Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså! Ibland är det svårt att vara svensk och leva med en skåning, som dessutom älskar att retas. Den eviga diskussionen hos oss är huruvida det heter frukost - lunch - middag eller frukost - middag - kvällsmat.
(Jag inser ju att middag - kvällsmat är mer rimligt i relation till tid på dagen, men jag vidhåller ändå att det heter lunch - middag.)

Jag: men då kan du ju äta det till lunch och sen äter vi något annat till middag.
Han: när är lunch? Jag fattar inte?
Jag: men ÅH. Du vet visst vad jag menar! Okej. Om du äter det till middag så äter vi något annat till kvällsmat.
Han: men vad menar du nu med middag? Är kvällsmat samma som kvällsfika nu?
Jag: :rage: :rage: :rage: *går upp i atomer*
Han: :D :D :D
Både jag och min käre make är östgötar av födsel och ohejdad vana. Han håller på precis likadant... Jag blir galen!
 
Alltså! Ibland är det svårt att vara svensk och leva med en skåning, som dessutom älskar att retas. Den eviga diskussionen hos oss är huruvida det heter frukost - lunch - middag eller frukost - middag - kvällsmat.
(Jag inser ju att middag - kvällsmat är mer rimligt i relation till tid på dagen, men jag vidhåller ändå att det heter lunch - middag.)

Jag: men då kan du ju äta det till lunch och sen äter vi något annat till middag.
Han: när är lunch? Jag fattar inte?
Jag: men ÅH. Du vet visst vad jag menar! Okej. Om du äter det till middag så äter vi något annat till kvällsmat.
Han: men vad menar du nu med middag? Är kvällsmat samma som kvällsfika nu?
Jag: :rage: :rage: :rage: *går upp i atomer*
Han: :D :D :D
Meeeeeen,middag o kvällsmat är ju samma sak.
 
Sitter på bussen på väg mot Göteborg. Tittar på alpint och håller tummarna för att surfen räcker ett tag till. Tycker att det är lite snålt med 300 mb :cautious:
 
Inte för honom, det är samma sak som lunch.

Har faktiskt hört 6-7-åringar på skolan bråka om detta. Ett barn, men troligtvis icke-skånska föräldrar, sa att hon skulle äta pizza till middag. Pojken hon pratade med blev mycket irriterad över att hon ljög om vad det blev för mat i skolan den dagen :D
Jag som värmlänning i Skåne tog det ett tag innan jag lärde mig det. Brukade alltid betona ordet lunch i lunchrummet på jobbet. Ja vad trevligt med LUNCH och inte middag tex. :D
 
Har bakat och promenerar till city för att leverera till mina kids i butiken. Ngt måste vara fel för folk ställer sig och GLOR. Kan ha ngt att göra med att jag har målar-rock, chanelkavaj och hatt på mig? Samt dansar lite då och då pga lyssnar på svängiga barock-covers.
Men märkligare saker har väl hänt? 🤷🏼‍♀️
 
Senast ändrad av en moderator:
Ok har glömt att jag ska komma på något att göra till efterrätt idag. NOLL idéer behagar att infinna sig i mitt huvud.
 
Har bakat och promenerar till city för att leverera till mina kids i butiken. Ngt måste vara fel för folk ställer sig och GLOR. Kan ha ngt att göra med att jag har målar-rock, chanelkavaj och hatt på mig? Samt dansar lite då och då pga lyssnar på svänga barock-covers.
Men märkligare saker har väl hänt? 🤷🏼‍♀️

Troligtvis inte i deras liv. :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 108
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 792
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 256
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 880

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp