Vad gör vi? Del CXLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ehhh... okej?
Hittade precis två spädbarn i ett rum? Är typ ingen här och definitivt inte en människa på den våningen. Är dessutom kallt där eftersom de byter fönster där.

Sitter och funderar på vad sjutton jag ska göra :eek: Ska jag flytta på dem så de kommer in där det är varmt? Får man det? Känns superkriminellt att peta på någon annans spädbarn utan att fått tillåtelse? Hur håller man i ett spädbarn, har för mig att det ska vara stöd för nacken?
Stresspåslag tiotusen nu.
 
Jag är te-knarkare. Så jag förstår lyckan. Körsbär lät gott!

Jag har ett helt skåp fullt med te. Kom iaf hem med 2 nya sorter när jag av en slump såg att Arvid Nordquist börjat göra te. En grönt te med äpple och honung och en svart te medblåbär och björnbär.

Favoriten är annars "Mammas mirakel". Så gott! :love:
Tyvärr knarkat upp det och måste köpa mer.
har köpt en te-kalender
 
Ehhh... okej?
Hittade precis två spädbarn i ett rum? Är typ ingen här och definitivt inte en människa på den våningen. Är dessutom kallt där eftersom de byter fönster där.

Sitter och funderar på vad sjutton jag ska göra :eek: Ska jag flytta på dem så de kommer in där det är varmt? Får man det? Känns superkriminellt att peta på någon annans spädbarn utan att fått tillåtelse? Hur håller man i ett spädbarn, har för mig att det ska vara stöd för nacken?
Stresspåslag tiotusen nu.
😳 Ligger de på golvet? Ingen babyvakt eller nått sånt? Påklädda utekläder? Så många frågor känner jag, du måste berätta hur det går.
 
Ehhh... okej?
Hittade precis två spädbarn i ett rum? Är typ ingen här och definitivt inte en människa på den våningen. Är dessutom kallt där eftersom de byter fönster där.

Sitter och funderar på vad sjutton jag ska göra :eek: Ska jag flytta på dem så de kommer in där det är varmt? Får man det? Känns superkriminellt att peta på någon annans spädbarn utan att fått tillåtelse? Hur håller man i ett spädbarn, har för mig att det ska vara stöd för nacken?
Stresspåslag tiotusen nu.

😲😳

Säger som Snurrfian, så många frågor. Men framförallt vad är föräldrarna/barnvakten?
 
Ehhh... okej?
Hittade precis två spädbarn i ett rum? Är typ ingen här och definitivt inte en människa på den våningen. Är dessutom kallt där eftersom de byter fönster där.

Sitter och funderar på vad sjutton jag ska göra :eek: Ska jag flytta på dem så de kommer in där det är varmt? Får man det? Känns superkriminellt att peta på någon annans spädbarn utan att fått tillåtelse? Hur håller man i ett spädbarn, har för mig att det ska vara stöd för nacken?
Stresspåslag tiotusen nu.
Vad händer!
 
Sitter hos ögonläkare och hänger. De har testat ögontryck en liten puff, och sedan lyser in i ögat så man ser ett litet rött hus långt borta med gräsmattor och vita staket :idea:

Sedan droppar x2 och en halvtimmes väntan. Innan det är dags för fotografering. Kommer gå i en dimma med stoooora pupiller i några timmar. Nackdel med att ha mörka ögon det krävs mer droppar.
 
Dock märkligt att det ska ta 1,5 timmar? Undra om man kan få lyssna på typ barockmusik i lurarna? 😆
Jag sa att jag vill ha BRA musik när jag ligger där och stackaren som jobbade undrade vad jag tyckte var bra, eftersom dom bara hade radiokanaler. Så då "önskade" jag mig Bandit Classic Rock - och det rattade han in :up: Jag blev även erbjuden en filt och blev gossigt instoppad i den, det är kallt i de där rummen där maskinen står 🥶
 
😳 Ligger de på golvet? Ingen babyvakt eller nått sånt? Påklädda utekläder? Så många frågor känner jag, du måste berätta hur det går.

😲😳

Säger som Snurrfian, så många frågor. Men framförallt vad är föräldrarna/barnvakten?

Okej så först flyttade jag på dem till vilorummet, där det är normal temperatur. De hade ytterkläder på sig men kändes liksom kalla på armarna och benen, iskalla händer och var allmänt ledsna så jag valde att flytta på dem. Känner mig superkriminell och som att jag förtjänar dödsstraff.
Hittade en hjälpsam student som har barn och mer erfarenhet så hen fick försöka se till att de hade det bra medan jag lokaliserade förälder.

Förälder var otroligt passivt aggressiv (jag fattar det, är väl någon instinkt som föräldrar har, jag bad tusen gånger om ursäkt och förklarade att jag blivit rejält skärrad iom att jag inte visste hur länge de varit där och vem de tillhörde, och enbart ville väl. Tror hen förstod men var ändå arg, igen förståeligt).
Sedan fick jag råskäll av läraren som tydligen okejat detta. Gapskrek, viftade med armar och vägrade höra på mig. Hävdade att jag skulle kommit till hen i stället för att "ge mig på" föräldern. Försökte fråga hur sjutton jag skulle veta att det var hen jag skulle gå till men det gick inte in.

Liiite skakis nu och vill ha 7 veckors semester tack. Huvudsaken är att de små mår bra, i mitt huvud susade bara scenariot att de var övergivna där på något sätt, eller att förälder tuppat av på en toalett och såna saker. :banghead: Känner mig fortfarande som att jag förtjänar dödsstraff. :(
 
Okej så först flyttade jag på dem till vilorummet, där det är normal temperatur. De hade ytterkläder på sig men kändes liksom kalla på armarna och benen, iskalla händer och var allmänt ledsna så jag valde att flytta på dem. Känner mig superkriminell och som att jag förtjänar dödsstraff.
Hittade en hjälpsam student som har barn och mer erfarenhet så hen fick försöka se till att de hade det bra medan jag lokaliserade förälder.

Förälder var otroligt passivt aggressiv (jag fattar det, är väl någon instinkt som föräldrar har, jag bad tusen gånger om ursäkt och förklarade att jag blivit rejält skärrad iom att jag inte visste hur länge de varit där och vem de tillhörde, och enbart ville väl. Tror hen förstod men var ändå arg, igen förståeligt).
Sedan fick jag råskäll av läraren som tydligen okejat detta. Gapskrek, viftade med armar och vägrade höra på mig. Hävdade att jag skulle kommit till hen i stället för att "ge mig på" föräldern. Försökte fråga hur sjutton jag skulle veta att det var hen jag skulle gå till men det gick inte in.

Liiite skakis nu och vill ha 7 veckors semester tack. Huvudsaken är att de små mår bra, i mitt huvud susade bara scenariot att de var övergivna där på något sätt, eller att förälder tuppat av på en toalett och såna saker. :banghead: Känner mig fortfarande som att jag förtjänar dödsstraff. :(

Du gjorde helt rätt tycker jag! Lämnar man sina spädbarn i ett öde rum utan någon som helst tillsyn (vilket man inte gör!) så kan man väl åtminstone skriva en lapp att barnen varken är övergivna eller bortglömda och att förälder kan nås på telefon med tillhörande telefonnummer om barnen skulle gråta och vara ledsna, alternativt att förälder finns i rummet bredvid och hör om barnen gråter (om så var fallet).

När man skriver det så här så inser man det idiotiska i förälderns tilltag. Man lämnar faktiskt inte spädbarn bara sådär i en offentlig lokal.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp