore önskvärt. Men förbaskat svårt att få till. Försöker göra mitt bästa och försöker intala mig själv att vissa saker får duga. Det behöver inte bli perfekt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 163
Senast: Acto
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 103
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
370
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp