Vad gör vi? Del CXLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Köttfärssåsen puttrar, fattar aldrig hur jag lyckas bränna färsen om jag inte rör om varann minut trots att det är såsigt, eg såsen är ovanpå och köttfärsen sjunker till botten och bränner fast i grytan. Hmmph!

God är den iaf även om jag var lite väl frikostig med sambal olek så den har lite mer sting än menat. Nu ska jag bara koka pasta och sedan avnjuta middag i vettig tid för en gångs skull.
 
Maken vantar ett paket fran Sverige ... med DHL :cautious: Han maste skriva pa, det finns inget satt att "wava" det sa han tar eget ansvar for paketet tills han kommer hem. De kan bara boka hela dagen. ELLER sa kan man fa kora till andra sidan Portland och hamta upp det pa det enda utlämningsstallet de har i Oregon (over en timmas bilvag i mycket tat storstadstrafik over en av de allt for fa broar vi har over floden:meh:).
DHL ar varlden's samsta har i USA ... Det ska bli intressant att se hur lange det tar innan de kommer med det nar han ar hemma. Det paminner helt klart mer om den post utdelning ni beskriver i Sverige an vad vi ar vana vid har.:banghead:
Jag använder alltid FED ex overnight så jag vet att det kommer fram.
 
Överlevde en olycka i hemmet idag. :nailbiting:

Ramlade i badkaret och drog med mig draperiet så stången gick av. Det kändes som i slowmotion, hann tänka på att akta huvet och inte falla ur badkaret. Huvudet bara touchade väggen som tur var.
Få se om jag har några blåmärken i morgon.
Ska till kiron som tur är. Lägligt att ramla dagen innan kirobesök. :up:

Just nu: Ser Parlamentet.
 
Surar över postnord.
Nu lämnar de paket som är för stora för brevlådan på min dörr istället för till Ica.
puckon…jag vill inte det pga stöldrisken
De är tröga. Hände mig en gång när jag hade beställt en fotoförstoring att ge bort. Blev ju fint när de tryckte ner i lådan istället för att lämna till Ica. Ja de fick ett argt mejl om vad jag ansåg om den intelligensnivån...
 
Jag använder alltid FED ex overnight så jag vet att det kommer fram.

Det var bankpapper ... den Svenska banken kunde bara anvanda DHL. :banghead: Sist vi anvande DHL kom forsta omgangen papper (da var det ett arv) bort ... sedan skickades de papperen igen och nagon manad efter att de kommit fram hittade DHL *i SVERIGE* igen forsta omgangen, forklarade att det var "fel pa adressen", och skickade det igen. Samma adresslapp ... Inget nytt skrivet ... den gangen kom det fram. :meh:

Vi varierar med vad vi anvander ... Fedex, UPS, eller USPS (var statliga post, som hittills -och har haller vi fingrarna korsade att de inte hinner forstora den allt for mycket- har varit super snabb, MYCKET palitlig och fantastiskt bra).
 
Överlevde en olycka i hemmet idag. :nailbiting:

Ramlade i badkaret och drog med mig draperiet så stången gick av. Det kändes som i slowmotion, hann tänka på att akta huvet och inte falla ur badkaret. Huvudet bara touchade väggen som tur var.
Få se om jag har några blåmärken i morgon.
Ska till kiron som tur är. Lägligt att ramla dagen innan kirobesök. :up:

Just nu: Ser Parlamentet.
Men fy vad obehagligt! Hade kunnat sluta i blodbad 😱
Kanske sätta in något halkskydd?
 
Överlevde en olycka i hemmet idag. :nailbiting:

Ramlade i badkaret och drog med mig draperiet så stången gick av. Det kändes som i slowmotion, hann tänka på att akta huvet och inte falla ur badkaret. Huvudet bara touchade väggen som tur var.
Få se om jag har några blåmärken i morgon.
Ska till kiron som tur är. Lägligt att ramla dagen innan kirobesök. :up:

Just nu: Ser Parlamentet.
Skönt att du klarade dig väl! Jag lyckades med en halkolycka när jag fortfarande bodde hemma. Hade gått ut ur badrummet nyduschad och skulle hämta lotion i rummet före "skafferiet" som det kallas. In i badrummet igen och halkar och slår på arslet med en jävla smäll!! Tvättmaskinen som står rakt fram sparkade jag in i väggen och med höger armbåge slog jag i plåten på kortsidan av badkaret så den blev om vinklad på sniskan eller hur jag ska förklara....Hu sån smäll.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp