Vad gör vi? Del CXLI

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Jag har aldrig varit mycket for brod och liknande gluten rik mat, men det har smugit in mer och mer det senaste aret. Jag har verkligen upptackt att jag GILLAR brod. 🙄 Sedan fick jag en ny medicin som krockade med min hypothyroidism och vande upp och ner pa livet. Efter dosen av forsta pillret som gjorde att jag fros sa jag skakade, jag kunden inte lagga i vaxeln i min automatvaxlade bil.

Sedan kliade jag mig blodig pa natterna da jag gar pa prednisone igen och det hjalper aven att halla kladan nere till mattliga proportioner under dagen. Nar jag beklagade mig for docktorn sa han att jag skulle ta en benadryl (antihistamin) och hela ansiktet svallde upp i omattliga proportioner med kalle anka lappar, super tjock tunga och hela baletten och jag nu har i journalen att jag har en "remarkable allergy to benadryl". :cautious: (jag hade kanske hellre varit remarkable pa andra satt :p)

sa jag kliade vidare tills min son som ar gluten sensitive kande igen utslagen sa vi pratade om det och det visar sig att det ar precis lika dana utslag. Jag provade att ta ut gluten. Tre dagar senare vaknade jag inte pa natterna av att jag kliade langre och en vecka senare var utslagen nastan borta.
Jag rakade utan att tanka ha soya sas i middagen en kvall ... och vaknade klockan 3 am och kliade igen. Jag ar inte alls sugen pa en formell test ... Forst ater man sa mycket gluten man kan i MINST 6 veckor, men oftast 3 MANADER :jawdrop:.
Jag gissar att om man inte har kliat ihjal sig da ar man gluten sensitive vilket beskrivs som lite lindrigare an celiac disease och var det celiac, well, at least there's no more digestive problems, is it?
Är det lĂ€nge du lĂ„tit bli Ă€ta gluten? Isf Ă€r det nog dĂ€rför. Annars brukar det va ett blodprov och om utslag pĂ„ det sĂ„ gĂ„r de sen ner i tarmen med en kamera đŸ€”
 
En person i min jobborganisation har slarv-cc:at ett mail till en outlook-mailgrupp med >1500 medlemmar. Det rÀcker att en ganska begrÀnsad andel av medlemmarna klickar "Svara alla..." och skriver "Detta mÄste hamnat fel" för att det skall bli en aning stökigt i mailkorgen sÄhÀr pÄ morgonkvisten. :meh:
 
Är förbannad pĂ„ kollega vars barn Ă€r sjukt och har fĂ„tt brĂ„dskande besked om att barnet behöver infinna sig pĂ„ VC om nĂ„gra timmar. Kollega tycker andra förĂ€ldern kan ta det, och att hen inte kan VABa osv. Men jag ser ju pĂ„ kollegan att det Ă€r jobbigt.

SÄatteeeh... Har bokat in en taxi som kommer snart och tvingat kollegan att skriva en lista pÄ vad hen behöver göra i dag och sagt att jag fixar det. :angel:
Konsten att sparka ut en kollega. :D
 
Jag har aldrig varit mycket for brod och liknande gluten rik mat, men det har smugit in mer och mer det senaste aret. Jag har verkligen upptackt att jag GILLAR brod. 🙄 Sedan fick jag en ny medicin som krockade med min hypothyroidism och vande upp och ner pa livet. Efter dosen av forsta pillret som gjorde att jag fros sa jag skakade, jag kunden inte lagga i vaxeln i min automatvaxlade bil.

Sedan kliade jag mig blodig pa natterna da jag gar pa prednisone igen och det hjalper aven att halla kladan nere till mattliga proportioner under dagen. Nar jag beklagade mig for docktorn sa han att jag skulle ta en benadryl (antihistamin) och hela ansiktet svallde upp i omattliga proportioner med kalle anka lappar, super tjock tunga och hela baletten och jag nu har i journalen att jag har en "remarkable allergy to benadryl". :cautious: (jag hade kanske hellre varit remarkable pa andra satt :p)

sa jag kliade vidare tills min son som ar gluten sensitive kande igen utslagen sa vi pratade om det och det visar sig att det ar precis lika dana utslag. Jag provade att ta ut gluten. Tre dagar senare vaknade jag inte pa natterna av att jag kliade langre och en vecka senare var utslagen nastan borta.
Jag rakade utan att tanka ha soya sas i middagen en kvall ... och vaknade klockan 3 am och kliade igen. Jag ar inte alls sugen pa en formell test ... Forst ater man sa mycket gluten man kan i MINST 6 veckor, men oftast 3 MANADER :jawdrop:.
Jag gissar att om man inte har kliat ihjal sig da ar man gluten sensitive vilket beskrivs som lite lindrigare an celiac disease och var det celiac, well, at least there's no more digestive problems, is it?
Jag Àr inte heller nÄgon stor brödÀtare (om det inte Àr knÀckebröd! :love: ) och gillar inte pasta, men det har allt blivit rÀtt mycket tortillas och nudlar pÄ senare tid sÄ det skadar ju inte att prova utesluta. Ingen större uppoffring hÀr.
Kom ocksÄ pÄ att jag just köpt hem ett nytt balsam jag aldrig anvÀnt tidigare, sÄ nu blev det shampoodusch utan det pÄ morgonen. Mitt stackars hÄr! :arghh:
 
Om man nu absolut vill ha nĂ„gra övningar sĂ„ laga mat tillsammans! Sist blev vi indelade i grupper och sen blev vi tilldelade en matkasse med instruktioner och sĂ„ fick vi göra olika rĂ€tter. Kul att göra och gott att Ă€ta! Chefen serverade dryck under tiden vi arbetade 😁
Har gjort detta en gÄng och aldrig mer. Jag avskyr att laga mat och det blev inte ett dugg bÀttre av att göra det i grupp :arghh:
 
NÀhÀ. De tar ner teleledningar. Nu Àr de i min hage. TÀnk om jag hade haft hÀstarna dÀr? SpÀnnande


Och komma fram till Scanova var ju omöjligt. Nu stÄr en stolpe med utrustning kvar men de fÄr ju eg inte lÀmna kvar stolparna.

Och bilen har Ă„kt till verkstan. Lite oklart var bestĂ€llningen kom ifrĂ„n verkar det som, fĂ„r se om det dyker upp en faktura 😑
 
Hej och hÄ. 17 grader i receptionen nu. Alla tre element instÀllda pÄ 35 grader och jobbar för fullt.
Är inte jĂ€tteglad över att de bestĂ€mde sig för att renovera fönster nu. Kunde de vĂ€l gjort nĂ€r det var varmare ute.
NĂ€sta vecka börjar de pĂ„ entreplan, jag har plockat fram thermobyxor, understĂ€ll, 78 fleecar, varmaste jackan, vantar, mössa, och varmaste skorna. đŸ„¶đŸ„¶đŸ„¶
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Stil pĂ„ bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp