Idag passade jag på att rida I solskenet
. Skritt idag med; med klättring I skogen
. Ledsamt att se den förbannade barkborren fortsätta ge konsekvenser efter sommaren med äckelvärmen 2018. Jävla skitvärme som förstörde så mycket
. Mycket trevligare syn (och höra förstås
) med en hackspett
.
Sen kom dimman upp och en vacker solnedgång
.
Tänker lite såhär dagen före min födelsedag..Jag har ju ägt min nuvarande häst mina fem senaste födelsedagar och jag har njutit från hennes rygg alla år ❤. När jag fyllde 29 var vi på vår 3e pay and jump ihop; första året I min ägo som 4-åring och inhoppad av mig
. En rosett åkte vi hem med då
. Åren efter har vi ridit ut; en kort barbackasväng tidigt på morgonen när jag fyllde 30 innan sambon och jag spenderade hela dagen på Himmelsby SPA med bla ett glas champagne i poolen dagen till ära; kände mig som en prinsessa med min älskling ❤ . På 31- och 32 årsdagarna red vi ut själva och förra året fick vi härligt sällskap
. Min 32-årsdag är även min första födelsedag som faster till en älskad pojke ❤. Glömmer aldrig lyckan när min saknade fjordvalack, blev min helt egen häst när jag fyllde 15 ❤ och den sista ridturen blev på min 28 årsdag; symboliskt när han vid hela 36 år fick gå I pension från ridning
. Underbart fina minnen bland många från mina tidigare födelsedagar
. Finns mindre roliga med; när jag var mörbultad från en rejäl avkastning av min foderhäst dagen före födelsedagen och på dagen bröt svininfluensan ut; mindre toppen 23 årsdag
. Men som sagt, de allra flesta minnena är fina
. Förstår bara inte hur jag kan vara så gammal när mamma är så ung, för det måste jag ju vara när älsklingen kallar mig för "tanten"
. Jag som var så nära på att nobba honom en gång i världen pga han är yngre än mig menä åldern är ju faktiskt bara en siffra
. Ibland känner jag mig fortfarande som en obstinat tonåring och ibland som en tråkigt mogen vuxen på typ 50 pluss men ja; där någonstans emellan är jag ju i alla fall
.