Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag sliter just nu med att få ordning på min kropp för att slippa ryggont. Gör allt väldigt försiktigt och ändå vaknar jag med ont i ett knä idag :confused: Gått hela dagen och funderar på hur i helsike det är har gått till och har på allvar funderat på vad det är för fel på mig. Då kom jag på att jag drog mig i rejält i skogen igår. Halkade på en trädrot så måste ha gjort mig nåt knät då och har även börjat få ont i armen och höften....
Jag är för gammal för att ramla i skogen :cautious:
 
Har kört igång den sista torktumlaren. Tänker att jag ska prova ett sätt att (kanske) effektivisera tvättiden lite: låta tvätten börja torkas i torkskåpet i väntan på att tumlaren ska bli ledig, och sen köra i torktumlaren. Har nämligen ofta problemet att tvätten behöver gå två vändor (a 80min...) i tumlaren vilket är ett helvete - särskilt när jag har kvällstiden och 1) måste vara klar kl 22 (grannar på andra våningen hör maskinerna...) och 2) egentligen skulle vilja vara klar runt iaf kl 21-21,15 (tiden är egentligen kl 17-21) så att jag får sova... Jag kör redan med att försöka tvätta ofta (oftast 2ggr/veckan, denna vecka blev det 3ggr) så att jag håller ner mängden tvätt per gång. Och använder den separata centrifugen till handdukar och sängkläder (den är toppen!). Och ja, jag vill att det som tål det går en sväng i torktumlaren (en försiktighetsåtgärd), kan möjligen göra undantag för handdukar i nödfall (tvättas i 60 grader).

Är lite avis på min röda katt, som i skrivande stund lagt sig väldigt bekvämt tillrätta och gosar in sig i täcket. :heart
 
Dammsugit (katt inte nöjd) tvätten ska hämtas om en halvtimme och jag ska diska lite. Fasiken också inte ätit men vägrar generera mer disk och inget bröd eller liknande hemma.
 
Insåg just att en av gästerna missförstått vilken handduk jag hängt fram och istället tagit hundens. :nailbiting:
Tur att jag bara badat hunden och torkat henne med den en gång. Hon luktar ju heller hund som tur är. :laugh:
I början av 90-talet var jag och mina föräldrar i Stockholm några dagar och bodde hos släktingar. Nån av mina föräldrar råkade diska med kattens diskborste.
:yuck:
 
Jag i ett nötskal med allt jag skapar.
 

Bifogade filer

  • FC2F644F-C06C-41EE-A8A5-82D6DC2C01D1.webp
    FC2F644F-C06C-41EE-A8A5-82D6DC2C01D1.webp
    36,2 KB · Visningar: 69
Är uppe och jobbar redan. Hoppas verkligen jag slipper gå till jobbet i dag så jag får något gjort.

Mysigt att jobba med god frukost och katt ju. Har redan fått mer gjort på 20 minuter än jag brukar få på 2 timmar.

Hoppas det tänker sluta blåsa och regna, någon måtta får det väl ändå vara. Tänkte springa kortis, dammsuga och handla något helggodis på lunchen. :)

Men planerna kan när som helst förstöras av ett mail från kollega, så det är nästan allt jag kan tänka på :banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 108
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 793
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 256
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 881

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp