Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då var den färdig och sitter helt okej.
IMG_20200805_152202.webp


Funderar på att kantsticka livet så inte fodret tittar fram, men jag vet inte. Det kanske går bra ändå. Tygerna är så besvärliga att arbeta med att jag helst ser att jag slipper.
 
Första dagen tillbaka på jobbet och humöret svänger upp och ned, först kändes det nästan t.o.m ångestfyllt och sedan kändes det nästan peppigt. :confused:O_o
Tror att jag ska undvika mina kollegor idag för allas bästa :cautious:
En snäll kollega pratade lite kort med mig och det kändes bättre så att jag kunde sätta mig med dem ett tag :up:
Men det är lugnt så jag funderar på att sluta tidigare :angel:
 
Svårt att tro att det ska bli 27 grader imorgon :nailbiting:. Bara 19 grader idag..... Blåser lite, men det är väl väderbytet som är på gång kanske, och kommer ett och ett annat regnstänk också.....
 
Jag mår konstigt. Förutom att jag är trött och helt galet osugen på att göra något alls så har jag liksom lågintensiv ångest som kryper i hela kroppen :meh: Så jag är på nåt sätt både trött och uppe i varv på samma gång och för ovanlighetens skull inte ett dugg sugen på att åka till stallet som jag måste göra om ett tag.
 
Svårt att tro att det ska bli 27 grader imorgon :nailbiting:. Bara 19 grader idag..... Blåser lite, men det är väl väderbytet som är på gång kanske, och kommer ett och ett annat regnstänk också.....

Mina Facebook-minnen från två somrar sedan skvallrar om en frustration över annat än brist på värme:

"Men varför tittar jag ens på dessa helvetes väderprognoser, och varför hoppas jag ens att det skulle ha blivit svalare eller mer regn på väg sedan förra gången jag tittade?!
Igår var jag frustrerad över utlovade 33 grader kommande vecka. Nu ska jag bojkotta skiten så jag får leva vidare i ovisshet och på mina egna naiva förhoppningar
. 😣😫😬 "

Väderprognosen sa alltså just då att det skulle bli 36 grader kommande vecka, och en (1) dag med 0,1 mm regn att fördela över förtorkade, sönderbrända marker och odlingar. Så jag väljer lätt 2020 års sommar framför 2018 års. Även med covid19-störningar.
 
Mina Facebook-minnen från två somrar sedan skvallrar om en frustration över annat än brist på värme:

"Men varför tittar jag ens på dessa helvetes väderprognoser, och varför hoppas jag ens att det skulle ha blivit svalare eller mer regn på väg sedan förra gången jag tittade?!
Igår var jag frustrerad över utlovade 33 grader kommande vecka. Nu ska jag bojkotta skiten så jag får leva vidare i ovisshet och på mina egna naiva förhoppningar
. 😣😫😬 "

Väderprognosen sa alltså just då att det skulle bli 36 grader kommande vecka, och en (1) dag med 0,1 mm regn att fördela över förtorkade, sönderbrända marker och odlingar. Så jag väljer lätt 2020 års sommar framför 2018 års. Även med covid19-störningar.
Samma här. Sommaren 2018 minns man med fasa. Konstigt att vi i "Landet Lagom" så sällan har lagom väder...... :D
 
Samma här. Sommaren 2018 minns man med fasa. Konstigt att vi i "Landet Lagom" så sällan har lagom väder...... :D

Jo, och ändå - jag rasade i min förtvivlan över 36 grader för två år sedan, men häromdagen kollade jag DNs sammanställning över temperaturer runt om i världen och noterade att Bagdad pendlade mellan 48 och 50 grader. 50 jävla grader! :arghh: Jag tror jag hade blivit galen på riktigt. Nej, ge mig en svensk kylig, regnig sommar bara och jag är jättenöjd!
 
Hade precis världen hjärnsläpp.
Står på tunnelbanan på väg hem och tänker kanske 4 stationer hemifrån att "äh, nu räcker det. Nu kan vi säga att jag är framme"
Och gick av :banghead:

Insåg sedan att jag inte är en gud och kan flytta på tid eller rum. Tydligen :meh:
Nu måste jag ju vänta på nästa tunnelbana.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag funderar på vad det ska bli för middag... jag tror det blir rökta räkor.
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 396
Senast: Noxos
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 151
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 998
Senast: hundtant
·
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
355
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp