Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kaffe och plugg, tänker träna på frukostrasten för idag är jag riktigt seg.
Började plugga 06.00 igår, hann rasta hunden ca 20 minuter innan jobbet som var 9-15. Hämtade upp alla 3 barnen för att handla lite skor och ny jacka till ett barn, så var hemma vid 19 då vi åt kvällsmat ute. I eftermiddag ska det städas, handla och baka tårta då det är kalas imorgon för vår blivande 4 åring :love:
 
Sitter och funderar på om jag borde ta det lite lugnare, så att jag inte blir stressad och får ont i huvudet och magen. Vet ju inte om jag får det om jag stressar hemma eller om det magiskt är bara på jobbet, men jag börjar känna att det kanske kan bli för mycket här hemma med.

Jag avskyr verkligen att behöva bromsa - en av mina favoritsaker brukade vara att kötta på, fort som attan, effektivt logiskt och smart, gärna med många bollar i luften samtidigt :arghh: Jag märker att jag vill göra så nu också men hjärnan liksom bromsar upp automatiskt. :crazy:

Skulle nog behöva planera lite hur jag kan anpassa mig till detta. Funderar på om jag ska köra hårt 30 minuter, sen vila 10, köra 30 osv. Jag tror jag hört om någon som jobbar så i någon podd.

På 1 timme of 30 minuter har jag hunnit med att skriva en halv plan kring kemikaliehantering ett år fram i tiden (6st a4 - samt 2st a4 förkortning av punkterna), skrivit lista på allt jag behöver göra klart i dag, börjat skriva ner saker jag måste ta upp med chefen på fredag (1 a4), letat upp var jag kan läsa mer om substitution av kemikalier, svarat på 21 mail, och i en chattgrupp på jobbet.

Nu blir det nog rast - leka med katten 10 minuter.:love:
 
Väntar på att mitt medicindropp ska blandas.
Idag känner jag mig bara less, vill inte behöva skitmedicin år ut och år in. Dör jag inte av sjukdomen lär väl medicinen ta död på mig :down: .

Tur jag ska ut i skogen med hunden sen, vi ska digitalisera stigar så kommer bli nån halvmil minst att gå :).
 
Väntar på att mitt medicindropp ska blandas.
Idag känner jag mig bara less, vill inte behöva skitmedicin år ut och år in. Dör jag inte av sjukdomen lär väl medicinen ta död på mig :down: .

Tur jag ska ut i skogen med hunden sen, vi ska digitalisera stigar så kommer bli nån halvmil minst att gå :).
Blir nyfiken - vad innebär det att digitalisera stigar? :)
 
Väntar på att mitt medicindropp ska blandas.
Idag känner jag mig bara less, vill inte behöva skitmedicin år ut och år in. Dör jag inte av sjukdomen lär väl medicinen ta död på mig :down: .

Tur jag ska ut i skogen med hunden sen, vi ska digitalisera stigar så kommer bli nån halvmil minst att gå :).

Jag tycker fortfarande att du borde kunna få Humira, det är så mycket enklare :heart
 
Sitter och funderar på om jag borde ta det lite lugnare, så att jag inte blir stressad och får ont i huvudet och magen. Vet ju inte om jag får det om jag stressar hemma eller om det magiskt är bara på jobbet, men jag börjar känna att det kanske kan bli för mycket här hemma med.

Jag avskyr verkligen att behöva bromsa - en av mina favoritsaker brukade vara att kötta på, fort som attan, effektivt logiskt och smart, gärna med många bollar i luften samtidigt :arghh: Jag märker att jag vill göra så nu också men hjärnan liksom bromsar upp automatiskt. :crazy:

Skulle nog behöva planera lite hur jag kan anpassa mig till detta. Funderar på om jag ska köra hårt 30 minuter, sen vila 10, köra 30 osv. Jag tror jag hört om någon som jobbar så i någon podd.

På 1 timme of 30 minuter har jag hunnit med att skriva en halv plan kring kemikaliehantering ett år fram i tiden (6st a4 - samt 2st a4 förkortning av punkterna), skrivit lista på allt jag behöver göra klart i dag, börjat skriva ner saker jag måste ta upp med chefen på fredag (1 a4), letat upp var jag kan läsa mer om substitution av kemikalier, svarat på 21 mail, och i en chattgrupp på jobbet.

Nu blir det nog rast - leka med katten 10 minuter.:love:
Pomodoro-metoden. Använder den när jag pluggar. 25 min aktiv, 5 minuter paus. Ska väl egentligen motivera en att få mer gjort och inte prokrastinera.. men jag har svårare för att ta pauser än vara aktiv när jag väl är igång :angel:

Jag är ju likadan - älskar att känna mig som en übermensch, men hjärnan ba ”Eh nej, någon jävla måtta får det vara”. Och sen blir det berg och dalbana mellan produktivitet och utarbetad/prokrastinering/duktig-flicka-ångest.
 
Pluggat 3h redan! (Observera übermenschsyndromet )
Nu ska jag äta frukost, bädda sängen och fixa med tvätt. Och lyssna på HP 4, såklart.
 
Pomodoro-metoden. Använder den när jag pluggar. 25 min aktiv, 5 minuter paus. Ska väl egentligen motivera en att få mer gjort och inte prokrastinera.. men jag har svårare för att ta pauser än vara aktiv när jag väl är igång :angel:

Jag är ju likadan - älskar att känna mig som en übermensch, men hjärnan ba ”Eh nej, någon jävla måtta får det vara”. Och sen blir det berg och dalbana mellan produktivitet och utarbetad/prokrastinering/duktig-flicka-ångest.
Vi lider nog lite av samma skräp låter det som.

Pomodoro - då var jag inte helt ute och cyklade. Jag bestämde mig ju för en timme sedan att köra 30, 10, 30 - men har bara tagit en paus ändå 🙄 skulle behöva en sträng tant som sa åt mig vad jag ska göra.
 
Vi lider nog lite av samma skräp låter det som.

Pomodoro - då var jag inte helt ute och cyklade. Jag bestämde mig ju för en timme sedan att köra 30, 10, 30 - men har bara tagit en paus ändå 🙄 skulle behöva en sträng tant som sa åt mig vad jag ska göra.
Vi och så många andra, tyvärr :(
Sätt larm på klockan! Funkar det inte så PMa ditt nr så kan jag smsa argt när det är dags för paus och när du får jobba igen ;)
Och funkar inte det så får du livestreama vad du gör så hela buke kan säga åt dig - och se så du följer reglerna :D
 
Vi och så många andra, tyvärr :(
Sätt larm på klockan! Funkar det inte så PMa ditt nr så kan jag smsa argt när det är dags för paus och när du får jobba igen ;)
Och funkar inte det så får du livestreama vad du gör så hela buke kan säga åt dig - och se så du följer reglerna :D
Humm... börjar nog med larm på klocka :rofl:
 
Läkaren vågar inte byta en väl fungerande medicinering. Och det är väl inte droppet i sig som är det jobbiga. Humira har väl också en rätt fin biverkningslista?

Inte värre än Remicade... de är ju samma familj av mediciner med skillnaden att Humira är baserat på humanprotein. Jag blev ju allergisk mot Remicade just för att det inte är baserat på humanprotein.

För mig var droppet så begränsande. Nu kan jag ta med sprutorna var som helst och det tar mindre än en minut att ta den. Jag har tvingat min läkare att skriva ett intyg på engelska också så det inte blir krångel om jag måste flyga med dem :D
 
Liite segt att gå upp idag då honkatten fick för sig att väcka mig vid trehugget (verkar som något djur hade passerat husknuten då strålkastaren lyste) och somnade om de två sista timmarna men drömde lite mysko...🙄. Nåååja. Den lite kyliga luften och solen samt vetskapen om fredag och ledig helg piggar upp 😊.
 
Haha typiskt :D
Ett tips förresten, planera redan innan vad du ska göra varje paus. Då får du en ”uppgift” även fast det är paus. Typ ”gosa med katten”, ”gör en kopp te” eller ”gör stretchövningar”.
Hade ju blivit stressad som fan om stränga du smsade en gång i halvtimmen :nailbiting::rofl: (Nädå -min upplevelse av dig är att du är världen snällaste)
Bra tips! Ska skriva såna listor :up: Stretcha blir nästa 10 minuter.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 108
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 793
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 256
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 881

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp