Vad gör vi? Del CXLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nyss när vi var ute hörde vi grisarna igen. Men det är så dimmigt nu att vi inte kunde se dem. Fasen vad de låter!
Och de blev inte det minsta störda då jag lös mot dem, hojtade och dunkade i backen. Mer "fuck you, gå in i ditt hus" liksom. Skönt att småttingarna klarar sig utan längre kvällspromenader när de är just vid vår enda väg och åkern täckt med koskit.
Slå med två grytlock, brukar vi skrämma iväg dem med!
 
Nyss när vi var ute hörde vi grisarna igen. Men det är så dimmigt nu att vi inte kunde se dem. Fasen vad de låter!
Och de blev inte det minsta störda då jag lös mot dem, hojtade och dunkade i backen. Mer "fuck you, gå in i ditt hus" liksom. Skönt att småttingarna klarar sig utan längre kvällspromenader när de är just vid vår enda väg och åkern täckt med koskit.

De skiter i det mesta... särbon knatade in i en flock mitt i natten när han drog vattenslang till borriggen och de drog inte iväg med någon större fart (hans kollega som var mörkrädd och allmänt värdelös utan asfalt stod på ATV:n och pep :rofl:).
 
Idag passade jag på att rida I solskenet 😍. Skritt idag med; med klättring I skogen 😊. Ledsamt att se den förbannade barkborren fortsätta ge konsekvenser efter sommaren med äckelvärmen 2018. Jävla skitvärme som förstörde så mycket 🤬. Mycket trevligare syn (och höra förstås 😁) med en hackspett 😀.
Sen kom dimman upp och en vacker solnedgång 😍.

Tänker lite såhär dagen före min födelsedag..Jag har ju ägt min nuvarande häst mina fem senaste födelsedagar och jag har njutit från hennes rygg alla år ❤. När jag fyllde 29 var vi på vår 3e pay and jump ihop; första året I min ägo som 4-åring och inhoppad av mig 😃. En rosett åkte vi hem med då 🤩😍. Åren efter har vi ridit ut; en kort barbackasväng tidigt på morgonen när jag fyllde 30 innan sambon och jag spenderade hela dagen på Himmelsby SPA med bla ett glas champagne i poolen dagen till ära; kände mig som en prinsessa med min älskling ❤ . På 31- och 32 årsdagarna red vi ut själva och förra året fick vi härligt sällskap 😍. Min 32-årsdag är även min första födelsedag som faster till en älskad pojke ❤. Glömmer aldrig lyckan när min saknade fjordvalack, blev min helt egen häst när jag fyllde 15 ❤ och den sista ridturen blev på min 28 årsdag; symboliskt när han vid hela 36 år fick gå I pension från ridning 💞. Underbart fina minnen bland många från mina tidigare födelsedagar 🥰. Finns mindre roliga med; när jag var mörbultad från en rejäl avkastning av min foderhäst dagen före födelsedagen och på dagen bröt svininfluensan ut; mindre toppen 23 årsdag 😝. Men som sagt, de allra flesta minnena är fina 🥰. Förstår bara inte hur jag kan vara så gammal när mamma är så ung, för det måste jag ju vara när älsklingen kallar mig för "tanten"🤭😳. Jag som var så nära på att nobba honom en gång i världen pga han är yngre än mig menä åldern är ju faktiskt bara en siffra 😉. Ibland känner jag mig fortfarande som en obstinat tonåring och ibland som en tråkigt mogen vuxen på typ 50 pluss men ja; där någonstans emellan är jag ju i alla fall 🤣😄.
 
Alltså jag är en sån boss på att steka den perfekta lammfilén. Kan iofs bero på att jag ätit detta minst tre-fyra ggr i veckan hela hösten 😅 Och nä det är väl inte superkomlicerat kanske men hey jag försöker vara positiv här! :D
En annan oerhört bra grej är att min granne är boss på att göra himmelskt gott persiskt ris. Våra middagar gifter sig väldigt ofta! :D
 
Happ, så var det fyverkeridags igen! Blir långkoppel på shiban nu på kvällspromenaden. Hatar verkligen skiten. :cautious:

Please to remember
The Gunpowder treason and plot;
I know of no reason
Why the Gunpowder treason
Should ever be forgot!

Tycker alltid det är en tragedi med alla kottar som dör eftersom de sökt sig till högarna med ved och blir levande uppbrända :cry:

Lite kul med den senaste miniserien med Kit Harrison (GoT) eftersom han har anfäder på båda sidorna av Guy Fawkes plot.
 
Gick direkt från sjukan till Trafikverket för att förnya körkortet. Gick in i ett bås. Tog ett kort. Såg ut som onkel fester. Letade i panik efter ngn form av smink/concealer i väskan. Hade såklart inget med. Tryckte på OK på kortet pga ville inte framgå som ytlig. Tjejen i kassan bara, ”ehh ska bara kolla om den där ”blicken” är okej. Hon ba ”Ögonen alltså”. Hon hämtade en tant som tittade på skärmen och ba jahaja. Det blev godkänt. Tänker nu att jag de närmaste 20 åren (?) kommer dras med ett leg där jag ser ut som en förrymd fånge/onkel fester/kallblodig seriemördare/terrorist.

Men värre saker kunde ju ha hänt
:rofl:


Mitt förra passfoto tog jag i 42 graders värme i Delhi efter 7 månader med parasiter som inte ville lämna, avmagrad och svart under ögonen, glansig hy av svett och/eller luftfuktighet. Rakad skalle pga bodde på ashram. Till på köpet fick de för sig att konturklippa bilden så jag fick en stor bula mitt uppe på huvudet. Mycket charmigt :cautious::laugh: men definitivt en världslig sak.
 
Idag är det diwali, indisk ljusfest! Så go vibb. Jag har varit på två zoomevent från sängen och lyssnat på inspirerande prat, musik, meditationer och bara haft det allmänt gött. Skrattat åt några som kastade rosenblad på allt och alla bara för att.

Också lite efterprat med ett par vänner som överraskande (pga fel tidszon) dök upp! Båda öppnade med ”you look fatigued”. Jo, tack det är mitt nya mellannamn. :sleep:

Nu i sängen med det nya kvällsteet från pukka, supergott!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp