Vad gör vi? Del CXLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag larde mina hundar att ordet "kissa" betyder just ... kissa. Nar vi ar ute talar jag om nar de ska kissa och bajsa och de utfor ratt uppmaning varje gang. (jag tyckte jag var sa himla listig som forst larde Mandy det pa Svenska ... sedan tog jag med henne till Sverige och stod pa brukshund klubben's parkering, eller precis utanfor kompisen's hoghus 😳 och sa till hunden att kissa eller bajsa. :o

Sonsonen var har i helgen och haller just pa att pott tranas. Lite samma sak tankte jag och satte mig pa golvet framfor honom dar han satt pa pottan. "Ska du inte kissa ocksa?" fragade jag ... exact som jag fragar hundarna. Varpa Nalle gav mig en puss ... det tog mig mer an en gang innan jag insag att ordet "kissa" INTE betyder ATT kissa for honom. :p
Jag gar fortfarade omkring och fnissar at det ... Numera pussas man nar man sitter pa pottan.:rofl:
 
Det var bankpapper ... den Svenska banken kunde bara anvanda DHL. :banghead: Sist vi anvande DHL kom forsta omgangen papper (da var det ett arv) bort ... sedan skickades de papperen igen och nagon manad efter att de kommit fram hittade DHL *i SVERIGE* igen forsta omgangen, forklarade att det var "fel pa adressen", och skickade det igen. Samma adresslapp ... Inget nytt skrivet ... den gangen kom det fram. :meh:

Vi varierar med vad vi anvander ... Fedex, UPS, eller USPS (var statliga post, som hittills -och har haller vi fingrarna korsade att de inte hinner forstora den allt for mycket- har varit super snabb, MYCKET palitlig och fantastiskt bra).
Not surprising
 
Alltså, sweref används ju inom så mycket, men varför korrigeringen finns har vi aldrig fått veta trots flera cad-kurser tex 🤷‍♀️
Ska nog förklara närmare, jag kollar att byggnaden är fungerande rent teknisk. Går ofta in i VR och kollar att dörrar och fönster vvs, el och kanalisationer av olika slag inte kommer i konflikt med varandra. Jag kan bara kontrollera om Sweref koordinater stämmer med vad jag har fått från andra. tex lantmätare. Annars kontrollerar jag om ritningar är korrekt utförda
och sedan rätt insatta i systemet med rätt namn.
 
Avslutade kvällen med att lysa med bilen åt maken när han drog ett dött vildsvin av vägen. Han hade fått syn på det för sent där det låg på vägen efter att ha blivit påkörd tidigare. Tur i oturen bara 500 meter hemifrån så jag fick skjutsa tillbaka honom och lysa/skydda så han kunde dra det av vägen så att någon annan inte behövde köra in i det.
Bilen verkar ha klarat sig bra på det stora hela. Han skickade av ett sms till eftersöksjägaren så att han vet var det ligger om den tidigare föraren kommer på att anmäla att de har kört på något. :cautious:
 
De är tröga. Hände mig en gång när jag hade beställt en fotoförstoring att ge bort. Blev ju fint när de tryckte ner i lådan istället för att lämna till Ica. Ja de fick ett argt mejl om vad jag ansåg om den intelligensnivån...
Jag fick åka och hämta ut ett pyttepaket med mobilskal i på postutlämningsställe. Men dagen efter mosade de ner 1/3 av en dyr väska i postlådan som låg i grupp med andra längs en trafikerad väg. Större delen av väskan var utanför brevlådan. 🤷‍♀️

Iofs har Schenker fortfarande inte kunnat lokalisera 1 ton foder som de tappat bort i somras. Aningens spännande..
 
Överlevde en olycka i hemmet idag. :nailbiting:

Ramlade i badkaret och drog med mig draperiet så stången gick av. Det kändes som i slowmotion, hann tänka på att akta huvet och inte falla ur badkaret. Huvudet bara touchade väggen som tur var.
Få se om jag har några blåmärken i morgon.
Ska till kiron som tur är. Lägligt att ramla dagen innan kirobesök. :up:

Just nu: Ser Parlamentet.
Fy så läskigt, särskilt om en är ensam hemma! <3 Jag gjorde en liknande vurpa och lyckades smälla käkbenet på den kaklade fönsterbrädan i duschen en gång, var helt skakis efteråt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp