Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skickat iväg maken, sonen, dotterns pojkvän och barnens två "bröder" på fisketur med båten. Själv ska jag måla fönster.

Gårdagen hos mamma visade tydligt att jag måste släppa tanken på sommarstugan. Vi röjde två rum i fjol och de var knökfulla igen. Syrran frågade mamma om hon ville att vi skulle röja nästa sommar men nej, det behövdes inte, det var bara en bokhylla som skulle bort. :( Att vi lyckades hitta dockskåpet som mamma anklagade mig för att ha slängt under en massa saker, betydde inte att det var stökigt.
En hög med "jätteviktiga papper" innehöll försäkringspapper från -96 och planscher på skadedjur. Det var även så besvärligt att ta sig fram till det stora trästallet, som vi lekte mängder med som små, så hon hade köpt en annat stall och massa djur. 🙄

Det var nog ett bra beslut att inte åka upp dit tidigare i sommar, jag blir bara ledsen.
 
Puh så äckelkvalmigt! Var ju det redan kvart över 8 när jag red iväg. Kändes som jag knappt hade hunnit vakna; satt på hästryggen en timme efter jag gått upp 😄. Varmt inne i skogen med men pållan var härligt pigg och så såg vi en ekorre på riktigt nära håll 😍. Sen vid halv tio fick hon hovarna verkade :). Snart dags att åka hem från stallet och äta grillrester till lunch 😋.
Hålla koll på mitt ena knä med; pållan är vansinnigt trött på flugorna och sparkade efter en och träffade mig av misstag....
 
Nu blir det kaffe! Tre fönster skrapade, tvättade och grundmålade, det fjärde var så pass dåligt att det blir utbytt och hamnar i renoveringshögen. Frågan är om vi ska försöka själva eller lämna in, just nu kör vi stillestånd och låter det stå helt enkelt. ;)
 
Skickat iväg maken, sonen, dotterns pojkvän och barnens två "bröder" på fisketur med båten. Själv ska jag måla fönster.

Gårdagen hos mamma visade tydligt att jag måste släppa tanken på sommarstugan. Vi röjde två rum i fjol och de var knökfulla igen. Syrran frågade mamma om hon ville att vi skulle röja nästa sommar men nej, det behövdes inte, det var bara en bokhylla som skulle bort. :( Att vi lyckades hitta dockskåpet som mamma anklagade mig för att ha slängt under en massa saker, betydde inte att det var stökigt.
En hög med "jätteviktiga papper" innehöll försäkringspapper från -96 och planscher på skadedjur. Det var även så besvärligt att ta sig fram till det stora trästallet, som vi lekte mängder med som små, så hon hade köpt en annat stall och massa djur. 🙄

Det var nog ett bra beslut att inte åka upp dit tidigare i sommar, jag blir bara ledsen.

Så himla jobbigt och trist :( Plus att det låter ju inte helt friskt heller.
 
Igår blev ridbanan klar att börja användas! Min alldeles egna ridbana! En dröm från när jag var liten har gått i uppfyllelse :love: Gjorde såklart ett premiär pass med ena islandshästen och sen turades båda ungarna om att rida andra islandshästen där och sist fick shettisen springa lite lös och hoppa bommar.

Idag är det lika hett som igår. Ska cykla till svärmor och fira hennes födelsedag bara maken kommer från stan. Vi har lite mer gräs som ska klippas och sen får jag se hur och när jag motionerar hästar i värmen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag funderar på vad det ska bli för middag... jag tror det blir rökta räkor.
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 421
Senast: Noxos
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 169
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 998
Senast: hundtant
·
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
355
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp