Vad gör vi? Del CXLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
De är tama nu! :rofl:
De kommer flygande när de ser mig och går att klappa, flytta på och sätta vart man vill ha dem, jätteduktiga fågelskruttar! :love:
Tamfåglar.gif


Ja, jag lider av allvarlig fågelabstinens! :cautious: Det är SÅ länge sen det bodde fåglar hos mig och jag bara älskar dem. Duvors kuttrande är så otroligt rogivande med. Jag vill ha fåglar 😭 Tur att dessa gullefjun finns tillgängliga iaf!
 
De är tama nu! :rofl:
De kommer flygande när de ser mig och går att klappa, flytta på och sätta vart man vill ha dem, jätteduktiga fågelskruttar! :love:
Visa bifogad fil 81520

Ja, jag lider av allvarlig fågelabstinens! :cautious: Det är SÅ länge sen det bodde fåglar hos mig och jag bara älskar dem. Duvors kuttrande är så otroligt rogivande med. Jag vill ha fåglar 😭 Tur att dessa gullefjun finns tillgängliga iaf!

Bara jag som får panik av det där? :nailbiting: 😅
 
Jag utlöste precis en chock när jag råkade nämna att jag första gången såg Svansjön i… Leningrad!
Folk ba ”öööööööh hur gammal är du egentligen?!” 😂😂
Jag ba ”ja det måste varit samma år som Sovjetunionens fall eller om det var året innan”?

👵🏼👵🏼👵🏼
Haha, en estnisk vän som var här i helgen jobbar som föreläsare i statsvetenskap på universitetet. Hon berättade att hon brukar inleda första föreläsningen i kursen med "I grew up in the Soviet Union" som ett trick för att snabbt få alla Gen Z-studenters uppmärksamhet :D
Ska till BM idag och då uppstår samma fråga som varje gång, strumpor av eller på? :D
Jag brukar ha klänning & strumpbyxor på mig, löser alla problem! :D
 
De är tama nu! :rofl:
De kommer flygande när de ser mig och går att klappa, flytta på och sätta vart man vill ha dem, jätteduktiga fågelskruttar! :love:
Visa bifogad fil 81520

Ja, jag lider av allvarlig fågelabstinens! :cautious: Det är SÅ länge sen det bodde fåglar hos mig och jag bara älskar dem. Duvors kuttrande är så otroligt rogivande med. Jag vill ha fåglar 😭 Tur att dessa gullefjun finns tillgängliga iaf!

Dessa är ju skitigare/större smittbärare än råttor 🐀 dock just sayin 😵‍💫
 
Gud jag har klättrat runt nu i en massa gångar i huset jag inte ens visste fanns. Hamnade tillslut i ngn slags vindskupa med panorama över hela staden. Varför har jag ens en lägenhet? Hade kunnat bo gratis där?
 
Senast ändrad av en moderator:
Dessa är ju skitigare/större smittbärare än råttor 🐀 dock just sayin 😵‍💫
Tror de flesta har koll på det, de kallas ju tom för flygande råttor. Slickar ju knappast på dem ;) och tvättar och spritar händerna noga direkt efter, tvättar av jackan osv. Mår bra av att detta, och det är inte mycket jag finner glädje i iom lång ihållande depression som varken mediciner eller år av terapi biter på så blir jag sjuk så blir jag och dör jag så dör jag 🤷‍♀️ Inte speciellt sannorlikt dock så länge man inte kör ner näsan i fjädrarna på dem och är noga med att tvätta sig.
 
Tror de flesta har koll på det, de kallas ju tom för flygande råttor. Slickar ju knappast på dem ;) och tvättar och spritar händerna noga direkt efter, tvättar av jackan osv. Mår bra av att detta, och det är inte mycket jag finner glädje i iom lång ihållande depression som varken mediciner eller år av terapi biter på så blir jag sjuk så blir jag och dör jag så dör jag 🤷‍♀️ Inte speciellt sannorlikt dock så länge man inte kör ner näsan i fjädrarna på dem och är noga med att tvätta sig.

Bra att du är försiktig…sen vet jag inte om det räcker rent krasst men det är ju ditt eget val såklart.
Jag hoppas bara att du inte matar dom då de är skadedjur och de jobbar för att de inte ska bilda kolonier runt Sergels torg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 162
Senast: Acto
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 102
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
370
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp