Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mera DRAMA på arbetsplatsen!
Ta fram🍿, är ni beredda?

Min "elaka" kollega A som tydligen stötte sig med en snäll kollega, N, har bråkat med en till kollega! :eek::o Den här kollegan, K, skulle bli vår typ arbetskoordinator men hen är lite för avslappnad för det så jag har pushat henom lite grann :D (så hen är en ganska lättsam typ egentligen)
Men så fick jag höra av K idag att A var sur/arg på henom, A tyckte att K förföljde henom och tydligen hade A sagt att hen inte trivdes här. K sade då att A får prata med chefen om det. Då hade A tydligen blivit arg och börjat skälla ut honom i kontorslandskapet :eek:
Alltså K är längst den mest erfarna och kunnigaste av oss så hen är lite inofficiell arbetsledare. (Och nu när jag tänker på det så sa K att hen hade gett A vissa arbetsuppgifter ... Jag tror inte att de blir av nu, K sa att A inte gör några uppgifter i protest typ.. :cautious:)

Jag gick faktiskt till chefen då och bad om att få prata med henne. Tyckte att det uppenbarligen inte funkade om A hade kommit i bråk med två andra kollegor också. Och fick veta att A ska sluta, de hade pratat bara igår om detta.
Hepp! :eek::o
Blev lite förvånad, lite lättad men samtidigt lite ... "sur"? Alltså det innebär en person mindre i arbetslaget och den sista kollegan (D, som jag inte nämnt ovan) är också bara "konsult" och skulle egentligen inte vara kvar så mycket längre till.. Och vi har just fått en ny uppgift som stjäl tid varje dag. Hm. Nåja. Om den här A ska fortsätta med att inte göra något så får vi väl vänja oss kvickt 😅

D, konsulten ovan, har hängt med A en del och fått lite "inspiration" från henom ... Men hen hängde en del med N förut så jag hoppas och tror att hen kan snabbt gå över till det "gamla" arbetssättet.

Så, nu är popcornen slut! :rofl::D

Jag känner mig mest lättad då det visar sig att jag inte alls var så hysteriskt känslig och ensamt drabbad :angel:
 
Mera DRAMA på arbetsplatsen!
Ta fram🍿, är ni beredda?

Min "elaka" kollega A som tydligen stötte sig med en snäll kollega, N, har bråkat med en till kollega! :eek::o Den här kollegan, K, skulle bli vår typ arbetskoordinator men hen är lite för avslappnad för det så jag har pushat henom lite grann :D (så hen är en ganska lättsam typ egentligen)
Men så fick jag höra av K idag att A var sur/arg på henom, A tyckte att K förföljde henom och tydligen hade A sagt att hen inte trivdes här. K sade då att A får prata med chefen om det. Då hade A tydligen blivit arg och börjat skälla ut honom i kontorslandskapet :eek:
Alltså K är längst den mest erfarna och kunnigaste av oss så hen är lite inofficiell arbetsledare. (Och nu när jag tänker på det så sa K att hen hade gett A vissa arbetsuppgifter ... Jag tror inte att de blir av nu, K sa att A inte gör några uppgifter i protest typ.. :cautious:)

Jag gick faktiskt till chefen då och bad om att få prata med henne. Tyckte att det uppenbarligen inte funkade om A hade kommit i bråk med två andra kollegor också. Och fick veta att A ska sluta, de hade pratat bara igår om detta.
Hepp! :eek::o
Blev lite förvånad, lite lättad men samtidigt lite ... "sur"? Alltså det innebär en person mindre i arbetslaget och den sista kollegan (D, som jag inte nämnt ovan) är också bara "konsult" och skulle egentligen inte vara kvar så mycket längre till.. Och vi har just fått en ny uppgift som stjäl tid varje dag. Hm. Nåja. Om den här A ska fortsätta med att inte göra något så får vi väl vänja oss kvickt 😅

D, konsulten ovan, har hängt med A en del och fått lite "inspiration" från henom ... Men hen hängde en del med N förut så jag hoppas och tror att hen kan snabbt gå över till det "gamla" arbetssättet.

Så, nu är popcornen slut! :rofl::D

Jag känner mig mest lättad då det visar sig att jag inte alls var så hysteriskt känslig och ensamt drabbad :angel:

🍿🍿🍿 :D Men så skönt att bli av med rikspuckot A :up:
 
Jag har fått så sjukt mycket gjort i dag, trots att jag pausat mycket, tagit långlunch, och fastnade på en youtube video om vad som skulle hända om man aldrig duschade från det att man föddes :D

Jag har hunnit med nästan allt jag tänkte att jag skulle göra i dag - något som hade varit en omöjlighet om jag inte hade fått vara hemma och jobba. Jag måste försöka prata med chefen om det och fråga om det kanske kan vara ok att jag gör detta oftare.

På lunchen gick jag ner och köpte juice för 100kr. :o Jag var sugen, och har inte druckit juice på 4-5 år. Det fanns ju så många att välja mellan! Så det fick bli 4st. Nu tänker jag släppa jobbet och ha smakprovning :d
 
Tre (3) har tydligen ringt som galningar i några dagar - numret gav ingen träff på Eniro så jag svarade inte förrän nu :angel:. Hen försökte kränga på mig ett nytt abonnemang, varpå jag frankt konstaterade att täckningen med deras abonnemang är rätt kass där jag jobbar - hen kollade såklart och enligt deras "karta" stämmer det. Hah!
 
K0272-643-11.jpg

Dödsläcker :love:


Men jag blev påmind om att jag praktiskt taget har en "förmögenhet" runt halsen och ena armleden varje dag :cautious: Men å andra sidan så innebär det ju att jag får användning för dem! :up:
 
Jag kollade min skräpinbox på jobbmail idag för att se om ett väntat mail råkat hamna där. Det gjorde det inte.
Men 3 mail från olika människor som skrev att de var hackers som hade tagit sig in i min dator och filmat mig när jag kollade på porrfilmer typ och filmat mig. De skulle skicka det till alla mina kontakter om jag inte betalade dem inom 48 h. Exakt samma mail från alla 3. Det första mailet skrevs för en vecka sen. Än har ingen av mina kontakter fått skåda den här filmen som då skulle filmats genom min övertejpade kamera på datorn. När jag då skulle ha kollat på sajter jag aldrig besökt. :laugh:

Finns det NÅGON ens som går på sånt här? Det måste det ju göra iom att de fortsätter skicka ut sånt. Om ingen betalade så borde man väl upphöra? 😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 106
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 789
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 256
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 880

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp