Okej så först flyttade jag på dem till vilorummet, där det är normal temperatur. De hade ytterkläder på sig men kändes liksom kalla på armarna och benen, iskalla händer och var allmänt ledsna så jag valde att flytta på dem. Känner mig superkriminell och som att jag förtjänar dödsstraff.
Hittade en hjälpsam student som har barn och mer erfarenhet så hen fick försöka se till att de hade det bra medan jag lokaliserade förälder.
Förälder var otroligt passivt aggressiv (jag fattar det, är väl någon instinkt som föräldrar har, jag bad tusen gånger om ursäkt och förklarade att jag blivit rejält skärrad iom att jag inte visste hur länge de varit där och vem de tillhörde, och enbart ville väl. Tror hen förstod men var ändå arg, igen förståeligt).
Sedan fick jag råskäll av läraren som tydligen okejat detta. Gapskrek, viftade med armar och vägrade höra på mig. Hävdade att jag skulle kommit till hen i stället för att "ge mig på" föräldern. Försökte fråga hur sjutton jag skulle veta att det var hen jag skulle gå till men det gick inte in.
Liiite skakis nu och vill ha 7 veckors semester tack. Huvudsaken är att de små mår bra, i mitt huvud susade bara scenariot att de var övergivna där på något sätt, eller att förälder tuppat av på en toalett och såna saker.
Känner mig fortfarande som att jag förtjänar dödsstraff.