Vad gör vi? Del CXLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så sorgligt idag! En kompis fick sin mammas fd travhäst IOM att den inte höll för trav. Hästen har funnits i familjen sen vännen var 2 år. Veterinären trodde inte hästen skulle hålla för ridning heller. Men med klok träning byggdes hästen upp och hölls frisk. De red ”normalt” och helt utan utrustning. Hästen kunde läggning, stegring, spansk skritt etc etc. Deras kontakt var så fantastiskt fin! 😍
Idag fick hästen somna in 29 år gammal. 💔
Den hästen har betytt allt för vännen när hen haft det jobbigt under en del år förut. Och de har ju vuxit upp ihop. Blä, jag grinade en snutt IOM att det verkligen kändes. Alla brukar kalla oss två för indian-syskonen IOM hur vi är med hästar/är lika där och i annat. Det stoet var en väldigt häftig individ också. Och vet hur jag mådde när min once in a lifetime-häst gick bort efter 20 år och en jobbig uppväxt ihop.😔
Men hästen kunde iaf inte fått det bättre än hon haft. Sov gott lille vän! ❤️

:heart
Jag tror att jag vet vem du menar. Hon och jag har stått i samma stall innan jag flyttade till Skåne 2010.
Sverige är inte så stort!
 
Väntar på tvättmaskinen som faktiskt kommer vara klar innan 22:00! Har också bäddat rent så ska bli skönt att krypa ner sen, men ensamt 💔

Ska jobba imorgon och känns som det var en evighet sedan sist, men vabbade ju bara 3,5 dagar… ska jobba en vecka sen har jag semester en vecka, lite lagom sådär 😁
Fått meddelanden från min kollega att hon saknar mig, så gulligt!
 
Vi överlevde resan hem men det var på det berömda. Jag är pissless på personbilar och tradare som tycker det är ok att lägga sig i arslet på en bara för att en kör lagligt :rage: Jag kan absolut gasa för mycket men det betyder inte att jag lägger mig i häcken på någon om jag kommer ikapp.

Sedan är jag faktiskt lite stolt över mina driving skills för 50:an var INTE rolig! Jag vet inte när och hur de hade plogat men bilen och släpet försökte leka popcorn, vägen var bedrövlig. Trots det var jag inte rädd, jag kände hela tiden att jag hade koll på vad både bilen och släpet tänkte göra (och jag kröp inte fram heller :D). Jag fick ett sådant där perfekt flow :up:

Nu ska jag lägga mig, jag kommer att somna ovaggad :sleep:
 
:heart
Jag tror att jag vet vem du menar. Hon och jag har stått i samma stall innan jag flyttade till Skåne 2010.
Sverige är inte så stort!
Ja, jag tror vi pratat om henne en gång ang lastproblem för några år sen.
Deras relation var väldigt inspirerande, vacker och berörde många. ❤️
Roliga med ägarinnan var att hon inte var så skolad i dressyr öht. Men hon fattade rörelsemönster och hade bra feeling. Så hon kunde berätta hur hon kommit på att göra si eller så för att hjälpa hästen bära sig bättre etc. Oftast var det övningar som finns och funkar. Men som hon aldrig fått lära sig. Så smart att komma på själv! 👍
 
Pratade en timme med min gamla chef,
Han är så trevlig att prata med.
Snakar hästar, flygplan och astronomi.
Han vill att jag ska börja med dressyr! :rofl:
Jo tjena halå!
Jag har aldrig varit någon bra ryttare och renodlad skogs mulle.
tror att jag har ridit i paddock typ 15 gånger i mitt liv.
Så dressyr! jag skulle inte tro det.
 
Om jag precis tittat på en tre minuter lång video om snor? Jajemen! Om snor i nämnda video jämfördes med vindrutetorkare? Jepp! Frågor på det?

Sitter nu och försöker glömma videon i fråga och funderar samtidigt på exakt hur många pepparkakor med Saint Agur jag behöver för att kunna sova gott i natt. Det behövs nog ganska många va? :d

Hoppas för övrigt på en god natts sömn, för imorgon är det dags för min favoritmorgon på hela året! Ända sedan jag var liten har morgonen den 13 december gått ut på att man äter lussekatter och varm choklad till frukost iklädd pyjamas, med en massa tända ljus och SVT:s luciamorgon på TV. Åh vad jag längtar! :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 162
Senast: Acto
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 082
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
369
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp