Vad gör vi? Del CXLI

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Vi vinner sÄ bra saker pÄ tipspromenad. HÀftpistol, handskar, fÄgelbord. Och tolv sÄna hÀr
IMG_20211106_095152.jpg


Tjusigt vÀrre!
 
Solen skiner och jag har sovit som en stock :laugh: Àr lite slö idag sÄ ska fÄ upp mig sjÀlv om en stund och fixa lite nudelsoppa. Har fÄtt tag pÄ superfÀrskt LÀngtanbröd till, ska bli sÄ gott :d

I eftermiddag ska jag sÀtta upp hatthyllan, börjar vÀl bli dags för den har vart ihopsatt och klar nÄgra veckor :angel: TÀnkte byta gardiner ocksÄ men det fÄr vÀnta till imorgon, Àr sÄ kraftigt tyg sÄ de mÄste strykas... men ska bli mysigt fÄ upp de och göra lite höst/vinterfint :love:
 
Dricker kaffe och laddar upp för att knata bort till trÀningen. Har sovit uselt och BBC varnar för "strong winds and heavy rain" dÀr ute. Jag har haft mer peppiga lördagsmorgnar, det har jag! :laugh: Försöker fokusera pÄ hur underbart det blir att komma hem nytrÀnad och trött, ta en varm dusch och sen Àta & slappa i soffan innan jag gör nÄgot annat :)
 
Dricker te. Klappar katt. GÄr upp och ned till tvÀttstugan. Stör mig pÄ en vardande vaxpropp i ena örat... jag har legat pÄ sidan med vaxol öronspray men det har inte gjort nÄgon större skillnad.

Ska snart ivÀg lite senare och Àta familjelunch i alla fall, och fÄr nÄgot annat att tÀnka pÄ.
 
Dricker kaffe efter en morgon/förmiddag i stallet. Halva Trulis nyskodd, med fina vinterskor 😉 Bakskorna blir bytta imorgon men sagt att husse mĂ„ste ta de lite lugnt sĂ„ de rĂ€cker att sko fram idag .
PĂ„ mĂ„ndag ska bĂ„da vĂ„ra hĂ€stgrabbar till tandlĂ€karen 😏 Tror Trulis kommer sĂ€ga nej tack, han hatar saker i ansiktet oavsett om han fĂ„tt nĂ„got lugnande eller inte đŸ€Ł Trulis gillar inte nĂ€r folk pillar honom i facet, knappt sĂ„ jag fĂ„r göra de efter snart 2 Ă„r 😉

MĂ„ste skicka in den dĂ€r reflektionen pĂ„ 500 ord med ikvĂ€ll, sen tĂ€nker jag inte lĂ€sa eller skriva en rad för ens vfun slutar i början pĂ„ december. Men först mera kaffe och bara sitta ned pĂ„ min tjocka rumpa 😁😂 VĂ€lförtjĂ€nt!
 
Är vaccinerad och mĂ„r bra!
Trodde pga dĂ„lig koll att jag skulle vaccinera mig pĂ„ haket runt hörnet pĂ„ samma gata men missade att numret vart ett helt annat (bra dĂ€r törnis) sĂ„ fick en powerwalk av sĂ€llan skĂ„dat slag 😆
 
StÄlsÀtter mig inför AllhelgonagudstjÀnsten i kyrkan ikvÀll (de lÀser upp de som gÄtt bort under Äret, dvs bla mamma...). Det kommer att bli skitjobbigt men eftersom det inte gick att ha begravning vill jag fÄ nÄgon form av officiellt avslut. Sedan ska jag gÄ till minneslunden och tÀnda ljus för henne och pappa.

Och ja, jag tÀnker gÄ trots att jag inte Àr kristen. NÄgonstans tror jag ritualer Àr nyttiga och andlig Àr jag ju iaf.
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka
Upp