Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
En SSD kanske? :angel:
Jag krämade i rejält när jag köpte ny dator sist. 2 SSD med 2T, och en HDD med 5T för foton och annat. Kommer nog aldrig fylla allt :rofl:
:rofl: Kan aldrig ha för mycket, vet aldrig framtida behov. :p

Får nog bli något sådant eller kanske inte riktigt såå mycket, eller ja någon SSD (telefon ville skriva SAS, vet inte om jag behöver dom i) i helt klart. Eller två. Eller...
 
Kom igång med bastubygget igår, för det kändes tydligen som ett lagom göra nu när sommarhettan återvänt :cautious:
Reglade upp och brädslog väggen som skulle byggas och idag har jag kapat och lagt nytt golv, samt byggt stommarna för lavarna. Svettas floder och hinkar ohemula mängder vätska, men sååå värt det när det väl är klart 😅
Det hade jag inte tänkt på, att bygga bastu är också som att bada bastu - man svettas lika mycket :idea::rofl:
 
Jag har skrivit det ett antal gånger nu, men att någon som inte känner mig berättar för mig hur jag tänker och vad jag gör. Någon skrev att jag "plågar mig själv", jag höll inte med och då berättade någon för mig att jag inte gör annat än att slå på mig själv och är min egen mobbare. Ingen lyssnar på mig när jag säger att det inte stämmer, för tydligen vet alla andra mer än mig om hur jag tänker och vad jag gör. Det gör mig väldigt ledsen.
Ah ok. Jag var så himla trött igår så tänkte om jag missat något.
 
Jinns sov i bastun i natt (orkade inte vänta på att hon skulle behaga komma in kanske trodde hon att jag skulle sova ute?)
Var iaf där nyss och hon var mycket sömning, låg på en av relaxstolarna och verkade må prima. Följde med in. Åt lite och efter bara en stund fick hon bråttom ut igen.
O_o
Hade tänkt annars att hon hade kunnat vara inne nu men men 🐸
 
“jag akte“ tankte jag skriva, men spell checkern tyckte att “jag Kate” var mycket mer logiskt. :banghead:
Naja, vad jag tankte var att tala om att det lar bli en hel del “typos” ett tag da mitt batteri I datorn tydligen ar aterkallat och mitt nuvarande svaller so varken botten eller locket pa min alskade “lappy” ar some de ska vara.:crazy: Hur lang tid de kommer att ta vet ingen nu i coronatider:arghh: men jag ar inte forhoppningfull om en snabb losning.
och bara glom allt om sarskrivningar ... jag fick “type” sar-skrivningar Utahn bindestreck 4 ganger innan det accepterades.
 
Jag har redan sagt flera gånger att JAG VET ATT DET INTE ÄR BRA, vad mer ska jag göra? JAG får inte tycka att jag är dum i huvudet som håller på såhär men NI får berätta för mig att jag inte gör annat än slår på mig själv? :confused: Hur är det rimligt?

Det spelar ju ingen roll vad jag gör så kan jag inte göra rätt oavsett. Försvarar jag mig så är det ätstörningen som pratar, tycker jag att det jag gör är idiotiskt så är det också fel. HUR gör jag rätt i det läget?

Ingen tycker att du inte får ventilera men mycket av det du säger är ätstörningen som talar. Vi är som sagt många som sett och levt det tidigare. Dvs när vi ser det protesterar vi mot ätstörningen, inte mot dig.

Du är en bit på väg som faktiskt ändå ser att det du gör inte är bra. Det tog mig väldigt lång tid att komma dit... och att det är ett självskadebeteende insåg jag inte förrän många år senare. Det är något som är riktigt svårt att inse för sig själv. Att inte vara snäll mot själv är en del av sjukdomen. Man duger inte även inom andra områden, man förtjänar inte att äta om man inte gjort något vettigt osv. Det är inte snällt mot dig själv för du skulle väl inte säga så till någon annan? :heart

Kontroll är som sagt en stor del av sjukdomsbilden... jag blev sjuk för att så mycket rasade omkring mig (morfar var döende, hästen inte helt frisk osv). Jag tog kontroll över det enda jag kunde kontrollera just då... dvs hur mycket jag åt. Det gick väldigt snabbt överstyr.
 
:rofl: Kan aldrig ha för mycket, vet aldrig framtida behov. :p

Får nog bli något sådant eller kanske inte riktigt såå mycket, eller ja någon SSD (telefon ville skriva SAS, vet inte om jag behöver dom i) i helt klart. Eller två. Eller...

SAS lär inte göra datorn piggare... :crazy: :rofl:

Annars håller jag med, det går inte att ha för mycket HD eller RAM... älskar min senaste dator med två SSD :love: Plus att jag har ju ett antal externa diskar också... även om jag inte är uppe i @MJLees nivå :angel: :D
 
Har ont i magen och svårt att andas. Hittade knöl på kattens mage nyss. Hon mår superbra i övrigt och jag kommer inte kunna ta tag i det förrän tidigt i morgon men går ändå runt och nojar ihjäl mig nu. Skruttkatt som aldrig kan vara frisk från konstiga åkommor i mer än en månad i taget :rage:
Borde döpa om henne till Måndagsexemplar :cautious:

Ska försöka hitta på något annat för hjärnan att syssla med än att gå i en dålig spiral med dumma tankar.
 
När jag kom till hästarna i morse möttes jag bara av de stora, shettisen som aldrig viker från deras sida var försvunnen. Jag ropade flera gånger, inte ett ljud och ingen som kom springande. Hade hon tagit sig ut ur hagen borde hon gått på gräsmattan och betat. Hade hon fastnat i något? Var hon skadad? Tänk om hon har dött?! Stulen???

Jag tog in de stora, la ett grimskaft i bilen och körde ner till vinterhagen, ingen där. Körde runt huset men ingen där heller. Körde inte in i sommarhagen utan åkte upp till landsvägen igen och körde längst med hagen för att se om jag kunde se henne och jo, mycket riktigt. Där stod hon för sig själv och viftade lite på svansen.

Jag vände och körde tillbaka till stallet, parkerade och gick ut och ropade igen. Nu ropades det från stallet med och från hagen kom ett par ynkliga gnägg och strax såg jag en liten skäckig kanonkula komma springandes. Hon bröt av till trav, svängde av i en båge till hagöppningen och då vände jag och gick till stallet igen och blev omsprungen.

Väl inne var frustrationen stor, boxdörren var i vägen och en av mina vaktade sitt morgongodis med fula grimager mot den lilla sjusovaren så jag gick emellan, släppte in minstingen och kunde sedan stänga om henne och åka medan alla tre glatt snaskade i sig av maten. Otroligt vad mycket hjärnan hinner fantisera ihop på kort tid när rutinen ruckas lite!
 
0885AD54-AF08-4ABC-A4CE-8CF38891D10E.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag funderar på vad det ska bli för middag... jag tror det blir rökta räkor.
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 425
Senast: Noxos
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 169
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 998
Senast: hundtant
·
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
355
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp