Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är säker på att det finns ett ord för vad jag gör i den här tråden, dvs läser ofta sen jag hittade tillbaka till forumet men skriver aldrig (vilket får mig att känna det som att jag tjuvlyssnar :p). Men jag kan inte komma på det. (Jag vill säga lurking? Men finns det inte ett svenskt ord?)
Nu tänkte jag i alla fall komma fram! Hej på er! 👋
Jag har ägnat lunchrasten åt att beställa en alldeles för dyr citruspress(!) som absolut inte finns med i budgeten, vilken redan är spräckt av veterinärräkning. Men jag bestämde mig på någon sorts trots i ilska över att den gamla pressen gick sönder i morse, helt oprovocerat bara gick i bitar, när jag efter att ha blivit väckt i ottan skulle vara duktig och pressa apelsinjuice till frukost (och redan då var jag irriterad över att ha behövt slänga apelsiner som hade tokmöglat för att vi inte var nog snabba mellan erbjudandet i affären och ätandet..)
OK att det var en billig sak från hedenhös, men ändå! Jag är inte helt säker på hur logiken fungerar därifrån och till att jag nu har reserverat en alldeles för dyr och väldigt onödigt fancy sak för uthämtning på vägen hem men sen ska det banne mig bli apelsinjuice!


PS. Självklart heter det frukost - lunch - middag. Sedan kan det också hinnas med dagens bästa måltid: kvällsfika! :up: ;)
 
Bokat in intervju två och tre för jobbet jag hade en första intervju för i måndags. Superglad att de vill att jag ska komma tillbaka men hade varit skönt om processen hade gått lite snabbare pga otålig. Nästa intervju är på måndag och den tredje tisdagen veckan efter det.
 
IMG_20200221_141606.webp
 
Jag har städat nu på dagen. Bara tagit fyra rum men tog lång tid då jag var noggrannare än vanligt. Lister skrubbade mm.
Skulle behöva sitta på kontoret ett tag idag.
Hade inte tänkt städa idag utan bara ta det lugnt. Stallet och kontoret men det går ju inte och vara här om det är så smutsigt.
Så på ett sätt skönt att det blev gjort litegrann.
Nu till den stora frågan:
Te eller kaffe?
 
Härligt väder ute idag :up: Strålande sol, ingen blåst och +4 grader.
Vovvarna och jag åkte till återvinningen med halva bilen full av skräp, sen stannade vi på vägen hem och gick en promenad i skogen. Vi tog en något längre runda än vad vi "får" med konvalecenten (ca 30 minuter), men han läker så bra och är så pigg så jag bedömde att det går bra. Han fick dock gå i koppel... inte helt nöjd med det ;)
Men nu sover dom gott och jag har fått mitt efterlängtade kaffe :d
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 106
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 789
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 256
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 880

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp