Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte värre än Remicade... de är ju samma familj av mediciner med skillnaden att Humira är baserat på humanprotein. Jag blev ju allergisk mot Remicade just för att det inte är baserat på humanprotein.

För mig var droppet så begränsande. Nu kan jag ta med sprutorna var som helst och det tar mindre än en minut att ta den. Jag har tvingat min läkare att skriva ett intyg på engelska också så det inte blir krångel om jag måste flyga med dem :D
Inte värre men inte bättre heller va? Men ändå tur de medicinerna finns.
Jag tycker det är helt ok med att vila och kolla tv på sjukhuset :D.
 
Inte värre men inte bättre heller va? Men ändå tur de medicinerna finns.
Jag tycker det är helt ok med att vila och kolla tv på sjukhuset :D.

Bättre för mig... innan jag blev allergisk så fick jag sämre effekt av den så de gav mig dubbel dos (vilket jag misstänker bidrog till allergin men vad gör man...). Det fina med Humira är att dels mår jag jättebra på den och dels är det betydligt mindre risk att den slutar fungera (jag tog upp det med min läkare för några år sedan). Tyvärr är jag rätt svårmedicinerad och sjukdomen är rätt aggressiv så jag måste ta dubbel dos.
 
Alltså! Ibland är det svårt att vara svensk och leva med en skåning, som dessutom älskar att retas. Den eviga diskussionen hos oss är huruvida det heter frukost - lunch - middag eller frukost - middag - kvällsmat.
(Jag inser ju att middag - kvällsmat är mer rimligt i relation till tid på dagen, men jag vidhåller ändå att det heter lunch - middag.)

Jag: men då kan du ju äta det till lunch och sen äter vi något annat till middag.
Han: när är lunch? Jag fattar inte?
Jag: men ÅH. Du vet visst vad jag menar! Okej. Om du äter det till middag så äter vi något annat till kvällsmat.
Han: men vad menar du nu med middag? Är kvällsmat samma som kvällsfika nu?
Jag: :rage: :rage: :rage: *går upp i atomer*
Han: :D :D :D
 
Sitter och funderar på om jag borde ta det lite lugnare, så att jag inte blir stressad och får ont i huvudet och magen. Vet ju inte om jag får det om jag stressar hemma eller om det magiskt är bara på jobbet, men jag börjar känna att det kanske kan bli för mycket här hemma med.

Jag avskyr verkligen att behöva bromsa - en av mina favoritsaker brukade vara att kötta på, fort som attan, effektivt logiskt och smart, gärna med många bollar i luften samtidigt :arghh: Jag märker att jag vill göra så nu också men hjärnan liksom bromsar upp automatiskt. :crazy:

Skulle nog behöva planera lite hur jag kan anpassa mig till detta. Funderar på om jag ska köra hårt 30 minuter, sen vila 10, köra 30 osv. Jag tror jag hört om någon som jobbar så i någon podd.

På 1 timme of 30 minuter har jag hunnit med att skriva en halv plan kring kemikaliehantering ett år fram i tiden (6st a4 - samt 2st a4 förkortning av punkterna), skrivit lista på allt jag behöver göra klart i dag, börjat skriva ner saker jag måste ta upp med chefen på fredag (1 a4), letat upp var jag kan läsa mer om substitution av kemikalier, svarat på 21 mail, och i en chattgrupp på jobbet.

Nu blir det nog rast - leka med katten 10 minuter.:love:
Egentligen finns det inget som är ”Många bollar i luften samtidigt”.
Det enda man gör är att man skiftar fokus fort mellan uppgifter.
Så fast man tror att man är effektiv och gör mycket samtidigt så stämmer inte det. Hjärnan fungerar inte så.
 
Alltså! Ibland är det svårt att vara svensk och leva med en skåning, som dessutom älskar att retas. Den eviga diskussionen hos oss är huruvida det heter frukost - lunch - middag eller frukost - middag - kvällsmat.
(Jag inser ju att middag - kvällsmat är mer rimligt i relation till tid på dagen, men jag vidhåller ändå att det heter lunch - middag.)

Jag: men då kan du ju äta det till lunch och sen äter vi något annat till middag.
Han: när är lunch? Jag fattar inte?
Jag: men ÅH. Du vet visst vad jag menar! Okej. Om du äter det till middag så äter vi något annat till kvällsmat.
Han: men vad menar du nu med middag? Är kvällsmat samma som kvällsfika nu?
Jag: :rage: :rage: :rage: *går upp i atomer*
Han: :D :D :D
Vilken rysare :laugh:
 
Dricker kaffe och lyssnar på en podd om egyptisk historia. Ensam i stora kontoret idag med en kollega jag ogillar. Jag kommer bra överens med de flesta men han är osympatisk och har en massa stressbeteenden som i sin tur gör mig otroligt stressad. Verkar bli en lugn dag så planerar att hänga med finanschefen inne på hennes kontor större delen av tiden.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 108
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 792
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 256
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 880

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp